Conform unui studiu publicat recent, 51% dintre români și-ar lua o mașină hibrid, iar 28% își exprimă dorința de a trece la cea electrică. În Timișoara, numărul lor este tot mai mare de la an la an.
Mașinile electrice câștigă din ce în ce mai mult teren în Timișoara. La Direcția Fiscală a Municipiului Timișoara era înregistrată o singură mașină electrică în urmă cu nouă ani, adică în 2012. Era deținută de o persoană juridică. A fost și singura din oraș, până în 2015, când au început să apară și mașinile hibrid: 26 erau înregistrate la persoanele fizice.
Abia din 2016 au început să-și cumpere și firmele mașini hibrid, an în care la Direcția Fiscală au fost înregistrate 27 de vehicule hibrid la persoane juridice (PJ) și 29 la persoane fizice (PF). Tot din 2016 au început să apară și mai multe mașini electrice în oraș, pentru ca numărul lor crească considerabil în primele trei luni ale acestui an.
Peste 1.300 de mașini electrice sau hibrid pe străzile Timișoarei
Dacă în 2020 erau înregistrate la Direcția Fiscală 449 de mașini hibrid și 49 de mașini electrice, în 2021 numărul lor e mai mult decât dublu (până la jumătatea lui martie – n.r.).
În prezent, la Direcția Fiscală sunt înregistrate 1.338 de vehicule hibrid sau electrice în Timișoara: hibrid – 785 pe PF și 397 pe PJ (1.182 în total – n.r.); electrice – 132 pe PF și 24 pe PJ (156 în total – n.r.). Informațiile au fost solicitate de Tion de la Direcția Fiscală a Municipiului Timișoara. Timișorenii care aleg să cumpere astfel de vehicule sunt scutiți de impozitul pentru mijloacele de transport.
8 din 10 români au afirmat că și-ar dori să treacă la o mașină electrică sau hibrid în viitor. Mai spun și că România nu este pregătită cu infrastructura necesară, se arată într-un studiu făcut de Reveal Marketing Research.
„Este remarcabil procentul celor deschiși la ideea de a trece în viitor la o mașină electrică sau hibrid – 79% dintre români, având în vedere că la nivel european, deja există aproximativ 1,8 milioane de astfel de vehicule înmatriculate (la final de 2019, potrivit Comisiei Europene). Dintre cei 79% – 28% declară că ar lua în considerare să achiziționeze o mașină electrică, iar jumătate dintre români (51%) își exprimă dorința de a trece la varianta hibrid”, arată studiul de la Reveal Marketing Research.
Poluarea este mai mică în cazul hibrid, iar la electrice este zero. Motorul este silențios și are performanțe la accelerare asemănătoare unor mașini diesel sau pe benzină.
Românii care vor să își cumpere o mașină electrică nouă pot folosi programul Rabla Plus, care le va oferi o reducere de 45.000 de lei din prețul mașinii. În cazul modelelor plug-in hibrid, reducerea este cam de 24.000 de lei.
Stații de încărcare în Timișoara
Încărcarea unei mașini electrice trebuie făcută frecvent. La Timișoara există momentan câteva stații de încărcare, iar primăria are un proiect cu bani de la Administrația Fondului pentru Mediu. Planul este să fie amenajate 16 stații noi anul acesta. Licitația PMT s-a încheiat în februarie și presupune executarea lucrărilor, achiziția stațiilor de încărcare, mentenanță și suport tehnic. Contractul a fost atribuit firmei Evo Green Motion SRL, care a promis că amenajează stațiile cu 2,6 milioane de lei cu tot cu TVA, echivalentul a aproximativ 550.000 de euro. Stațiile de încărcare trebuie să fie gata într-un an, cândva în primăvara anului viitor.
Unde vor fi amplasate
- B-dul I.C. Brătianu
- Calea Aradului – str. Cugir
- Piața Iancu Huniade
- Acad. Alex. Borza – Str. Michelangelo
- Str. Martin Luther
- Str. Gheorghe Dima
- B-dul. Take Ionescu
- Piața 700
- B-dul. Republicii
- B-dul. Revoluției din 1989
- Splaiul Nicolae Titulescu
- B-dul. Mihai Viteazu
- B-dul. Mihai Viteazu
- Str. Plauțius Andronescu
- Str. Aștrilor (Al. Martir Eugen Nagy)
- B-dul. 16 Decembrie 1989/Calea Șagului.
Trimite articolul
XE o idee buna dar nu va prinde la infrastructura noastra, deja se bat toata ziua coloratii la lidl ptr 1 kw gratis.
Ca sa nu mai zic ca am mai vazut unu’ cu Tesla Model S in Dumbravita care se certa cu cei de la uber ptr curent gratis de la Lidl. Saracul avusa bani de Tesla si nu mai are de curent.
Iar omul de rand tot cu cotetele forjate de turci in germania se va plimba pana moare.
#romaniateiubesc.
-
Stai linistit, cel cu Tesla (alba) tot Uber face. E fain sa faci bani pe curentul altuia, mai sunt si tari in gura cei de la Uber.
Bine, viitorul electricelor nu sta in statiile de incarcare publice, ci in incarcarea de acasa + panouri fotovoltaice.
Confortul dat de o masina electrica este net superior unui dat de una cu motor termic, iar la intretinere este mult mai economica.
Abia aștept sa vad cum posesorii de electrice se vor certa cu bombardierii cu cotețe anii 90 parcați pe locurile noi electrice. Și cum politia sau magazinele respective nu vor face nimic.
-
vod venii ingerii lui nedelcu sa faca dreptate, ahahahah. Pai stai asa, pe ce anume se cearta Uber? nu e primul venit primul servit la astea gratuite sau cum?
Masina electrica nu este la indemana oricui . Pretul este mare , in general din cauza autonomiei este o masina preponderent de oras . In Romania media vechimii parcului auto este de 17 ani ! Concluzie romainii nu au bani de una termica noua dar mai de altceva . In marea lor majoritate cei care au o masina electrica, au venituri peste medie si masina electrica este a doua masina in familie .
-
Aia este si ideea. Sa ai masina electrica pentru oras, pentru a mai reduce din poluare. Pentru mers in concediu clar una cu motor clasic e mai rentabila/convenabila. Nici daca ai avea infrastructura cu statii de incarcare suficiente n-ar fi rentabil sa te opresti la fiecare 200-300 km sa faci o pauza de o ora ca sa incarci bateria.
-
La 10k eur un spring eu consider ca e accesibila, e mai eftina ca un golf 7 de la turci. dar da, e de oras. Dar orasul e frecat zi de zi de cazanoide de 17 ani media. Deci ar fi ok ca a 2-a masina, deocamdata. Ceea ce ar insemna mai multe cazane parcate pe strada. Na, cam nasol asta e adevarul. nu e bine nici asa nici pe dincolo. Partea e ca romanul nici nu vrea saracie de masina, el vrea EQC electric…
Cine spune emisiile la un hibrid cu motor de 3000 cmc?
Apoi comparati cu un DPF si vedeti grozava eficienta. Mai adaugati si poluarea pentru producerea curentului electric si neutralizarea acumulatorilor si apoi trageti linie!
Rezultatul?
-
Detalii! Păi cine are răbdare să se informeze temeinic? Etichetăm rapid și ușor, electric > hibrid > benzină > diesel.
Desigur, un hibrid plug-in cu motor mic pe benzină va polua mai puțin decât un diesel comparabil ca putere, DACĂ ÎL BAGI ÎN PRIZĂ.
Un hibrid obișnuit, în general, nu (comparând cu un diesel de putere echivalentă ce respectă cele mai noi standarde de poluare).
-
Una din poluari poate fi, teoretic, controlata. Curentul electric poate fi produs prin metode regenerabile, iar acumulatorii pot fi reciclati. Dar pentru gazele de esapament nu ai ce sa faci.
-
Da, electricele polueaza in alta parte dar macar nu mai pute a noxe pe strada. Cand treci pe langa o coloana de masini se simte foarte puternic mirosul acela intepator rezultat din arderea motorinei, plus o serie de particule pe care filtrul nu le prinde. Aerul in oras va fi oricum mai curat.
Partea asta cu impozitarea nu prea e corecta, indiferent de ce vehicul ai tot aceasi infrastructura folosesti, impozitul nu este o taxa in scopul taxarii poluarii (aia o reprezinta accizele din carburanti). Ce o sa se intample daca avem toti electrice sau hibride, nu vom mai plati impozit dar vom emite pretentii ca vrem asfalt ca in palma?
-
Pai nu prea e cum zici tu. Atunci de ce unul cu masina de 3000 cmc plateste 1000+ lei, iar unul cu 999 cmc plateste sub 100 lei? Nu tot aceeasi infrastructura folosesc? Si nu are rost sa te gandesti atat de departe. Pana vom avea majoritatea electrice mai trec niste zeci de ani.
16 stații sunt un inceput extrem de modest. Primaria ar trebui sa incurajeze si mai mult,as fi asteptat sa fie barem 80 – 100 de statii anul acesta. Iar la anul sa ajunga la minim 200 de statii. Pare exagerat ce zic,dar in mod sigur nu e. Ritmul actual de 16 statii e fix cum ai zice ca ai ceva,ca sa nu spui ca nu ai deloc.
Nu asa incurajezi trecerea spre nepoluante,iar modele la preturi decente sunt deja. Daca e sa iei doar Dacia Spring,si clar se merita pentru oras,asta daca ai si infrastructura necesara. Mai ales daca si stai la bloc.
Creezi conditii,ai dezvoltare. Nu creezi,poti planta pomi in jurul statiilor de monitorizare a poluarii.
-
Ia uită-te pe plugshare.com să vezi câte stații avem deja! Problema e că nu toate sunt gratuite și că durează mult până se încarcă: 50 min la viteză mare pentru 0%-80% și încă o oră și ceva pentru 80%-100%, respectiv 15h pentru încărcare completă la priză normala de 220V! De aia se bat toți taximetriștii reinventați pe alea rapide de la Lidl!