Florin Brinza a fost barman în facultate, iar acum lucrează la un nou scenariu pentru o producție ce urmează să fie realizată în Marea Britanie. Regizorul spune că oamenii reprezintă principala lui sursă de inspirație.
Ce studii aveți și cum ați ajuns regizor?
Am absolvit Producție Media la Universitatea din Bedfordshire, în Anglia, unde am studiat între 2012 și 2015. Lucrarea mea de licență a fost scurtmetrajul „Casa din copac”, un debut atât pentru mine în regie, cât și pentru Voicu Dumitraș și Maya Morun în actorie. Scurtmetrajul a ajuns să fie nominalizat la Royal Television Society, care m-a motivat să consider posibilitatea unui lungmetraj bazat pe aceeași poveste. După terminarea studiilor, m-am mutat la Londra și am început să lucrez în spatele camerei. Inițial am fost asistent de cameraman pe diverse platouri, de la scurtmetraje și videoclipuri până la filme, apoi am continuat în montaj. După un timp, am regizat lungmetrajul „Casa din copac”, iar în perioada pandemiei am dezvoltat serialul de comedie „Stuck Footage”. În prezent, sunt producător executiv la Be Amazed, o companie media renumită pentru canalul de YouTube cu același nume.
Care e povestea filmului „Casa din copac”?
După succesul scurtmetrajului „Casa din copac”, am simțit că povestea merită să fie spusă pe marile ecrane. Pentru a face acest pas, am strâns fonduri de la prieteni, colegi și orice altă persoană care a crezut în mine. Am adunat o echipă tehnică mixtă, cu profesioniști din Anglia și România, iar la capitolul actori am colaborat cu talente remarcabile din Timișoara, printre care Laurențiu Pleșa, Alina Ilea, Mădălina Ghițescu-Petre și Luca Puia. Filmul a fost ecranizat la festivaluri internaționale, iar unul dintre momentele de vârf a fost premiul pentru cea mai bună actriță, câștigat de Ianisa Jelmărean la London International Motion Pictures Awards.
Cum se resimte criza financiară globală în industria filmului?
Industria filmului e într-o criză continuă, să fim serioși! Totul e o luptă constantă să faci rost de resurse, iar banii și timpul par mereu insuficienți. Dar, ca orice poveste bună, provocările scot la iveală creativitatea. Ne adaptăm și găsim soluții. Până la urmă, atâta timp cât publicul vrea povești care să-l facă să râdă, să plângă sau să viseze, noi vom găsi o cale să le oferim. În final, facem filmele pentru ca oamenii să se bucure și să se întoarcă la ceea ce creăm noi.
Stuck Footage e noul serial pe care l-ați regizat, nominalizat la premii importante. Care e povestea lui?
„Stuck Footage” s-a născut în pandemie, când aveam prea mult timp liber și prea puțină activitate creativă. Lucram la Be Amazed cu mult material video de arhivă și am început să observ aceiași actori care apăreau în tot felul de roluri aleatorii – un tip era când doctor, când cowboy, când pilot. Am început să mă joc la montaj cu diferite scene în care apare același tip și să fac un fir narativ bazat doar pe reacțiile și expresiile actorului. Așa a venit ideea pentru o poveste care s-a transformat în serial. N-aș fi crezut că va câștiga premii internaționale, dar iată-ne aici. Serialul urmărește povestea lui Delwyn, un tânăr care descoperă că firma pentru care lucrează produce clone digitale ale oamenilor. Este o comedie satirică cu elemente SF, realizată complet din materiale de arhivă care, prin expresiile modelelor, vocea actorilor și magia montajului, reușește să ofere o experiență unică celor care caută umorul din absurditatea serialului. „Stuck Footage” a adus o viață nouă unor materiale video și personaje pe care le vedem de obicei în reclame. După ce ați văzut serialul, veți recunoaște același „doctor” în jumătate din reclamele farmaciilor.
Ce vă inspiră cel mai mult în meseria dumneavoastră?
Fără îndoială, oamenii sunt principala mea sursă de inspirație. Cât am fost student și am lucrat ca liber profesionist, am fost și barman, ceea ce a venit la pachet cu ocazia de a asculta poveștile de viață ale tuturor. Fiecare persoană are o poveste unică și sunt inspirat de felul lor de a fi, de gândurile și dorințele lor. Încerc să creez povești în care oamenii se pot regăsi, medita, sau, de ce nu, să râdă cu poftă.
Care sunt provocările profesiei de regizor?
Provocarea principală în meseria asta e că n-ai timp să numeri toți banii… glumesc, desigur! Provocarea vine din sarcinile care nu sunt de natură artistică. Ca regizor și producător, trebuie să jonglez o mulțime de aspecte practice, de la administrarea bugetului și planificarea programului de filmare, până la comunicarea eficientă cu echipa și promovare. Partea de business este, fără îndoială, un obstacol semnificativ, dar motivația pe care o primesc de la echipa implicată mă ajută să depășesc aceste bariere.
Ce ar trebui să aibă în vedere un tânăr/ă când își alege viitoarea meserie?
Sfatul meu: deschide-ți mintea și fă-ți cât mai multe relații în domeniul tău. Studiile sunt importante, dar oamenii cu care te conectezi și cu care împărtășești pasiuni comune vor fi de neprețuit. Într-un cerc de oameni pasionați și ambițioși, toți învață din greșelile și lecțiile celorlalți, iar asta ajută enorm. De ce să faci toate greșelile de unul singur?
Dacă și tu ai o profesie a cărei poveste merită împărtășită și care îi poate inspira pe alții, scrie-ne! Tion și Agenda așteaptă mesajul tău pe adresa redactie@tion.ro.
Citiți principiile noastre de moderare aici!