Terenul pe care s-a aflat fabrica Elba din zona Gării de Nord a fost scos la vânzare încă din anul 2013, dar abia acum s-a primit o ofertă acceptabilă.
„Consiliul de Administraţie al societăţii a făcut demersuri pentru vânzarea terenului din Strada Gării şi am primit o ofertă pe care o considerăm acceptabilă şi pe care o supunem aprobării acţionarilor. Suprafaţa terenului este de aproximativ 56.000 mp, (…) şi cuprinde inclusiv drumul de acces. Preţul este de 12,5 milioane de euro şi se va plăti după obţinerea aprobării PUZ-ului şi a autorizaţiei de construire pentru prima parte a construcţiei. Ca timp, se estimează un interval de maximum un an şi jumătate”, se arată într-un document al Consiliului de Administraţie al societăţii Elba, conform Ziarului Financiar.
Investitorul imobiliar vrea să rămână anonim până la momentul întocmirii documentelor publice aferente procedurilor administrative.
Producătorul de sisteme de iluminat „Elba” a construit o altă fabrică, în parcul industrial Timişoara, situat în Freidorf, pentru a face faţă cerinţelor actuale ale clienților companiei.
În 2017, trei clădiri ale fostei fabrici au fost pregătite pentru demolare, iar un corp a fost dărâmat în totalitate, cu explozibil. Celelalte două nu au căzut complet, așa că au fost demolate prin alte procedee.
Conducerea Elba voia fie să vândă terenul, fie să construiască acolo un cartier cu funcții complexe.
În toamna lui 2019, fosta conducere a primăriei și proprietarii Elba s-au certat în stradă pe tema terenului de lângă gară, după ce ultimii „au prins” cu gard bucla de întoarcere a tramvaielor STPT. Elba s-a ales cu o amendă de 50.000 de lei de la Poliția Locală, pentru că nu a respectat autorizația de demolare în care era scris că trebuie îndepărtat gardul.
Primăria Timișoara încearcă de câțiva ani buni să negocieze cu Elba redeschiderea străzii care să facă legătura cu gara, din dreptul Podului Eroilor.
Articole pe aceeași temă:
Vechea locatie a fabricii Elba devine istorie, terenul cu vechile hale e scos la vanzare
Trimite articolul
XTerenul e bine situat, asa ca pretul este OK. Aia de nu stiu legile economiei de piata sa se duca in tara unde sunt combinate si fabrici in centrul oeaselor.
-
Corect, dar primaria, daca isi joaca bine cartile, poate forta noul proprietar sa cedeze orasului terenul pe care ar veni construita strada la care se refera articolul. Sigur asta stie orice dezvoltator interesat de acel teren. Indiferent ce se va construi acolo, va fi impartit in doua.
-
la ce ajuta ca e strada aia sau nu?
-
“Primăria Timișoara încearcă de câțiva ani buni să negocieze cu Elba redeschiderea străzii care să facă legătura cu gara, din dreptul Podului Eroilor.”
-
Asai penteu tine nu conteaza dar pentru oras da.
-
strada + piste de biciclete este inclusa in PUZ
-
Da, conecteaza nimic cu nimic, la ce e utila pt trafic? asa ca au facut aia de la elba sa o ia ca vor ei e alta chestie, dar utilitatea ei e 0 cel putin la momentul actual
-
-
-
Economie de piata in primul rand nu avem in tara asta. Este o economie capusata, in care operatiunile se deruleaza in primul rand preferential, marcata deja din extern ca apartinand culturii in care spaga deschide usi si rezolva tranzactii. Asta o data. A doua oara, cei care se plimba prin alte parti ca isi permit, ar putea sa beleasca ochii, daca ii duce capul, pe acolo, si sa vada unde duce economia de piata in care interesul public nu este suficient protejat – mediu de afaceri in care rechinii iau tot, poluare, aglomeratie, un trai lipsit de siguranta si comfort pentru cei din zona medie si complet dezastruos pentru cei de jos sau vulnerabili, precum si un trai de izolare in bule alienate pentru bogati. Cei care pe aici viseaza realizari marete si se bucura precum focile de investitori imobiliari si alte povesti de adormit copii din seria propagandei economiei salbatice… habar nu au pe ce lume traiesc.
Asta e rezultatul revoluției,vagabonzii care au pus mâna pe oras
Strada inclusa in pret a fost strada, dar Elba a acaparat-o. Daca vrea sa obtina PUZ, sa faca bine sa o dea inapoi primariei impreuna cu bucla tramvaielor. Sau sa puna si noii proprietari gard peste linia de tramvai, sa vedem cand o sa mai obtina autorizatie de constructie acolo.
Macar se va construi ceva nou si va ridica un pic si zona Garii de Nord. Altfel tot o ghena ramane. Noroc cu privatii ca altcineva nu-si cheltuie nimeni banii in zona .
Din toata industria Timisoarei au ramas doar parcari cu plata si terenuri virane…si ne miram ca depindem in totalitate de importuri si nu avem nimic de exportat…Mai un pic se termina si cu terenurile marilor fabrici demolate…producem spatii de birouri si parcari cu bariere,ori,in cel mai bun caz,cate un magazin al vreunei multinationale…Suntem in lichidare voluntara…
Ne-demolarea unui gard din plasa de sarma pe teren propriu a fost amendata cu 50.000 ca asa a vrut Robu. Mai toate proiectele lui Robu nu au rtespectat autorizatia de constructie. Cate amenzi s-au dat si care a fost suma?
Sa ne amintim doar: Piata libertatii, Pasajul Jiul, Pasajul Popa Sapca, poarta de pe Lugojului, Podurile din Iosefin, str. Martin Luther, catarge, Parcul Alpinet, Parcul Central, Parcul Justitiei, parcari amenajate in locul garajelor demolate, etc, etc.
Podul si strada erau acolo cu mult inainte de a exista ELBA. Privatizarea si intabularea s-a facut dupa buna stiinta a socialistilor, asa cum au procedat cu toata economia Romaniei.
ce proiect imobiliar in boschetaria aia. nu vad vreun motiv serios pentru care un om ar plati sa se mute intr-o zona in care anual sunt cateva crime,violuri si sute de furturi. Pretul este foarte mare pentru potentialul zonei. PUZ ul ii foarte sensibil terenul este partial in zona de monument istoric, sunt case langa=probleme, nu.mai spun de treaba cu PMT.
Acel teren are un potential rezidential minim ( care tinde spre zero), boschetarie in fata ( gara de nord) boschetarie in dreapta fosta fabrica de tigari, iar in stanga cladiri monument istoric prost intretinute. In plus terenul este in zona de monument istoric ( fabrica de tigari ) /cladiri istorice in stanga, impartit in forma de cruce de drumuri de 4 benzi. Nici nu stiu ce se mai poate construi probabil avand in vedere si restrictiile P+2. Oricum cine se muta in serparia de la Gara de Nord, in zona aia nu poti vinde cu mai mult de 1000 de eur/mp util. Ala mergea luat de Primarie si facut eventual ceva locuinte sociale cum sunt si la 100 de m de teren.
-
Cred cu tarie ca dezvoltatorii imobiliari intra aici si comenteaza situatia terenului. Mai mult, ne impartasesc din vasta lor experienta prin care au obtinut milioanele de Euro din conturi. D-nule “catalin” cu C mic ( asa v-ati semnat ), cate blocuri ati construit ? Cate PUZ-uri ati obtinut ?
-
Ionut, adevarul este ca sunt terminati dezvoltatorii imobiliari, cu proiecte in zona centrala gen ISHO sau belgienii de la Paltim si probabil mai sunt cativa, sa discute despre un proiect ,,potential,, in mizeria de la Gara. Iti dai seama ii afecteaza, ii baga in insolventa doar zona. Sunt curios cum o sa se numeasca proiectul dar au o paleta buna de nume boschet residence, auroloac project, refugiat west :)). Lasand gluma poate fi un proiect low cost, in zona respectiva, daca vand la 800-1000 de eur/mp util poate merge.
-
-
Cam la 1km distanta este Nokia, incuboxx si noul complex rezidential pe fostul Eltim.
Zona se va dezvolta, la fel cum a crescut si Buziasului, Soarelui, Girocului, Modern, datorita multinationalelor, deci a potentialului financiar.
Simplu.
Daca o firma are plan de investitii pe termen lung, atunci renteaza sa ridici cladiri.-
de acord cu tine, ai foarte mare dreptate. Insa proiectele gen rezidential sunt proiecte ,, complementare,, adica trebuie sa ai clientul final. In zonele care ati spus dv s-au construit birouri si dupa locuinte. In aceasta zona clientul final lipseste sau ma rog, pot fi cei de la CFR dar, slabe sanse. Cei de la NOKIA cumapra la Paltim sau la City ca vb aia sunt la 50-100 de m au si parc in proximitate si centru ….. Ca sa cumpere la ELBA trebuie sa fie un pret mic adica sub sau in jurul lui 1000 de eur/util
-
Ajunge sa inchirieze pana se stabilizeaza zona.
-
Ai dreptate. Cred ca asta ii cea mai buna solutie pentru ei in zona aia sa inchirieze pe termen lung.
-
-
-
inca o Buna afacere a statului roman si a blanului Ben Ilievici blajinul cel sarac si cinstit care a vandut fabricile pe nimic vagabontilor socialisto-fesenisti , care acum le vand pe milioane de euro doar tererenul