Prima platformă de recrutare din România și liderul pieței locale de profil a transmis, marți, că a crescut numărul căutărilor după cuvântul cheie „salariu”.
De la începutul anului, aproximativ 500.000 de căutări au fost făcute de către candidații aflați în căutarea unui loc de muncă.
Comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, numărul este în creștere, evoluție reflectată și în nivelul aplicărilor înregistrate în luna ianuarie, când a fost depășit pragul de 1 milion.
Luna trecută a adus un interes crescut din partea candidaților pentru joburile de șofer, pentru care au fost făcute peste 35.000 de interogări în platformă, de inginer (16.500 de căutări) sau asistent medical (13.000 de căutări). Contrar așteptărilor angajatorilor, cu 10.000 de căutări, locurile de muncă remote rămân în topul celor mai căutate de cei care vor să se angajeze.
„Vedem un număr mai mare de interogări în platformă pentru cuvintele cheie „remote” sau „de acasă” decât anul trecut pe vremea aceasta, în condițiile în care angajatorii se orientează mai degrabă către readucerea angajaților la birouri. Candidații nu vor însă în mod neapărat joburi exclusiv remote, ci mai degrabă caută acele variante care le permit să lucreze și de acasă. Mai exact, joburi care pot fi făcute într-un regim hibrid”, a precizat Roxana Drăghici, șefă de vânzări în cadrul eJobs, cea mai mare platformă online de recrutare din România.
De asemenea, și meseria de contabil a atras peste 10.000 de interogări, în timp ce operatorii call-center au avut 7.500.
În ceea ce-i privește pe șoferi, cei mai mulți candidați vor să afle ce locuri de muncă sunt disponibile pentru șoferii de categoria B, șoferii de tir sau șoferii care fac livrări. Pentru segmentul de ingineri, cele mai multe căutări s-au făcut pentru ingineri constructori, ingineri mecanici, ingineri chimiști și ingineri de instalații.
„Un fenomen foarte interesant pe care l-am remarcat în ultima perioadă ține de faptul că în foarte puține cazuri vedem candidați care caută un anumit angajator, iar acolo unde apar totuși nume, cel mai frecvent aparțin angajatorilor din retail. Deși atunci când primesc o ofertă sunt atenți și investighează reputația de angajator pe care și-a construit-o o anumită companie, în etapa inițială, cea în care prospectează ofertele din piață, numele companiei contează mult mai puțin decât aspecte precum salariul, programul sau descrierea atribuțiilor din fișa postului”, explică Roxana Drăghici.
Conform Salario, salariul mediu net al celor care lucrează în inginerie este 4.300 de lei, 3.700 de lei câștigă angajații din contabilitate și 3.600 de lei cei din transporturi/distribuție. În call-centere, media salarială netă, la nivel național, este de 3.100 de lei.
Românii s-au mai arătat interesați și de posturile de manager, asistent manager, electrician ori agent de vânzări. De asemenea, comparativ cu anii anteriori, a crescut numărul de căutări în care este specificat cuvântul „salariu”.
Pe aceeași temă:
Locuri de muncă vacante în Timiș. Anunțurile din campania Tion
Citiți principiile noastre de moderare aici!