Adriana Sabatini a pornit la drum, așa cum spune ea, ca „într-o joacă de copii”. A fost jurnalistă și mai apoi a cochetat cu industria fashion, iar în prezent deține un brand de încălțăminte lansat și gândit de ea. În rândurile de mai jos Adriana ne-a spus despre inspirația ei în crearea modelelor, dar și despre ideile care au ajutat-o să-și consolideze brandul, departe de stereotipuri și prejudecăți.
Care este povestea din spatele brandului tău și cum ai ales să îl lansezi?
Nu aș putea spune exact momentul când s-a produs acel „click”, pentru că eram cu totul pe un alt domeniu, făceam jurnalism, eram reporter. Am mai cochetat în timpul liber cu partea de haine, însă click-ul cu încălțămintea nu știu cum s-a produs, pur și simplu s-a întâmplat. Pot să spun că am luat-o ca pe o joacă la început. Nu eram foarte perseverentă inițial și îmi spuneam „hai să încerc și asta”. Într-adevăr, prima dată am început cu stângul, sau poate nu… Nu știu! Cu mintea de acum mă gândesc că poate toate aveau sens. Am început cu un domn care mă ajuta pe partea de tipare, însă până la urmă nu am primit niciun produs finit și am pierdut și bani. Dar colaborez foarte bine cu doamna alături de care lucrez acum, cu fabrica pe care o deține; colaborăm foarte frumos de 2 ani, creștem de la o zi la alta și cred că asta este cel mai frumos când începi un business.
De unde îți vine inspirația în crearea produselor?
Inspirația cred că poate veni din orice, însă eu cred că a te inspira din ce se poartă în prezent este cel mai benefic lucru, pentru că oricât de creativ ești, te pui să creezi niște modele, dar dacă tu nu ești un nume în piața actuală, nu te va purta nimeni. Poate vei găsi o nișă de oameni. Clientele mele caută întotdeauna modele asemănătoare cu brandurile mari. Încerci într-adevăr să nu mergi pe copy 1 la 1, însă dacă este să ne situăm pe cealaltă parte, toată lumea copiază pe toată lumea. Nu poți să vii să spui că ai inventat ceva ce nu s-a mai făcut. Eu când am început partea de încălțăminte mi-am luat o imprimantă, a fost primul lucru pe care l-am făcut, am început să caut tot ce însemna fashion de prin anii 1900, 1920 etc. Mi-am scos multe fișe și încercam să găsesc un model care se purta atunci și pe care îl pot adapta la ce se poartă acum. Cred că așa funcționează.
Care sunt tendințele în prezent?
Asta mi se pare ceva foarte relativ. Dacă ar fi să ne axăm pe fast-fashion nu mi se pare un lucru benefic și, deși sunt producător de încălțăminte, mi-ar plăcea ca acest lucru să dispară, pentru că este doar o nebunie și isterie – un model se poartă numai 2-3 luni și apoi apare altul. Important în ceea ce faci este să produci încălțăminte de calitate, pe care să o poți purta câțiva ani la rând.
La ce să se aștepte cineva care vrea să lanseze un produs pe piață? Care ar fi, din experiența ta, câteva lucruri care te-au ajutat?
Eu încă sunt la început și am suișuri și coborâșuri. Recunosc, sunt om și am momente în care ți se pare că ești copleșit și lucrezi mult mai mult decât ți-ai fi imaginat și nu ai rezultatele dorite, însă ceea ce mă face să merg mai departe constant este perseverența – fără ea nu poți face nimic. Trebuie să ai o dorință și un plan, dar unul realizabil, de genul: „Îmi doresc ca anul acesta să obțin X lucru”. Tot timpul trebuie să ai un vis care să te facă să mergi mai departe.
Ce sfat ai pentru femeile care vor să-și lanseze o afacere? Ai întâmpinat situații în care ai fost descurajată că poate nu te-ai descurca la fel de bine ca un bărbat?
Mi se pare că încă trăim într-o lume în care bărbatul nu prea mai are multe de spus. Mi se pare că greșim ca femei că trăim în energia asta masculină și cumva ne dorim prea mult independența. Da, e super să fii independentă, dar eu cred într-un echilibru. Indiferent cine m-ar întreba, voi spune mereu că există două tipuri de energii, indiferent de domeniu, iar energia masculină este de a face, energia feminină este de a fi. Când tu ești în „a fi” nu ai cum să nu fii creativă, doar că noi ne luptăm prea tare să fim la același nivel cu bărbații și nu avem de ce. Suntem total diferiți. Sfatul meu este că atunci când îți vine să renunți să te gândești că poate merită să lupți în continuare pentru visul tău.
Care ar fi câteva dintre momentele de împlinire pe care le-ai avut pe parcurs?
Sunt recunoscătoare și mă bucur și de aparițiile în revistă, atunci când o vedetă îmi poartă încălțămintea, însă cred că succesul este atunci când înveți să te bucuri în fiecare zi, pentru că este la fel de important când clienții tăi devin mai mulți și asta este realizarea din fiecare zi. Nu îți poți concentra energia doar pe faptul că ai încălțat-o, de exemplu, pe Rihanna… Cumva este ciudat pentru că oamenii trăiesc doar pentru un singur scop și nu se bucură de moment. Mi se pare că realizarea trebuie să fie ceva care să vină zilnic, la fel și recunoștința, pentru că doar asta aduce satisfacție. Dacă te bucuri doar o dată pe an înseamnă că nu ai înțeles ce trebuie să faci.
Care sunt cele mai importante piese pe care o femeie trebuie să le aibă în garderobă?
Cred, ca femeie, pentru că nu sunt și stilist, că este foarte important să investim într-o geantă și într-o pereche de încălțări. De ce? Pentru că putem purta haine de mass market, însă dacă ai propria amprentă, fie o geantă, fie o bijuterie foarte frumoasă sau o pereche de încălțări, este suficient! Nu cred că trebuie să fim brand de sus până jos, căci nu despre asta este vorba. Atunci când hainele te poartă pe tine îți pierzi personalitatea ca femeie. Dar, într-adevăr, suntem superficiali și ne validăm prin lucruri scumpe, nici asta nu este o parte pozitivă, însă din păcate este lumea în care trăim și încercăm să ne adaptăm la ea.
Dacă și tu ai o profesie a cărei poveste merită împărtășită și care îi poate inspira pe alții, scrie-ne! Tion și Agenda așteaptă mesajul tău pe redactie@tion.ro.
Citiți principiile noastre de moderare aici!