Un bărbat, în vârstă de 53 de ani, a condus un autoturism pe strada Sever Bocu din Timișoara spre Dumbrăvița, iar la intersecția cu strada Constructorilor a surprins și accidentat un băiat, în vârstă de 15 ani, care traversa strada pe marcajul pietonal.
În urma impactului, adolescentul a fost rănit și transportat la spital pentru acordarea de îngrijiri medicale. Șoferul a fost testat cu aparatul etilotest, însă nu consumase alcool.
Polițiștii au întocmit un dosar penal sub aspectul săvârșirii infracțiunii de vătămare corporală din culpă.
Trimite articolul
Xtraversa strada…cu ochii in telefon poate?
invatati-va copii sa se asigre, nu ca au prioritate!
nu inteleg cum poti trece strada fara sa fi sigr ca te-a vazut si oprit!?
-
Adica il vezi la 20 de metri si astepti sa opreasca? Doar dupa aceea traversezi? De “atunci când se află pietoni în imediata apropiere a trecerii pentru pietoni, aveți obligația de a reduce vitea de deplasare până la 30 de km/h în localități și 50 de km/h în afara acestora, pentru a putea opri în condiții de siguranță în cazul în care pietonii se vor angaja în traversare” ai auzit?
-
Daq, astepti ca daca nu poti s-o iei in freza!
Doar dobitocii mizeaza ca altul ii va proteja viata daca chiar el n-o face! -
Interpretarea legii apartine unui site(in regula pentru a lua permisul dar cam atat). Legea insa spune altceva, puteti vedea articolele din lege fix pe acel site.
Explicatie: la 30km/h, masina parcu rge 8.3m/s. Tinand cont de timpul de reactie, distanta parc. in timpul de reactie si de distanta de franare, se considera ca distanta totala pana la oprire va fi peste 15m. Daca este ud pe jos… sau daca atentia soferului e distrasa de o multitudine de factori(trafic intens, semnalizare rutiera necorespunzatoare, reclame amplasate ilegal, pasageri etc etc) pentru doar o jumatate de secunda… adica inca 4m… Si presupunem ca noi ca pietoni nu tinem neaparat ca soferul sa franeze cu scartait de roti sau trepidat de ABS, pentru ca nu ne-ar placea sa fim pasageri sau soferi intr-un automobil si un pieton de pe trotuar sa considere ca “are prioritate” cand masina e la distanta mica de trecere. Pietonul are prioritate cand este angajat in traversare, nu cand este pe trotuar(vedeti legea, OUG art 72). Ar fi frumos si mai ales sanatos ca pietonul sa inteleaga ce inseamna asta.
Iar a te asigura inseamna a te asigura ca soferul(inclusiv un alt sofer pe banda 2 care poate fi mascat de autobuzul/camionul de pe banda 1) te-a vazut, a inceput oprirea si este capabil sa opreasca. Daca pe jos este gheata sau polei distantele de franare sunt mult mai mari.Pietonul are si obligatii. Asteptarea ca trecerea de pietoni sa faca minuni este cel putin nerealista.
Extrapoland la cei 50km/h in afara localitatilor, sa lasam soferul aflat la mai putin de 50m( in conditii de carosabil uscat, vizibilitate buna: zi, soarele nu bate in parbriz) de trecerea de pietoni sa-si vada de drum si sa traversam ulterior.
Da, soferii sunt obligati sa respecte acele limite mentionate de dvs cand pietonii aflati pe trotuar intentioneaza sa traverseze(asa zice art 72). Ca si conduita preventiva, ar trebui redusa viteza si cand intentia pietonului nu e evidenta, poate se “gandeste” brusc sa traverseze desi initial se deplasa pe trotuar… Sau cand trecerea de pietoni e mascata de o masina parcata ilegal, alte cazuri cand pietonul poate ca nu e vizibil.
Nu cunoastem ce s-a intamplat in cazul de fata, sa ne abtinem de la a stabili vinovatii pe baza de articole pe internet si de la a asmutii categorii de participanti la trafic intre ele. Si sa intelegem, dincolo de “e dreptul meu”, indiferent cine zice asta, fie el pieton ori sofer care/daca are prioritate(si care sofer ar trebui sa stie ca in legislatie scrie si de obligatia de a evita un accident daca poate, indiferent ca are prioritate sau din alt motiv in caz de producere altcineva ar fi considerat vinovat), ori biciclist ori carutas ori vatman etc.
-
Foarte bine exlicat pentru participanții la trafic…
DACĂ pietonii ar aștecpa căreva secunte și ar trece strada în grupuri traficul ar fi mult mai bun și mai “fluid”. Așa este în alte țări și este clar o îmbunatațire a traficului.
Acum pietonii vin în “șir indian” la 3-5 pași distantă și trec strada tot așa căte unul dupa altul.Un pic de respect pentru ceilalti participanți în trafic ar fi foarte bun pentru toți.
-
Ceea ce ziceti dumneavoastra este la un nivel mult prea avansat. Eu as fi fericit ca pietonul sa se asigure(adica sa tina cont ca masinile au nevoie de timp/distanta sa se opreasca din momentul in care pietonul este perceput de sofer) si sa inteleaga ca daca are oasele rupte degeaba ii da justitia dreptate. Iar de la soferi mi-as dori sa conduca respectand regulile si cu adevarat preventiv. Din pacate prea multi considera traficul o lupta care trebuie castigata. Iar in lupta, multi sufera. Principiul care ar trebui sa primeze este “important e sa ajungi acasa sanatos, nu neaparat mai repede”
-
-
-
-
Sau mai degraba era soferul cu ochii in telefon?
-
Adică să stai juma de oră pe trotuar să aștepți să treacă toate mașinile nu? sau cum să te asiguri? șoferul e obligat să acorde prioritate, punct. Ăla zbura cu 80 la oră… Din cazua unor astfel de retardați probabil vom ajunge să avem și aici minunatele calmatoare.
-
Nu de putine ori am cascat ochii,am pus piciorul pe zebra,am ridicat din maini,si nici macar nu incetinesc unii. Cetreaba are telefonul cu faptul ca multi soferi nu incetinesc,nu mai zic de oprire? Polistiti in civili la treceri si cad sute pe ora la orice trecere
-
Cred ca ai primit mai sus raspunsul “meritat”, de la un (fost) politist, nu in civil, ci pensionat inainte de 50 de ani. Se plictisesc si ne invata de ce nu trebuie pedepsit soferul
-
Sper ca nu la mine va referiti.
-
-
Adica soferul nu trebuie sa opreasca? Trebuie pietonul sa astepte pana cand nu mai e nici o masina vizibila la orizont?
Daca soferul a condus ca nebunul si pietonul era deja angajat in traversare cand a fost surprins de sofer pe zebra?
A aparut filmarea pe diferite siteuri de stiri. Pietonul se angajeaza in trecere dupa ce se asigura ca masina de pe banda 1 s-a oprit. Dupa ce vede ca masina de pe banda 1 s-a oprit, nu se mai asigura ca si cea de pe banda 2 se opreste, s-a uitat in sens opus. Are legea de partea lui, dar putea sa moara cu dreptatea in brate. Soferul vinovat e dobitoc si trece chiar daca vede ca masina de pe banda 1 s-a oprit la trecere
Acea intersectie este criminala si imi pare foarte rau de cei care trebuie sa traverseze acolo. Se merge cu masina cu viteza fara nici o jena.
Eu sincer as ocoli pana la Kaufland daca ar fi sa am de traversat. Autoritatile care au amenajat acea trece de pietoni au fost complet, dar complet nepasatoare.
-
Autoritățile în general sunt complet nepăsătoare când vine vorba de siguranță la infrastructura rutieră. Suntem primii în Europa la pietoni morți și asta în primul rând din cauza neadaptării infrastructurii din orașe, acești piloți de raliu trebuie constrânși fizic să reducă viteza fiindcă de bunăvoie n-o s-o facă.
Normal că l-a lovit! Nu traversezi strada calare pe zebra. Te dai jos si te uiti mai intai in stanga si apoi in dreapta si dupa ce te asiguri, treci.
Dar ce sa explici la orci? Nu stiti nici sa treceti strada. Mai bine plecati in Rusia!
Luati in mana o caramida si treceti cu ea vizibil ridicata in mana.
Sa vedeti ce voios opresc soferii.
Recomand. 10/10
Cind vii din Vestul Europei si intri in Romania remarci imediat cä pe strazile si soselele romanesti SE GONESTE IRESPONSABIL fara nicio consideratie ptr pietoni ori ceilalti soferi ce circulă corect.
Totul din LIPSA TOTALA A PATRULELOR DE POLITIE. Aceasta
NEPÄSARE a SEFILOR DE LA RUTIERÄ a dus la mii de MORTI ANUAL prin accidente rutiere in Romania. Cu drame familiale dar si pagube materiale de MILIARDE ptr economie.
Partidele care i-au propus pe functiile de conducere au SÎNGE PE MÂINI
-
cred ca tine in mare parte de resurse. angajati, dotari, pregatire, legislatie infrastructura, mijloace tehnice/materiale de prevenire a accidentelor. faptul ca repeti acelasi text nu ajuta la nimic, nici nu se inghesuie mai multi la scolile de politie macar sa se ocupe locu.rile disponibile, nici nu primeste politia buget mai mare pentru combustibil sau pregatire profesionala, nici nu scade birocratia impusa de legislatie, nici scolile de soferi nu devin mai bune, nici nu cresc brusc autostrazi, nicisemnalizarea rutiera nu se imbunatateste nici NIMIC. intelegi? daca da, cere sa se rezolve cauzele reale(educatia societatii. lipsa.)