Accidentul s-a produs vineri dimineață pe DJ 609 F, pe sensul de mers dinspre Remetea Mare spre Bucovăț. Un bărbat de 68 de ani circula la volan unui autoturism, dinspre Remetea, iar într-o curbă la dreapta a pătruns pe contrasens.
Mașina lui s-a ciocnit de o alta, condusă din sens opus de o femeie de 35 de ani. În urma impactului, șoferița de 35 de ani și o fată de 14 ani, pasager în mașina ei, au fost rănite și au fost transportate la spital pentru îngrijiri medicale.
Polițiștii de la rutieră s-au deplasat la fața locului și au deschis acum un dosar penal pentru vătămare corporală din culpă.
editor Amalia Kui
Trimite articolul
Xpractic in ultimele 3 saptamani au fost mai multe cazuride accidente rutiere decat cazuri de covid in Timis. si asta doar ce am vazut pe aici pe tion , pentru ca in realitate sigur au fost mai multe.
ceea ce este interesant in schimb, cu situatia asta nu avem o problema, nu se agita nimeni. e normal sa mori pe drumuri 🙁
Traficul s-a modificat enorm in ultimii ani peste tot. Toate rutele s-au modificat. De cand cu explozia imobiliara in satele periurbane drumuletele odinioara folosite doar de cateva masini din sat acuma sunt rute importante.
Si in cazul de fata pana acum cativa ani cand drumul boilor in mosnita nu era facut, bucovatul era un satuc al batranilor, era liniste pe drum. Acuma drumul Calea Lugojului- Remetea – Bucovat – Mosnita a devenit mega circulat.
Si autoritatiile in speta cjt dorm incaltati. Trebuie inteles ca trebuie luate masuri urgente de largire a tuturor drumurilor din jurul timisoarei la 4 benzi.
Continuarea caii lugojului, de la centura inspre remetea trebuie marcat la 4 benzi, asta prim si cel mai usor lucru de facut.
-
dar de ce sa nu facem autostrazi in sate? sau in oras?
de ce sa nu ajungem ca LA, cu vreo 6 benzi pe sens si trafic in continuare infernal?
Solutia ar fi sa nu mai ia toti nebunii permise, controale mai multe in trafic si ridicate permisele nebunilor cat mai des, pedepsirea celor care conduc fara/cu permis suspendat.
Cea mai importanta masura e umbunatatirea mijloacelor de transport in comun (tren/tramvai/autobuz). Si acum ar putea veni un mandru posesor de masina cumparata in rate renuntand la concedii/bilete de cinema/iesiri in oras/etc sa spuna ca esti sarac (sarak) daca mergi cu tramvaiul, dar de fapt nu e chiar asa. Cu cat o comunitate e mai bogata, cu atat conditiile sunt mai bune. Ce spune un tramvai care poate fi comparat cu o toaleta publica despre Timisoara? Sau un tren mizerabil despre Romania?-
Bravo, bine ai zis! Aia din LA, alte orase americane, europene, mai nou de prin china is niste prosti, idioti ca fac atatea benzi si stim noi romanii ca e mai bine tatiii cu 1 banda ca doar noi aici ne pricepem toti la toate, noi am pus coada la pruna, gaura la macaroana si am inventat apa calda. Aia e prosti pe dincolo, noi e destepti icișa.
-
Vrem INSTITUȚII mult mai FERME, mai RESPONSABILE! Toti NEROZII sofeaza în voie printre familii, ucigindu-le din cauza lipsei ACȚIUNILOR DE PREVENȚIE ale POLITIEI și Ministerului de Interne, capusate ambele de PARTIDE ULTRACORUPTE.
Toată Europa are aceste legi, doar noi NU! Toți moșii cu carnet trebuiesc verificați după virstă de 60 ani dpdv al capacității de reacție. Altfel TE OMOARĂ cu toată familia laolaltă ÎN INCONȘTIENȚĂ LOR SENILĂ.
Sa nu credeți ca aveți mari șanse de supraviețuire la un IMPACT FRONTAL, bașca din sens opus, în care se aduna vitezele celor doua mașini. Degeaba sofati voi cu viteze mici dacă întra unul în plin în voi. E ca și cind bati izbi frontal de un pom la 150 la oră!!
-
Gresit. Total gresit. Eroare grava de logica. Daca 2 masini identice se tamponeaza frontal si fiecare are 50 Km/h, este ca si cand te-ai tampona frontal de un zid cu 50 Km/h. Viteza cumulata da, este de 100 Km/h, dar si energia se disipa la 2 vehicule, nu la unul, deci impartim la 2. Si inca ceva, la 60 de ani nu esti mos de vreme ce pensionarea este la 65 de ani. Oricum, accidentele grave le fac tinerii, nu mosii (care vad ca au si scoala mai multa).
-
Ai dreptate doar daca una dintre masini sta pe loc, deoarece energia a 2 masini e dubla:
2 * [(mv^2)/2]
presupunand ca au aceeasi viteza si masa.
Ce ar trebui sa inteleaga cei care au terminat mai mult de 8 clase, este ca intre viteza legala de 100km/h sa zicem si viteza legala +20 km/h e o diferenta de energie imensa(44%) din cauza de proportionalitate cu patratul vitezei( 120^2 =14400 vs 100^2 =10000)
La fel, pentru v=50km/h vs v=60km/h, avem o diferenta de 36/25, adica tot 44% !
Testele euro NCAP de impact cu zid, se fac la 50km/h, iar cu obiect deformabil, la 64km/h. Peste aceste viteze, ingerul pazitor nu prea mai poate si sa zboare si sa aiba grija de voi.Doar “un pic” mai repede trebuie gandit in termeni de energie, nu de “las’ ca stim noi, doar un pic mai repede…”
la scoala auto se prezinta cresterea distantei de franare, putina lume mai tine minte ca intre 50km/h si 70km/h, distanta se cam dubleaza din motiv de distanta parcursa in timpul de reactie(proportionala cu viteza) dar si energie proportionala cu patratul vitezei.Viteza neadaptata e prima cauza a mortalitatii in toate statisticile politiei rutiere.
Nu va grabiti, cineva va asteapta ACASA, nu la spital…
-
Matematic, fizic si automobilistic e corect ce ai zis tu.
Numai ca trebuie avut in vedere 2 lucruri:
1. O masina cu 5 stele euroncap inseamna de ceva ani ca la 64 km/h manechinul e verde. Adica leziuni minore spre deloc. Deci ca sa scapi cu leziuni ceva mai grele, gen mana, picior, nas rupt poti sa ai impactul si la viteza mai mare. Pana la o viteza de moarte mai ai mult de la cei 64 km/h.
2. Viteza cu care circuli nu e viteza accidentului. Mai ai ceva timp, de la 1 secunda, la 2-3 in care mai franezi, in functie de cat de devreme realizezi tu sau masina ca urmeaza accidentul. Adica poti sa ai 100 km/h si in momentul impactului efectiv, dupa franare sa ai 80,70,60 etc, depinde de caz.
Asa ca teoria romaneasca cu “aoleo circula cu 150 km/h si la viteza asta moare” nu e chiar asa. Impactul se va produce cu zeci de km mai jos si daca nu e impact frontal si e o acrosare sau o iesire in decor s-ar putea sa ajunga la spital doar cu dureri de gat si coaste, de la centura, nu de la accident.-
Realitatea din statistici privind numarul de accidente grave din cauza vitezei nu prea poate fi combatuta cu optimismul celor care cred ca o sa franeze ei, o sa iasa in decor in mod nepericulos, o sa faca si o sa dreaga ei,centura/airbag-ul/ESP/ABS/caroseria moderna etc vor face minuni.
Din pacate,locul de “frunce” ocupat de zona de vest a tzarii la accidente grave, ne arata ca sunt prea multi optimisti pe sosele iar optimismul asta duce de fapt la multa inconstienta.
Conducerea preventiva ne spune sa fim mai precauti si sa ne gandim ce se poate intampla rau de ex o sec de neatentie la momentul nepotrivit(telefon, discutie in masina, butonat radio),o groapa pe care nu o vezi din cauza soarelui, o mazga data de o stropeala de ploaie, un polei pe care nu-l vezi, un infarct, o explozie de cauciuc, o problema aparuta la motor in depasire, un animal care apare pe carosabil si ne sperie, un copil care apare dintre masini alergand, un sofer care nu se asigura, o manevra brusca de evitare facuta de alt sofer care anuleaza propria manevra etc etc etc.
Timpul de reactie nu poate fi scurtat oricat ar crede unii contrariul, degeaba ai stii ce sa faci presupunand ca exista manevra posibila de evitare, daca nu apuci sa reactionezi.
-
-
-
Din ciclul “hai sa taiem curbele ca politie nu este”.
-
Cornele, tu cand citesti ceva, orice, nu intelegi ce citesti nu-i asa?
“într-o curbă la dreapta” – nu se taie curba ci, cel mult, ajungi pe contrasens, asa cum se descrie si in articol.
…. cine sa inteleaga, are omu treaba cu politia, si este suficient, nu-i asa?-
Sa taiem curbeLE(plural) in sens de “sa mergem cu viteza, aiurea”.
-
-
Curba respectiva este extrem de periculoasa…in mod sigur moshul avea viteza mare si a fost surprins de unghiul curbei care nu iarta…trec des pe acolo si cred ca-i o curba in care daca intri cu peste 60kmh o bulesti…pe telefon sau pur si simplu neatent era si eu sa lovesc parapetul de vreo 3 ori acolo, dupa care an învățat sa respect la maxim portiunea respectiva de drum, in special cand ploua. Daca nu monteaza calmatoare vor urma multe alte accidente si decese acolo.
Nu era o problema daca mureau sau se schilodeau pe viata prostii…dar iata ca baga in groapa sau spital pe altii nevinovați. Apropo, politia se face ca nu vede…prin Bucovat se nerge cu 90-100 kmh si intre mosnita V si Bucovat la fiecare 5 min cineca merge cu +120kmh…plin de pisixi, caini si vulpi moarte-
Ptr îndeplinirea deficitara a sarcinilor din postul de conducere. Mai ales dacă se tot repetă accidente grave în același loc.
Doar asa se vor învață minte sa fie ULTRA”RESPONSABILI cind se înghesuie pe un post de conducere.
-
Cel mai probabil e tot curba aia mega-periculoasa prima dupa podul dinspre Remetea. Acolo sunt regulat accidente, au fost si morti. Bineinteles multa lume ii va critica pe cei din masini care teoretic sunt vinovati, etc. Dar trebuie sa recunoastem ca daca cei care au reabilitat drumul in urma cu cativa ani nu fusereau treaba si faceau un efort sa faca curbele mai line (e vorba de 2 curbe f periculoase pana la Mosnita) nu aveam problemele astea acuma. Moral a lor este responsabilitatea pt mortii si ranitii din aceste curbe! Bine, vor mai trece cativa ani si cateva cruci si poate vor pune niste despartitoare, semne etc si vor ajunge si cu costurile tot acolo. Ca nah, era greu sa facem o treaba buna de la inceput. Pacat!
-
Nu, in afara de soferi nu e niciun vinovat.
E si semnalizata “curba deosebit de periculoasa”, se vede ca e stransa si unii tot vin de parca ar fi la formula 1. Sunt vinovati si de faptul ca ii nenorocesc pe altii. Nu ar mai trebui sa primeasca dreptul de a mai conduce
Cum sa pui limitatoare de viteza la 200 m de acea curbă. Săptămînal sunt accidente acolo și nici un deștept din CJT nu face nimic. Trebuie să moară mulți oameni să-și de-a seama ca ceva nu-i în regulă.
Am drum pe acolo aproape zilnic. Au pus calmatoare peste tot dar fix unde trebuie nu au mai pus. Anul trecut a fost, fix de Paste, un accident mortal in curba aia. Si cate alte accidente cu raniti am tot vazut acolo…Dar autoritatile dorm in loc sa previna. curba aia e pericol maxim.