Timișoara se clasează în top trei orașe populare pentru investiții străine directe, conform EY Attractiveness Survey Romania 2021. Potrivit economedia.ro, orașul a atras 11% dintre toate proiectele de Investiții Străine Directe (ISD) anunțate pentru anul 2021. Bucureștiul a atras 33% și Cluj-Napoca 12%.
„Potrivit datelor de la Oficiul Regional al Comerțului (ORC), obținute de Economedia, 17.470 de firme au fost înmatriculate în județul Timiș în perioada 1 ianuarie 2016 – 31 mai 2021. În aceeași perioadă au fost radiate un număr de 31.096 firme. Însă numai de la începutul acestui an au fost înființate 1.264 de firme”, transmit cei de la economedia.ro.
Printre investițiile semnificative pierdute de Timișoara ar fi fabrica Nestle, care s-a închis în 2019, după 20 de ani de activitate, sau Prevent, producătorul de huse pentru mașini, și fabrica de componente auto Joyson.
„Se observă o tendință de scădere a industriilor textile, componente auto sau manufactură, confort datelor ORC”, potrivit economedia.ro.
Investiții străine
Printre marile investiții deja anunțate au fost de la firme precum Porsche, Dräxlmaier, Tesla și ZF Group. În primăvară a fost construită și prima stație Tesla Supercharger din România, la Timișoara.
Într-o singură săptămână au fost anunțate trei investiții majore în e-mobilitate. Dräxlmaier va investi peste 200 de milioane de euro în fabrica de componente E-mobility din Timișoara, în următorii șase ani și vor fi create peste 1.000 de locuri de muncă. Porsche Engineering a ales Timișoara pentru al doilea birou din țară, un centru de cercetare și dezvoltare pentru mașinile viitorului. În 2021, compania își propune să angajeze aproximativ 50 de persoane în Timișoara, dar ținta este să se ajungă la 200 de specialiști.
Al treilea anunț a venit din partea ZF, care intenționează să își extindă domeniul de activitate. Compania germană va extinde competențele hubului său de inginerie către mobilitatea electrică și soluțiile software și va dezvolta echipe de inginerie pe toate segmentele. Se așteaptă și o colaborare cu o universitate din Timișoara.
editor Amalia Kui
Pe aceeași temă:
Prima stație Tesla Supercharger din România va fi deschisă la Timișoara
O companie germană își extinde hubul de inginerie din Timișoara
Trimite articolul
XInvestitii… care se regasesc in peisajul urban al orasului si in calitatea vietii de zi cu zi – ioc. Daca pana acum aparea vreun parc impresionant, vreun campus de firma plin de zone verzi, cantine, crese-gradinite-scoli, centre comerciale cu preturi prietenoase, galerii de arta care sa colaboreze cu facultatea de arta, centre legitime de pregatire profesionala, zboruri de pe aeroportul local catre destinatii diversificate – vedea oricine, cu ochiul liber. Bilantul zecilor de ani in care unii din investitorii de mai sus au fost deja prezenti aici este unul meschin. Se gandesc exclusiv la profit, incluzand in strategie salarii mici, economisire pe diverse planuri ce afecteaza angajatii si indiferenta fata de oras. Afaceri construite a-local, astfel incat daca nu le convine ceva, isi iau imediat jucariile si pleaca. Intre timp, lejeritate la partea cu poluarea, mimarea unei generozitati locale prin sponsorizari ici colo, insa bine subliniate la PR, prin ungerea unor persoane cheie, atat din propriile structuri, cat si de prin administratia locala… Magazinele sunt subpare la calitate, dar la preturi nu raman in urma fata de echivalentul lor din zone cu salarii mai mari… si asta spune multe. Local, ne umflam in pene, insa realitatea arata altceva. Nu mai zic de aiureala cu luarea Clujului drept model… perpetuata de presa centrala. Multa lume care habar nu are ce isi doreste, in sensul ca are impresii, din categoria tot ce zboara se mananca… Inca sunt cartiere marginase cu frumoase cladiri vechi incremenite in ruine… Zona centrala a trecut pe nesimtite in mainile unor proprietari noi, si va continua impingerea inafara ei a proprietarilor si afacerilor care sunt “prea mici”. In facultati se preda in stil vechi si colcaie rubedeniile si pilele, care mai nou au invatat cum sa se prezinte glorios in noua limba de lemn… Plin de chirii la negru, imobiliare noi batatoare la ochi dar exorbitant de scumpe, multe voci care isi doresc scumpirea traiului in oras, doar-doar sa scape de cei mai saracuti, care le strica peisajul. Plin de nostalgii imperiale. Caracteristici ale unei bule irealiste, care nu anunta deloc prosperitatea publicizata. Investitiile sunt de laudat daca sunt etice si durabile, si distribuite complex pe mai multe domenii de activitate. Un oras e prosper abia cand returneaza un trai comfortabil si modic la cost catre cetateanul mediu. Categoriile diversificate de locuitori ai unui oras si avantaje pentru fiecare din ele garanteaza un viitor stabil economic. Si tot asa… Mai usor cu publicitatea heirupista si mai mult cu sociologia si gandirea…
-
Ionel, subscriu la tot ce ai scris. Mi-ar placea sa lasi mai multe comentarii pe aici, intrucat sunt foarte pertinente si cu maiestrie formulate.
-
Respect, Ionel!
-
bine ai zis! pacat ca toate capetele astea patrate ale “fruntei” nu vor intelege nici macar ordinea semnelor de punctuatie a punctelor care le-ai subliniat!
-
Pe care, nu care. Daca tot e sa fim culti.
-
-
Felicitari pentru comentariu, Ionel !