După ce, în aprilie, Curtea de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE) a arătat că taxa de poluare care se aplică la prima înmatriculare în România a unui autovehicul descurajează importul şi punerea în circulaţie a vehiculelor de ocazie cumpărate în alte state membre UE, sute de persoane îşi cer în instanţă banii intraţi deja în conturile Administraţiilor Finanţelor Publice (AFP). Unii au câştigat deja, iar alţii aşteaptă hotărârea instanţelor, care au decis însă suspendarea proceselor.
Directorul general al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania, Daniela Draghia, vine cu precizari peste spusele ministrului transporturilor: circulatia pe intreaga retea de autostrazi din Romania va fi taxata. Cat, cum? Vom afla anul viitor! Aceasta, dupa ce anterior, Anca Boagiu declarase ca doar utilizarea autostrazilor de pe Coridorul IV paneropean va fi taxata.
Taxa de poluare auto va scădea cu 30% faţă de nivelul actual pentru motoarele la standarde Euro, însă reducerea nu se va realiza şi pentru maşinile cu motor Euro 5, potrivit unui proiect de ordonanţă de urgenţă, citat de Mediafax.
Guvernul a amanat adoptarea modificarilor la taxa de poluare, urmand ca aceasta sa aiba loc saptamana viitoare, a declarat, miercuri, ministrul Mediului, Laszlo Borbely.
Legislatia privind taxa de poluare detine un record nedorit: a fost modificata de sapte ori in doi ani! Nu e de mirare ca, in aceste conditii, taxa de poluare a "nascut" mii de procese. In aceste zile, Guvernul vrea sa schimbe din nou celebra Ordonanta 50/2008 privind taxa auto, dupa ce expertii juridici din Ministerul Justitiei au avertizat ca Romania risca sanctiuni financiare din partea UE.