Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a publicat un material informativ pentru contribuabili, pentru ca aceștia să poată plăti mai ușor taxele datorate Agenției. Broșura poate fi accesată AICI.
Taxele pot fi achitate:
- cu cardul bancar sau numerar, la casieriile Trezoreriei Statului;
- cu cardul bancar, prin intermediul platformelor Spațiu Privat Virtual și Ghișeul.ro (numai pentru persoanele fizice);
- prin virament bancar (codurile IBAN se regăsesc pe deciziile de impunere sau pe site-ul ANAF, în secțiunea Asistență contribuabili – Plata obligațiilor fiscale)
- prin ordin de plată multiplu electronic;
- cu mandat poștal, prin intermediul oficiilor poștale.
Pentru completarea ordinului de plată prin virament bancar, în secțiunea „Beneficiar”, câmpul „Cod de identificare fiscală” se completează CNP-ul/CIF-ul/CUI-ul contribuabilului pentru care se face plata, iar în cazul punctelor de lucru cu minimum 5 angajați, pentru care există obligația plății impozitului pe veniturile din salarii, CUI-ul punctului de lucru.
Ordinul de plată poate fi completat și cu ajutorul aplicației OPFV de pe site-ul ANAF, secțiunea „Asistență contribuabili – Programe utile”. Pentru efectuarea plăților pot fi utilizate și serviciile e-banking.
Ordinul de plată multiplu electronic (OPME) poate fi utilizat de către instituțiile publice care sunt înregistrate în Registrul entităților publice şi de către operatorii economici şi alte entități decât instituții publice pentru efectuarea de plăți din conturile deschise la unitățile Trezoreriei Statului prin care își desfășoară activitatea. Formularul OPME se completează și se depune online.
Taxele datorate ANAF pot fi achitate și prin mandat poștal. Mandatul poștal se completează în secțiunea „Destinatar”, câmpul „C.I.F./C.U.I.” cu CNP-ul/CIF-ul/CUI-ul contribuabilului pentru care se face plata.
Numărul de evidență a plății este utilizat de:
- contribuabilii care aleg să plătească obligații fiscale stabilite de organele de inspecție fiscală, amenzi care se fac venit la bugetul de stat, obligații fiscale cuprinse în decizii de amânare la plată;
- terții popriți, instituțiile de credit, autoritățile sau instituțiile publice, după caz, pentru virarea sumelor ce se cuvin debitorilor, ca urmare a executării silite.
Numărul de evidență a plății se regăsește pe:
- decizia de impunere privind obligațiile fiscale suplimentare stabilite de inspecția fiscală;
- decizia de amânare la plată a obligațiilor fiscale;
sau poate fi obținut prin:
- accesarea programului de asistență de pe site-ul ANAF, secțiunea „Asistență contribuabili – Programe utile”;
- solicitarea la organul fiscal competent.
Acest număr se utilizează astfel:
- se înscrie în ordinul de plată la rubrica „Număr de evidență a plății”;
- în cazul plăților efectuate la ghişeu, se comunică la casierie, în vederea înscrierii în chitanță;
- în cazul documentelor de plată, altele decât ordine de plată sau chitanțe pentru încasarea de impozite, taxe și contribuții, se înscrie la rubrica „Explicații”.
Alte clarificări referitoare la modalitățile de efectuare a plăților către ANAF pot fi obținute prin Call Center, la numărul 031.403.91.60 sau pe www.anaf.ro.
Citiți principiile noastre de moderare aici!