Potrivit polițiștilor, accidentul s-a produs în momentul în care un bărbat, în vârstă de 72 de ani, care conducea o mașină pe Bulevardul I.C Brătianu dinspre Bulevardul Revoluției, virând dreapta către Piața Huniade, a surprins și accidentat o femeie care traversa strada pe trotinetă, prin loc special amenajat și marcat corespunzător.
În urma impactului, victima, în vârstă de 30 de ani, a fost rănită și transportată la spital pentru a i se acorda îngrijiri medicale.
Conform procedurii, polițiștii s-au deplasat la fața locului și au deschis un dosar penal pentru vătămare corporală din culpă.
Trimite articolul
XRegulamentar o lae. Sau un lae, care a desenat tampenii pesteada. Asteptam sa vedem ce zice instanta. Dar si madam Macovei se jura ca motociclistul a intrat pe contrasens, deci #totipentrujustitie!
-
exista o singura situatie in care trecea regulamentar, iar aici nu e cazul.
In situatia in care se vireaza stanga/dreapta si tai calea unui biciclist/trotinetist care merge pe aceeasi directie cu tine, trebuie sa ii dai prioritate.
in rest, nu exista prioritate pentru altcineva in afara de pietoni. marcajele existente au rolul de a separa traficul de pietoni fata de biciclisti. pietonii au prioritate, biciclistii nu (exceptand situatia de mai sus).
-
În articol zice că mașina vira dreapta… Deci este cazul!
-
-
nu vrei tu pur si simplu sa incetinesti la trecere, aia e…
-
Ce legătură are încetinitul cu acordarea priorității? Sau daca merg încet înseamnă că e ok pentru trotinetist sa incalce legea și să nu se asigure/sa nu se dea jos când trece strada?
Nu vrei tu sa te educi in privința regulilor de circulație și să prostești in continuare oameni că au prioritate pe bicicleta/trotineta… Aia e, sa tot fie accidente de-astea din cauza celor ca tine, care mai apoi vin sa se plângă cat de rai sunt șoferii
-
Daca eu intr-o zi as hotara sa dau 100 de lei fiecarui sofer din Timisoara care respecta semnele de circulatie inaintea unei treceri de pietoni, m-as intoarce cu toti banii acasa. Nu am vazut nici macar incepatorii sa reduca viteza la 30km/h. Nu reduc nici cand exista pietoni care asteapta sa treaca strada…
-
Dacă te-ai hotărâ să dai câte 100 euro ai fi falit in 10 minute! Că ăștia se anunță pe facebuci…
-
-
Dar e ok pentru tine sa îl calci că așa ai tu chef? După cum am mai zis, sunteți și o să rămâneți niste animale, nu aveți nici un pic de empatie sau respect pentru nimeni din jurul vostru. Sunteți criminali și o știți bine, abia așteptați să luați un om pe capotă că așa aveți voi chef de nație de distruși
-
-
In sfarsit politist care actioneaza corect si care stie ca marcajele din dreptul trecerii de pietoni ofera prioritate bicicletelor/trotinetelor !
-
Nu.
-
Ba te contrazic, citește legea și după aceea să-ți dai cu părerea. Art135. lit. G
-
Nu.
-
-
-
Soferule care sofezi, leagea obliga soferii adevarati sa ofere prioritate de trecere biciclistilor doar atunci cand vireaza stanga sau dreapta si prin aceasta manevra se intersecteaza cu o pista de biciclete. In rest NU. Vinovat e cel cu trotineta. Nici nu ai nevoie de avocat ca sa castigi in instanta.
-
Ești cam prost pentru șoferie adrianos, mai citește regulamentul. După capul tău când tu mergi înainte și intr-o intersecție ai cedează sau stop nu o sa acorzi prioritate unui biciclist pentru ca după neuronii tai defecți nu virezi stânga sau dreapta intersectand pista de biciclete
-
Cum adică traversa strada regulamentar pe trotineta? Trecerea e pentru pietoni. Te dai atunci jos de pe bicicleta sau de pe trotineta sau de pe skateboard și traversezi.
-
Corect!
-
mai trebuie sa frecventezi scoala de soferi neuronii tai sunt virusati. In schimb daca esti pieton analfabet nu te baga! Acolo unde exista marcaj trasat paralel cu zebra, indicatoare de avertizare si/sau pictograma cu bicicleta pe semaforul pt pietoni niciclistii pot traversa PE BICICLETA
-
-
Nu este așa. În discuție este prioritatea și cred că e destul de ambiguu acolo. Dacă este unde bănuiesc, mașina a trecut binișor de virajul propriuzis.
Nu trebuie să te dai jos de pe bicicletă sau trotinetă. Dar trebuie să te asiguri că mașina a oprit. Indiferent de prioritate.
-
Baluba ramai pe ulița satului tău. Tu nu înțelegi semnificația marcajelor și a indicatoarelor rutiere. Când paralel cu zebra este trasat si marcajul pentru traversare bicicliști (pt creierul tau om pe bicicleta, nu pieton!) daca semaforul are pe lentila o pictograma bicicleta atunci acea trecere permite traversarea PE bicicleta, trotineta, skateboard!
-
Gabi marcajele alea nu se regăsesc în codul rutier! Doar că un cretin le desenează pe asfalt nu înseamnă că devin legale sau îți dau prioritate!
-
Vezi ca nu’s singurul care sustine asta, tzarane! Ai vrea tu sa stai pe ulita satului meu. Acasa e cea mai zgomotoasa si mai poluata din oras, cu vecini cretini zgomotosi. Aici insa nu’s asa multi, vorba Lapushneanului.
-
corect, nu esti singurul, ca sunteti multi si prosti
-
Cezar Valeriu Regep, voi, vorba Lapushneanului. Stiu unde te gasesc si mai ai de trait doar pana atunci.
-
-
-
Cum traversa strada pe trotineta? Atunci nu e pieton. Cand conduci ceva nu traversezi! Doar daca e pista de biciclete care permite acest lucru.
-
“Cand conduci ceva nu traversezi!” :)) Ce minte luminata…
-
” prin loc special amenajat și marcat corespunzător”. Această mențiune îți spune ceva? Sau n-ai citit, dar ai comentat? Te-a gâdilat unul din cei doi neuroni și i-ai dat drumul? Valabil și pentru @Baluba, dacă nu cumva e același personaj, cam cum era robu (7 personaje în aceeași piele).
-
locul special amenajat și marcat corespunzător e pentru pietoni. adică cei care se deplasează folosind propriile picioare. cât despre același personaj sub diferite forme, postac userist ce ești, întreabă-l pe consilierul personal al primarului usr dumbravita, că îți explica el, având vreo 70 de personaje sub aceeași piele, nu 7 ca robu
-
revin cu o completare. locul ăla marcat corespunzător e pt pietoni și cel mult pt bicicliști. electro-trotinetistii care merg ca nebunii nu au ce căuta pe trotineta pe acolo
-
Hotararea 480/2013 (Valabila)
Art. 161. – (1) Se interzice conducătorilor de biciclete:
……………………………………………………….
b) să înveţe să conducă biciclete pe drumurile intens circulate;
……………………………………………………….
o) să traverseze drumurile publice, pe trecerile destinate pietonilor, în timp ce se deplasează pe bicicletă;”-
A trecut pe zebră? Aia este trecerea destinată pietonilor.
-
bulan tu esti analfabet functional citesti dar nu pricepi nimic. Pe langa articolul invocat de tine la sectiunea marcaje exista si pista pentru traversare biciclisti un marcaj trasat in paralel cu zebra. Mai mult daca deschizi ochii vei observa pe lentila unor semafoare pietonale pictograma bicicleta alaturi de cea a pietonului. Ce sa insemne asta cap sec?!
-
-
-
pista vs traversare
marcaj legal vs marcaj… “orientativ”
drept de a traversa PE vs a avea prioritateart 101 oug
amenzi între 870 lei și 1.160 lei pentru …
nerespectarea de către conducătorul unei biciclete sau trotinete electrice a interdicţiei privind circulaţia în interiorul sau în afara localităţilor fără a purta IMBRACAMINTE cu elemente fluorescent-reflectorizante…-
Nu se aplică în cazul în care există iluminat public. Indiferent dacă este sau nu este funcțional. Bicicleta trebuie să fie însă dotată cu tot ce e scris. De la lăsarea întunericului încolo, bineînțeles.
-
regulament
art 110
(4) TROTINETELE electrice se conduc NUMAI IN ALINIAMENT pe drumurile publice. Schimbarea directiei de mers in cazul trotinetelor electrice se face prin deplasarea conducatorilor PE LANGA acestea, cu respectarea regulilor privind circulatia vehiculelor trase sau impinse cu mana.art 161
o) sa circule in interiorul localitatilor in care nu functioneaza iluminatul public, precum si in afara localitatilor fara a purta imbracaminte cu elemente fluorescent-reflectorizante, de la lasarea serii pana in zorii zilei SAU atunci cand vizibilitatea este redusa;obs: biciclistul(!) PE bicicleta pe TRAVERSARE (care NU e pista nefiind longitudinala si nu exista nefiind marcata corect in Timisoara) NU are prioritate dar are voie, dupa ce se asigura, cedeaza trecerea etc.
Cei care doresc sa nu aiba nicio responsabilitate in trafic, nu au ce cauta in trafic.-
Există marcaje conforme în oraș. Dacă vedeți neconforme anunțați administratorul drumului (Primăria).
De la “poartă vesta” văd că ai ajuns și tu repede la concluzia că nu există această obligație…
Cu responsabilitatea clar. Oricum, mai mult cu fereala. Problema e că cei puternici (cu mașini) sunt și cei mai iresponsabili.
-
-
@Eo55 Concluzia dvs nu corespunde aproape deloc cu ce am scris eu. In privinta “vestei”(eu am scris imbracaminte cu elemente fluorescent reflectorizante)
cititi pana la capat: “SAU atunci cand vizibilitatea e redusa”. Esenta este sa fii vizibil. Bicicleta “are” “elemente sau dispozitive care, in miscare, formeaza un cerc continuu, fluorescent- reflectorizante de culoare portocalie fixate pe spitele rotilor.”In privinta marcajelor: verificati standardul de marcaje rutiere, eu n-am vazut niciun marcaj de traversare conform, poate exista vreunul, nu stiu unde.
In privinta traversarii: pe langa troitineta, chiar daca marcajul ar fi corect.-
Bicicleta are elemente reflectorizante. Persoana însă nu este obligată să poarte așa ceva. La un moment dat era în legislație, s-a renunțat la ea.
Există mai multe treceri conforme, chiar am urmărit la un moment dat cu atenție. Lipsa marcajelor se va rezolva, la fel și lumina combinată la semafor (și astea există în număr destul de mare).
Ajustarea comportamentului necesită însă o perioadă mai lungă după cum observăm. De ambele părți. Se poate peste tot în Europa, nu este imposibil nici la noi.
-
@eo55
Gasiti pe siteul politiei la forma consolidata a hg1391 articolul asa cum l-am scris.
Ceea ce tin minte ca s-a modificat este introducerea la un moment dat a fragmentului “in care nu functioneaza iluminatul public” ramanand insa specificat cazul vizibilitatii reduse.Nu am vazut treceri conforme. Verificati standardul de marcaje SR 1848-7. Este acolo prezentata: latime minima 1.8m(cu tot cu delimitare), delimitata de benzi discontinue cu dimensiuni 0.4m * 0.4m Cat despre “dintii de dragon” optionali… optionali au ramas. Iar despre covorul antiderapant… cred ca nu cu vopsea se realizeaza…
Ajustarea comportamentului necesita dar de departe fara a fi de ajuns, cunoasterea legii.
-
-
-
o natie de corupti si incompetenti piere unul cate unul. bravo. nici o mila. nici o compasiune.
Nu e nimic regulamentar! Trecerea e pentru pietoni si atat. Nicio lege nu prevede dreptul de a o traversa calare pe bicicleta sau trotineta! Ca sunt niste dungi desenate pe asfalt n-are nicio relevanta
Eu am învățat ca la trecerea de pietoni, ca și pieton, te oprești, te uiți stânga-dreapta si dacă nu vine nimic, atunci traversezi. Din păcate specimenele din ziua de azi traversează cu capul înainte fără sa se asigure înainte. Si mai grav ,mulți cu nasul în telefon. Cred ca dacă sunt pe trecerea de pietoni au dreptul sa sară in fata mașinii. Da, e dreptul lor dar și oasele lor, o mașină nu poate opri în jumătate de metru, oricât de preventiv ar fi șoferul. Mare parte o poarta pietonii inconștienți dar și mai vinovați sunt părinții care nu i-au învățat cum ar trebui sa se asigure înainte de a traversa. Si apropo pentru cârcotași…ce am scris eu este prevazut si in codul rutier doar ca polițiștii interpretează cum vor ei legea.
-
În codul rutier zice că nu au prioritate dacă nu îs pe sensul tau de mers și se asigura încă odată la jumătatea drumului!
-
Polițiștii nu interpretează legea ci o aplică (sau nu). Judecătorul este persoana care o poate interpreta.
Da, neatenția este o mare problemă. Dar este prezentă de ambele părți.
Cel care a scris legea este posesor de trotineta sau de 4 clase! Trecerea prin locul permis se face daca nici un autovehicul nu este prezent!!! De aceea motivul cuvantului stop la fiecare trecere este OBLIGATORIU, Prioritate in fata masini o ai daca te dai jos de pe trotineta si treci pe langa ea!!!
avea doamna veste reflectorizanta???
-
NU. Avea ruj fosforescent. 😄
De ce dezinformezi lumea, domnule?
Daca femeia era “pe trotineta”, nu ti-e clar ca femeia traversa strada regulamentar? Strada nu se traverseaza nici pe trotineta, nici pe bicicleta, ci pe langa ele.
-
dorian te poti arunca in Bega esti tufa de Venetia in materie de circulatie. Exista in legislatia rutiera marcaje pentru traversare biciclisti (adica om pe bicicleta) nu biciclist -pieton cum cred prostii. Pe semafoarele pt pietoni poate in unele cazuri sa fie si indicatia bicicleta ceea ce da dreptul la verde de a traversa strada pe bicicleta!
De ce dezinformezi lumea, domnule?
Daca femeia era “pe trotineta”, nu ti-e clar ca femeia traversa strada neregulamentar? Strada nu se traverseaza nici pe trotineta, nici pe bicicleta, ci pe langa ele.
Nu e ok, daca e pe trotineta care merge cu 30 ora pe trotuar si traverseaza, tu ca si sofer degeaba te asiguri.
Nu o vezi, nu e ca si pietonul care asteapta sa treaca sau merge pe jos cu 5km/h.
De aia e si legea care obliga sa te dai jos de pe bicicleta sau si mai rau trotineta inainte sa treci.
Femeia e devina! De ce? Chiar daca avea verde, NU ERA PIETON cat timp mergea pe TROTINETA.
Si nu conteaza ca are 70 si ceva ani sau cealalta e de sex feminin si “trebuie sa o protejam in plus” astea sunt stereotipuri.
Romania este tara in care masina este dusa la ITP anual daca e mai veche de 10 ani dar soferii peste 70 de ani nu sunt obligati sa-si faca un consult medical serios desi vederea lor se bazeaza mai mult pe imaginatie. Am avut in tara un proiect de lege in acest sens, la un moment dat.
Domnul sofer in etate ar fi lovit si pietoni stati linistit.
Sa zicem ca era un biciclist pe carosabil care isi continua drumul inainte cu viteza, sincer credeti ca nu dadea peste el cand facea dreapta? Au facut-o soferi profesionisti, tineri in conditii de vizibilitate, ce sa mai zicem de un batran care nu mai vede bine, seara/noaptea?
-
Dacă bicicleta mergea înainte (presupunând că e permis) trebuie să se încadreze în st. mașinii ca să nu îl calce când face dreapta! Dar nah triciclistul nu trebuie să învețe reguli și să obțină permis – cum să știe ei din astea!
-
Ai de mama mea, ce specimene, si stiu sa scrie, pacat ca nu stiu sa citeasca. Deci la mintea ta (am glumit, ca n-ai) la un drum care are o ramificare in T pe dreapta, biciclistul ca sa mearga inainte trebuie sa taie calea masinilor sa se incadreze in stanga lor ca sa nu il calce cumva cand o masina face dreapta?
Opreste masina in dreapta unui militian, preda-ti carnetul si ia-ti uber pana acasa! Urgent!-
Nu, dar nici nu are voie sa vina din spate prin dreapta pe langa o masina daca nu e pista! Sta frumos la rand si asteapta pe ala cu masina sa vireze dreapta sau ce o face. Exceptie daca ar vira la stanga ala cu masina, dar ai zis T la dreapta. Daca e totusi pista, casca si el ochii la trafic si se orienteaza, nu merge inainte ca orbetele si atat.
-
Boule dacă e intersecție T nu poate merge înainte!
-
|-
“ramificare in T pe dreapta”
nu-i nevoie sa jignesti si tu, citeste mai atent si incearca sa intelegi ce a descris. “ca sa nu il calce cumva cand o masina face dreapta”.
Dezaprob modul amandurora de a scrie comentarii.
-
-
-
-
ghita esti cam prost informat, masina mai veche de 12 trebuie dusa anual la ITP! Mai pune mana pe legislatie sa-ti aduci aminte si se recomanda si niste vitamine
Cea mai proasta idee a celor de la Drumuri care s-au gandit sa dea voie biciclistilor ai celor pe trotineta sa treaca pe/ nu pe langa bicicleta/trotineta! Se stie foarte bine la noi majoritatea o fac in viteza, tu ca sofer te asiguri treci dar ai sanse f mari sa lovesti o stea cazatoare din asta! Apropo ei cred ca trecerea le confera siguranta deoarece au prioritate! Gresit, au obligatia de a se asigura si a trece in siguranta! Nu cu 180 la ora pe trotineto/bicicleta! Sa nu ziceti ca nu-i asa! Nu i-au apararea soferului dar trebuie luate in considerare circumstantele in care s-a produs accidentul!
-
Sa nu iesi din tara inspre vest, pentru ca peste tot este la fel. Bicicleta/trotineta este considerata vehicul si se supune acelorasi reguli de circulatie. E simplu.
-
da bre dar sa nu te gandesti la viata ta de ciclist si sa te arunci pe o trecere. Lasand legea la o parte nu stiu cine merge mai usor dintr-un impact intre masina si pieton/ciclist/trotinetist
-
asa sa gandesti… “lasam legea la o parte”… prost te-a facut mwmah-ta
-
-
Foarte bine,poate se mai raresc astia cu trotineta.
NU EXISTĂ REGULAMENTAR PENTRU TROTINETE.. 10 MARCAJE SA FACI PE STRADA SUNT NULE LA TRIBUNAL.