Accidentul s-a petrecut la ieșire din Remetea Mare spre Timișoara. Un bărbat de 47 de ani circula dinspre Lugoj spre Timișoara, iar la un moment dat a surprins și accidentat un biciclist. Cel pe două roți, în vârstă de 67 ani, traversa strada pe bicicletă, pe trecerea de pietoni.
În urma impactului biciclistul a fost rănit și a fost transportat la spital pentru îngrijiri medicale. Polițiștii de la rutieră s-au deplasat la fața locului și au deschis acum un dosar penal pentru vătămare corporală din culpă.
editor Dan Oancia
Trimite articolul
XOare cand se invata poporul roman ca trebuie sa te dai jos de pe bicicleta cand traversezi strada? Nu zic ca si-o merita dar eu l-as pune sa imi plateasca si reparatiile la masina!
-
vezi ca in oras in Timisoara, majoritatea trecerilor sunt prevazute si cu piste de biciclete, deci nu mai tre sa se dea jos, binenteles tre sa se asigure si ala cu masina tre sa-i de-a prioritate, acuma na omul a traversat pe un drum national fara sa se asigure
-
Pistele nu sunt transversale pe benzile auto, doar traversarile. La traversari, biciclistul nu are prioritate. Nu mai repetati nonsensul asta, cineva va va crede si o va pati. Cereti piste pe carosabil asa cum e normal, si atunci aveti prioritate in intersectie daca mergeti pe directia inainte, fata de cei care vireaza peste pista de biciclete. Incerc sa dau si o explicatie logica, pentru cei care refuza sa citeasca codul rutier si definitia pistei si a traversarii: daca un pieton alearga cu 15 km/h si se “arunca” pe trecerea de pietoni fara sa se asigure venind de pe un trotuar unde vizibilitatea unui sofer poate fi redusa din varii motive(masini parcate, alti pietoni, copaci, flori, chioschuri), eventual avand niste casti in urechi si o gluga pe cap, e ok? ca doara “are prioritate”… pe langa obligatia de a se asigura ca un autovehicul poate opri in conditii de siguranta, dar ce sa ne mai incurcam in responsabilitati, avem doar drepturi. Nu e ok. Atunci la un biciclist care “se arunca” pe ceea ce el consider “pista” deoarece nu a citit codul rutier, cu poate mai mult de 20km/h (doara vrea si bordurile tesite, stia robu ce stia) e ok? Traversarea nu e pista. Prioritate au biciclistii doar pe pista. Altfel, pt toata lumea: nu sofati/pedalati/alergati mai iute decat ingerul vostru pazitor poate zbura. Si nu cereti ingerului vostru pazitor sa faca minuni in orice conditii, oricand, mai dati-i si momente de respiro in care aveti si voi grija de voi.
-
Folosind analogia cu pietonul care alearga la o viteza uneori comparabila cu cea cu care se deplaseaza multi biciclisti as dori sa observi ca pietonul are prioritate si nu e “de vina” in fata legii pentru ca e accidentat, pe cand biciclistul este…nu s-ar schimba nimic (decat poate viteza pe care o au soferii cand se apropie de o trecere de pietoni) daca biciclistul are prioritate la traversarea pistei pe bicicleta si in acelasi timp e responsabil sa se asigure ca masina poate opri in conditii de siguranta…exact ca pietonul. Daca intr-un caz se poate, de ce nu si in celalalt..incetinim pe bicicleta cand ne apropiem de pista, ne asiguram ca masinile pot opri, ele fiind obligate prin lege sa opreasca, si trecem mai departe pe zebra pe bicicleta…nu e asa greu, doar vointa lipseste.
-
Daca biciclistul vrea sa traverseze pe bicicleta pe o traversare, are acest drept, dar fara a avea prioritate. Daca vrea prioritate, se da jos, trece pe zebra, de preferinta la margine, cu bicicleta pe marcajul de traversare, nu prin mijlocul grupurilor de pietoni din ambele sensuri. Asa e legea, si nu doar in Romania. Am mai tot scris pe tema asta in comentarii, nu repet. Probabil solutia din Suedia e mai buna(doar la treceri suprainaltate biciclistul are prioritate pe bicicleta). Daca nu te asiguri si “te arunci” in fata masinii iar soferul a respectat limita de viteza la trecerea de pietoni (30kmph) si poate demonstra asta(camere video publice, camera de bord), ca pieton esti vinovat si legal si moral si in toate felurile. Nu se poate pasa toata responsabilitatea pe sofer, oricat si-ar dori unii sa fie copii cu varste de adulti si sa se “dea” cu bicicleta. Evident, si administratorul drumului prin comisia de circulatie trebuie sa faca multe, despre acesta nu prea se pomeneste(unde sa fie piste, unde sa fie trecere, semaforizata sau nu, poate cu buton, cu suport de sprijin pt biciclisti ca in Amsterdam etc)
Solutia pe care o vad eu: piste pe carosabil, eventual separate prin bile de sticla(ca pe Calea Martirilor), sau altceva usor suprainaltat, loc special in fata la semafor pt viraj stanga. Iar pretentia cu “sa nu ma dau jos pana la destinatie, sa am prioritate cap coada pe oriune, sa am voie si prin parc, si prin centru, si pe artere cu trafic intens cu tiruri, desi sunt alte strazi paralele cu trafic redus… ” lipsa de maturitate.
-
-
-
-
Il lovea si daca era pe jos…
-
Eu cred ca nu cunosti OUG. Pe trecerile de pietoni semnalizate din timp cu atentie biciclisti, biciclisti nu merg pe langa bicicleta. Soferul trebuie sa fie atent la indicator si fara sa luam in seama ca a lovit un biciclist, soferul trebuie sa reduca viteza sau chiar sa opreasca inaintea unei treceri de pietoni pentru a se asigura sau pentru a da prioritate de trecere. Si-a meritat soarta soferul.
Eu pe trecere semnalizata cu indicator “atentie biciclisti” si banda destinata trecerii biciclistilor (pe bicicleta) din acest motiv a post pusa banda aia ca biciclisti sa mearga pe bicicleta, pentru a nu lovi pietonii care trec odata cu el pe trecere, era sa fiu lovit de o baba, care probabil nu a vazut indicatotul.
Eu in imposibilitatea de a sta pe loc, aflandu-ma pe liniile de tramvai a trebuit sa trec, in ideea ca soferul are ochi si vede, ca trebuie sa acord prioritate.
Acest lucru se afla pe calea buziasului colt cu cimitirul.
Daca esti sofer tu cel care ai comentat, iti doresc sa fi atent si sa respecti ca la carte OUG, daca vrei sa mai conduci vreodata.-
Articolele din OUG care va sustin pct de vedere cu privire la prioritatea biciclistului pe picicleta pe traversarile pentru biciclisti? Sper ca faceti distinctia intre PISTA de biciclete si TRAVERSARE pentru biciclisti, au definitii diferite totusi. Iar deschiderea unui dosar penal pentru ce vreti dvs nu indica si vreo vinovatie neaparat a soferului, poate fi si pt biciclist, poate fi si initial “in rem” adica strict cu privire la fapta, si abia ulterior “in personam”. Iar un judecator va decide vinovatia, nu procurorul. O zi buna va doresc.
-
“soferul trebuie sa reduca viteza sau chiar sa opreasca inaintea unei treceri de pietoni”
Frumos. Mai trebuie sa spui ca ar trebui sa se si intoarca acasa.
Dar ca si biciclistii ar trebui sa beleasca ochii inainte de a traversa (indiferent cum), nu spui nimic? -
Prietene, te legi de niște lucruri degeaba ( semnalizări,banda de bicicliști, etc) deoarece legea e clară dar există o durere în cot din partea bicicliștilor, de fapt a necunoașterii regulilor de circulație în ceea ce-i privește, cum e și în cazul de față. Citește OUG-ul și vezi că e specificat clar ce nu au voie să facă bicicliștii, în speță unul ca cel ce a fost lovit .
CAPITOLUL V
Reguli de circulaţie
SECŢIUNEA a 4-a
Reguli pentru alţi participanţi la trafic
Art. 161
(1) Se interzice conducătorilor de biciclete sau de mopede:
o) să traverseze drumurile publice, pe trecerile destinate pietonilor, în timp ce se deplasează pe bicicletă sau pe moped;
-
-
Completare: Ieri seara in Arad o femeie insarcinata si cu cei doi copii ai sai au fost loviti pe trecerea de pietoni. nu traversau pe bicicleta, dar cred ca avea un carucior de copii…
-
Domnule Daniel, vezi te rog ultimele rânduri: s-a deschis dosar penal pentru… deci morala este și ți-o zic și ca șofer și ca și biciclist: lasa fanteziile deoparte cu datul jos de pe bicicleta ca te arde politia de nu te vezi și pierzi și câteva secunde bune dacă ma dau jos. . Asa ca hai sa ne vedem unii pe alții cu atenție și sa ne tratam cu respect reciproc.
-
Politia deschide dosar penal pentru orice accident. Majoritatea nu mai ajung in instanta. Asa e procedura; probabil sunt platiti (sau avansati) la kilogramul de dosare cu sina.
Daca chestia aia e trecere de pietoni, nu trecere de pietoni si orice tip de smecheri, este destinata pietonilor, precum si celor care sunt pe roti, dar le au in stanga si-n dreapta si le misca cu mainile. Bicicleta, unii stiu, e un vehicul. Nu poti, ca sofer, sa anticipezi ce se intampla pe o zebra pe care unii intra – de pilda de dupa colt, fara vizibilitate – cu bicicleta, in viteza, ca “e zebra”. -
Traversarea pentru biciclisti e diferita de pista de biciclete. In Timisoara, marcajele in paralel cu trecerile de pietoni nu respecta nici macar standardul de marcaje SR1848-7 pentru a fi traversari, iar pistele nu sunt transversale pe axul drumului. Amplasarea indicatorului “atentie biciclisti” cu cativa metri inainte nu schimba cu nimic prioritatile, fiind indicator de avertizare. Asigurarea la traversare implica asigurare ca auto poate opri in conditii de siguranta, deci nu inseamna ca daca ai prioritate nu poti fi vinovat. Daca cu cativa metri inainte il surprinzi pe sofer, poti fi vinovat daca el are camera de bord si demonstreaza ca mergea cu mai putin de 30km si i-ai sarit brusc in fata(de ex un pieton care apare in fuga de dupa un colt, sau un pieton vireaza de pe trotuar si se arunca pe trecere cu ochii in celular, un biciclist care vireaza brusc stanga pe ‘pista’ desenata aiurea, … etc.)
-
idiotilor citit oug si dupa vorbesti , astia or inventat tot felul de chesti pentru biciclisti, dar legislatia nu prevede nimic altceva decat ca biciclistul trebuie sa traverseze pe langa bicicleta, indiferent ca este sau nu pista pe langa trecere, in Timisoara au facut zeci de piste aiurea, iesi de pe o straduta te asiguri dreapta si apoi stanga sau invers si nu vezi biciclistu din cauza gardului verde sau de beton si cand dai drumul incet la masina te proptesti in biciclist care vine si cu viteza, daca se fac schimbari sa le faca si in legislatie, 70% din biciclisti nu cunosc semnele de circulatie, iar 90 nu respecta nimic
Vinovat: biciclistul. Verdict: ucis și trimis în Siberia.
SA IL OBLIGE PE BICICLISTUL MAGAR SA PLATEASCA TOATE DAUNELE LA MASINA
NU SE MAI POATE CU ASTI PE BITICLE NUMA PROBLEME FAC
-
Să învețe ăștia cu mașinile sa mai și circule că e plin de morți din cauza lor