Inspectoratul de Poliție Județean Timiș, prin intermediul Compartimentului Analiză și Prevenirea Criminalității, derulează o campanie de prevenire a fraudelor care se folosesc de numele și imaginea unor instituții bancare.
Infractorii încearcă să obțină date personale sensibile sub pretextul că sunt angajați ai băncilor.
Doar în ultimele trei luni, polițiștii din Timișoara au primit 13 sesizări legate de înșelăciuni de acest fel, astfel că își intensifică eforturile pentru a educa publicul și a preveni astfel de fraude, având în vedere că acestea pot avea consecințe grave pentru victime.
„Oricât de reale par informațiile primite prin mail sau la telefon, avem rugămintea să nu furnizați date cu caracter personal”, atrag atenția cei de la IPJ Timiș.
Cum funcționează?
O persoană este contactă de cineva care pretinde că este reprezentantul unei bănci sau al unui furnizor. Poate fi o abordare încrucișată prin telefon, scrisoare, e-mail.
Infractorul solicită modificarea datelor bancare (numărul de cont, banca la este deschis) pentru plățile viitoare. Așa ajunge să controleze contul dvs.
Ce puteți face?
Verificați datele de contact: folosiți informațiile din corespondența anterioară pentru a verifica autenticitatea solicitărilor, nu contactați numerele sau adresele de e-mail din mesajul de solicitare.
Verificați orice solicitare pretinsă a fi din partea creditorilor, în special dacă cer modificarea detaliilor bancare pentru viitoare plăți.
Pentru plăți peste o anumită sumă, instituiți o procedură suplimentară de verificare cu beneficiarul.
Fiți precaut cu datele despre locul de muncă pe care le postați pe rețelele sociale.
Sesizați poliția la orice încercare de fraudă, chiar dacă nu ați devenit victima acesteia.
Citiți principiile noastre de moderare aici!