Accidentul s-a produs la intersecția bulevardelor Republicii și Regele Ferdinand I. Un tânăr de 29 de ani circula pe bulevardul Republicii, iar la intersecția cu bulevardul Regele Ferdinand I a virat la dreapta.
A lovit astfel un bărbat de 47 de ani, care traversa strada pe trecerea de pietoni prevăzută cu pistă pentru bicicliști. În urma impactului, bărbatul de 47 de ani a fost rănit și a fost transportat la spital pentru îngrijiri medicale. Polițiștii de la rutieră s-au deplasat la fața locului și au deschis un dosar penal pentru vătămare corporală din culpă.
editor Amalia Kui
Trimite articolul
XAtat timp cat oamenii nu inteleg ca nu e ok sa treci pe bicileta sau trotineta strada, din varii motive precum unghiuri moarte la masini, viteza de deplasare a biciclistului sau trotistului si tot asa, aceste accidente se vor intampla. Nu de alta dar lovest pietoni pe trecere dar mai restul.
Cel mai bine e prudenta maxima, evitati pe cat posibil.
-
Atata timp cat tâmpiții de soferi (unii) nu stiu ca trebuie sa incetineasca si sa cedeze trecerea, nu se va rezolva nimic. Mor oameni calcati pe trecere, care o traverseaza pe jos. Deci? Despre ce vorbim…?
-
Exact. Oricum tot șoferii îs indisciplinați și mulți cu apucături de criminali. Accelerează când vrei sa treci
-
Ionprostescu trebuie sa intelegi ca una e sa te asiguri daca vine un pieton cu 3-4kmh si alta unul cu trotineta cu 20-30kmh. De aceea nu se trece cu un vehicul pe trecerea de pietoni dar prostii nu vor sa inteleaga si o patesc. Sa nu mai spun ca pe piste scrie stop cand coboara de pe trotuar dar evident ca nu a fost intretinuta vopseaua respectiva si s-a sters in unele locuri.
-
Nu-i problema, macar soferul face puscarie , scapam de un bou cativa ani. E ok, pe mine daca m-ar lovi pe bicicleta as scoate direct certificat medicolegal si l-as distruge in justitie.
-
Poate daca te calca un sarac. Ca daca e unul cu bani o sa-i mai si repari masina.
Totusi daca ai avea bun simt ai recunoaste ca si trotinetistii/biciclistii sunt asemenea soferilor. Ce dreac, doar nu-s alta natie!
N-ai cum sa feresti pe unul care vine cu viteza de masina, te depaseste pe dreapta, urca sau coboara de pe trotuar, traverseaza intersectia – cand ca si vehicul, cand pe zebra – se considera cand vehiul, cand piton, dupa cum ii comvine.
Oricum nu va incordati ca in curand vor fi interzise pe drumurile publice cu exceptia pistelor dedicate, care piste sunt extraordinare, dar lipsesc. Luati aminte la cei mai avansati ca noi. La majoritate, nu la unele exceptii. Acolo deja nu te mai dai cu din astea pe strada, ca e mai scump ca si cu limuzina, daca te prinde. -
Face pe naiba puscarie. Nu se face puscarie cand mor oamenii din accidente auto, pe ce lume traiesti? Partea cu distrusul in justitie e vis. Esti dinala care se arunca intentionat in fata masinilor sperand ca traieste si se imbogateste pe urma?
-
De-ar fi aşa uşor să scăpăm şi de toate ciumele pe două roţi…
-
-
Nu s-a sters vopseaua cu STOP, a fost acoperita cu vopsea de catre Primarie pentru ca nu este legal STOP-ul.
-
@Anti_vir. Mai exista si o presemnalizare trecere de pietoni. Tu ca sofer ce trebuie sa faci cand vezi acest indicator?…trebuie sa accelerezi sau sa reduci viteza pana la evitarea oricarui pericol?(asa cum este specificat inlegislatie
-
-
-
Atat timp cat soferii nu incetinesc la trecere pana in punctul in care se asigura 100% (valabil si cand fac viraj stanga/dreapta) se vor intampla astfel de lucruri. Cu totii mergeti din inertie, faceti economie de frana, combustibil. Vad asta zilnic din postura de sofer, biciclist si pieton.
-
Scrie clar in articol: “…care traversa strada pe trecerea de pietoni prevăzută cu pistă pentru bicicliști”.
De ce n-ar fi ok sa traversezi strada PE BICICLETA daca aceasta este prevazuta cu pista PENTRU BICICLETE?!
-
Pentru ca nu sunt reglementate în codul rutier! Nu exista trecere cu pista de biciclete/trotinete. Trecerea, se traversează la pas!
-
Aaaaa
deci cand sunt reglementate in codul rutier, prin magie o sa fie mai vizibile pentru soferii indisciplinati care acosteaza adesea pietoni si bicicliste ce oricum…sunt….uhm..reglementati dar o patesc.
Ai o logica bai baiatule. De la vaccin cred ca ti se trage.Ti-a nimicit proteinele dan creer 😛 -
Sunt reglementate in codul rutier, clar si inteligibil.
-
-
Pai, ca sa ajungi sanatos acasa. Nu stiu daca consideri asta un motiv valabil. Eu da.
-
Nu exista trecere de pietoni prevazuta cu pista de biciclete in codul rutier. Pe trecere se traverseaza la pas ! Asa pietonul poate fi observat de catre sofer care in intersectie prinde culoare verde a semeforului si poate trece in caz ca nu se afla nici o persoana la momentul respectiv.Altfel, dupa cum spun unii el ar trebui sa opreasca la fiecare trecere de pietoni ca la STOP indiferent daca soferul are culoarea verde a semaforului pentru a se uita in departare daca vine vreun nebun pe trotineta sau bicicleta in viteza cu intentia sa treaca pe trecerea de pietoni. Nu vor fi reglementate niciodata pistele de biciclete pe treceri in lege. La pas tata !
-
“Nu vor fi reglementate niciodata pistele de biciclete pe treceri in lege. La pas tata !”
Sa intelegem ca tu faci legile in tara asta. Nu-i de mirare ca-s asa strambe.
In toata lumea civilizata LA SEMAFOARE exista pista de biciclete.
-
-
-
Auzi. Dar daca fuge un pieton tot el e vinovat? Ca intra masina cu 50km/h + in apropiere de zebra e ok? Citeste te rog din codul rutier si spune ce obligatie are conducatorul auto la APROPIERE de zebra.
-
Codul rutier prevede obligația pietonului de a se asigura ca poate sa traverseze in condiții de siguranța chiar daca are prioritate pe trecere. A se asigura înseamnă sa fie sigur ca a fost văzut de șofer si ca șoferul are suficient spațiu sa oprească in siguranța. Pietonul care fuge pe trecere fără sa se asigure are parte de vina. Dar na, romanul așteaptă ca toți ceilalți sa fie cu ochii in 16 ca el sa poată sa existe in continuare la stadiul de vită.
-
-
“traversa strada pe trecerea de pietoni prevăzută cu pistă pentru bicicliști”
adica traversa pe unde legal are dreptul sa circule calare pe bicicleta sau trotineta.
Pe trecerile obisnuite de pietoni era obligat sa descalece si sa mearga la pas dar aici chiar avea dreptul sa circule.
Toate astea nu ii absolva pe biciclisti si trotinenisti sa se asigure si sa incetineasca la traversare. Cu ce te incanta ca ai dreptate cand ajungi cu picioarele rupte la spital sau in rai?-
Nu sunt reglementate în codul rutier! Nu exista trecere cu pista de biciclete/trotinete. Traversarea se realizează la pas!
-
nu se exprima corect astia, ai dreptate nu exista trece pe care poti traversa, dar acolo exista pista langa trecere, deci practic omul era pe pista si probabil avea si verde la semafor, probleme sunt de ambele parti, de multe ori nici bicicliatii nu se asigura ca sunt vazuti de soferi si invers de multe ori nu le pasa, eu sunt de parere ca infrastructura(inclusiv timpii la semafor) si politia lipsesc, in rest shit happens, merg sute de km cu bicicleta si de cele mai multe ori soferii imi acorda prioritate, dar tot timpul ma asigur ca m-au vazut si incerc sa ma inteleg cu ei din priviri
-
-
-
“care traversa strada pe trecerea de pietoni prevăzută cu pistă pentru bicicliști” Te-ai prins ca traversa ok?
Problema e ca la noi nu suntem educati si obisnuiti cu pistele de biciclete/trotinete. Si poate si trotilistii sa se asigure, ca si pietonii, in cazul unei treceri de pietoni nesemaforizate. -
E ok sa treaca si pe bicicleta sau trotineta….atata timp cat se opresc la STOP-ul de langa trecere, se asigura si apoi trec.
-
Acolo e semafor. De ce să oprească dacă are verde?
-
Aaaa … ca sa nu-l calce masina. E bine?
-
-
Doar un comentariu util restul doar dati din gura, din pacate daca se oprea la acel stop si se uita atent nu se intampla acel accident.
Din pacate 90% di cei care trec pe bicicleta sau trotineta nu se opresc la acel sto ci trec in viteza.
Credeti ca o trotineta care prinde legal 25 km/h poate fii vazuta la aceasta viteaza (25Km/h) de un sofer. Eu zic ca in 80% din cazuri nu o vede la fel si cu bicilistii. Nu uitati ca noi nu avem pistele pe sosea ci pe trotuare, prin urmare soferul nici nu sesizeaza acest pericol.
Si mai rau soferii (90% din ei) nu iau in seama un trotis sau biciclist care circula pe trotuar !
Zilnic atentionez biciclisti si trotisti ca nu merg cu atentie sau pe unde nu trebuie…
Si eu circul cu trotineta dar prefer sa ma feresc eu nu altul pe mine !
-
-
cred ca te-a scapat ma-ta in cap cand erai in fasa, fotbalule, apoi ai luat nonstop mingi in cap in restul copilariei de esti asa prost. atata timp cat politia nu va ia carnetul pentru neacordare de prioritate cand virati la dreapta si mai ales cand o faceti si la semafor, tot asa o s-o tinem. dar HAHA. CARE POLITIE???
-
Ce poti astepta de la un nesimtit ca tine?
-
-
Toti soferi..cand schimba directia – Trebuie sa se asigure si sa cedeze – desigur si pietonii si toti cei care traverseaza strada, dar MAI ALES SOFERI!!!
Cand faci dreapta/stanga te asiguri.. iar la treceri de pietoni verdele intermitent.. ESTE VERDE PLIN la SOFERI!!Bai fratiilor cedeaza trecerea.. Nu te uita doar in partea stanga daca vine masina..Uitate si in partea Dreapta daca CINEVA trece strada in PLM…ea
-
Era pe pista de biciclete. Atâta timp cât alăturat trecerii e și pista, biciclistul nu e obligat sa coboare…
inainte sa comentati aiurea soferilor, sa stiti ca e pista de biciclete acolo. (plus semafor)
-
corect. toti handicapatii se cred la raliu cand au verdele ala intermitent la dreapta. intra in tine indiferent daca esti pieton, in carucior, pe bicicleta, ce vrei tu.
In codul rutier nu exista trecere de biciclete. Stiu, in alte tari exista. La noi nu. Ceea ce a facut primaria prin oras e un marcaj gresit.
-
Serios? Vezi la sectiunea marcaje rutiere in codul rutier.
-
Chiar foarte serios. Acolo unde zici tu spune doar atat: “Liniile paralele discontinue perpendiculare axei drumului, lungimea hasurilor fiind egală cu intervalele dintre acestea, delimitează locul unde pista pentru biciclişti întretaie carosabilul drumului.” Asta nu e trecere de biciclete. E doar o semnalizare ca pe acolo e pista. In rest nu e reglementat nimic, dimpotriva e reglementat ca la trecerile de pietoni biciclistii trebuie sa se dea jos. Asa cum am spus mai sus marcajul ala pus de primarie PESTE trecerile de pietoni e gresit sau contradictoriu cu codul rutier. Nu zic ca e bine, dar asa e – defapt codul rutier e incomplet
-
-
Corect! Si tot în codul rutier spune că e “trecere de pietoni” – deci trebuie sa treacă pe lângă trotineta, nu pe ea!
Baa te-a calcat trotineta??🛴🛴🤣🤣🤣🤣
Bicicletele, trotinetele si alte kkturi nu au ce cauta pe sosea !!! SAU, sa aiba permis de conducere pe drumurile publice.
-
Corect, să învețe reguli de circulație, să dețină asigurare! Purta cască și echipament de protecție? Dacă nu să fie și amendat!
Cel mai simplu și sigur e să circule doar pe piste de biciclete și în lipsa lor să circule pe trotuar și să răspundă pentru orice pieton accidentat! Viteza maximă limitată la 18 km/h pe trotuar…-
Perfect deacord…
Dar si la soferii prinsi bauti la volan, pedeapsa cu moartea.
hai cu apucaturile totalitare…da-i cu tirania.
-
-
Tu ai comentat fix ampulea aici
pistele de biciclete de PENTRU BiCICLETE au semnul STOP, ceea ce inseamna ca trecerea pe bicicleta/trotineta se face dupa acordarea prioritatii masinilor, in caz contrar te dai jos si treci pietonal. Asta pt. spritzi care va laudati ca sunteti ECO/BIO darva place sa cititi legile si mergeti PE PRESUPUNERI. Alooo biciclistii au reguli de circulatie, trebuie sa dea din aripi cand achimba directia de mers, sa fie atent p trafic nu cu casti in urechi si lista continua….
-
Corect, înainte se învățau astea la școală (inclusiv asigurarea la jumătatea traversării), acum cine mai crezi că le știe?
-
Auzi inteligentule… Cum adică “după acordarea priorității mașinilor”…. După tine și pietonii trebuie sa de-a prioritate la mașini nu? Meriți sa dispari.
-
Tu estu unul din aia care sofeaza cu gluga pe cap? Ce pusca mea vezi in lateral cu gluga pe cap (nu ca IN cap ar fi ceva…)? Nici macar daca se baga unul ca tine pe banda ta, fara sa te vada, ca si el are gluga in cap si nu vede nimic in lateral (nu ca l-ar interesa…). Si cu casti in urechi, ma asigur ca vine vre-un idiot ca gluga in cap si vireaza la dreapta, din spatele meu, si nu ma vede…
Experienta proprie: Oprire la trecerea de pietoni. OPRIRE!!! Plecat de pe loc nu mai mult de 10-15 cm, viteza foarte mica. A acrosat un biciclist ce avea o viteza foarte mare si care precum toti cei de mai sus ce zbiara ca nu se acorda prioritate biciclistilor, dar nu li se pare un lucru normal ca un biciclist, pieton, ce o fi el, sa se si asigure…. Muriti fie cu dreptatea in mana, fie vinovati dar cel ce ramane sa se caiasca va fi soferul si familia voastra!
Cum sar cu gura toți prostovanii care calaresc trotinete si bicilete. Daca aveati cea mai mica idee despre regulile de circulatie si codul rutier ati fi aflat ca traversarea unei sosele se face numai din pozitia de pieton, adica pe langa bicicleta sau trotineta. Trecere de pietoni cu pista de biciclete nu exista in codul rutier!
-
Uita-te la sectiunea marcaje rutiere. Daca nu stii nu vorbi. Sau mai bine preda permisul ca il ai degeaba.
-
Când ai dat tu examenul pentru permis nu existau bicicletele incluse pe acolo… Ghici ce? Acuma îs. Și chiar pe șosea. Așa că pune dracului mana pe legislația aia și taci din gura. Vă inventați voi regulile voastre de proști ce sunteți. In alte țări de făceai așa ceva erai băgat la pușcărie instant. Da la voi toți idioții știu să se scoată după ce lovesc pe cineva cu mașina
-
Astia sunt tot cretinii care o rup cu mult peste viteza legala in oras si in localitati ..pentru ca regulile e pentru fraieri…
-
in germania nu te poti da cu trotineta pe trecerea de pietonii,,,,,poti circula numai pe sosea ,,deci jegosu cu trotineta se dadea printre pietotnii si a zbughit-o in fata masinii …mai dava drk cu tot cu trotinetele voastre
-
klaudia asai kkonduki un beanve? si t-e enervea-za pietoniiiii care traverseste pre-a incet? partikip!
Foarte important daca trotineta era electrica sau nu?
-
Si mai ales ce culoare avea?! hmmmm…
Exista si in Timisoara unele marcaje si semnalizari si marcaje care creaza probleme. Pieton fiind am vazut si patit nu odata,pe trotuarul din fata Facultatii de Arte biciclisti si trotinetisti ,care vin cu viteza pista de biciclete marcata pina la trecerea de pietoni din fata intrarii in facultate unde pista se termina; totuarul se ingusteaza incat nici 2persoane nu pot trece una pe linga alta,iar biciclistisi trotinete,caratori de rucsacuri Globe trec cu viteza fara sa dea prioritate pietonului; cele 4-5 locuri de parcare pentru autoturisme trebuie dispuse paralel cu bordura prevazute cu blocatoare-rezervate pentru Facultatea de Arte,comandate de la Portar ,se largeste trotuarul aproape de normal,pina la coltul cladirii spre Piateta Brancusi,si pista pentru biciclisti poate continua pina la intersectia cu Str.Popa Sapca.! fara prea multe injuraturi si amenintari.
Am auzit ca din cauza lui Fritz s-a produs acest incident.
Toti facem greseli in trafic, fie ca suntem pietoni, soferi biciclisti etc.
Cadrul legal care sa evite producerea accidentelor e un deziderat utopic. Haideti sa invatam din situatia din articol si sa avem cu totii mai multa grija in trafic.
P.s.: nu e intelept sa demonizam nicio categorie de participant la frafic, nu e cazul sa generalizam. Tocmai faptul ca se intampla destul de rar astfel de incidente ne face sa realizam ca in general suntem grijulii si responsabili in trafic.
suna ciudat “barbat pe troti” :))
Skaterilor, sefii lu’ adrenalina, coborati de pe cal cand traversati. Ca e trecere cu semnalizare de bicicleta, ca nu e. Pe langa dispozitiv esti mai lent si mult mai vizibil. Unde te grabesti de nu poti pierde alea 2 secunde in plus? Soferilor de la NFS, nu mai circulati cu 300/h prin oras, incetiniti la treceri sau pe unde nu aveti vizibilitate, in ceapa voastra de boscheti.
-
Si eu asa ma gandesc. In plus, cand trec pe trotual (ex: intra intr-o curte), soferii sa se dea naibii jos, ca e trotual nu soseaua! Am zis!
Varianta scurta: soferul e vinovat pt. ca nenea era pe trecere. Ca era calare sau pe jos e alta discutie si nu inseamna ca daca era calare soferul avea dreptul sa il omoare sau sa dea peste el avand in vedere ca era trecere de pietoni+ ca vira. Si daca trece unu’ prin fata ta pe trecere, te-ai bagat si ala se-ntoarce si il lovesti esti vinovat. Restul sunt povesti.
-
Verificati codul rutier, pietonii NU au voie sa se intoarca pe trecerea de pietoni. Trec pana pe trotuoarul celalalt, stanga imprejur, se asigura, si apoi se intorc.
Daca o sa cautati in codul rutier o sa vedeti ca pentru cei care folosesc trotineta (electrica sau nu) legea nu prevede dreptul sau posibilitatea de a folosi pista de biciclete marcata langa trecerea de pietoni. Cei care folosesc trotinetele trebuie sa opreasca, sa se asigure si apoi sa traverseze pe langa trotineta, in calitate de pietoni, la fel, spre exemplu, ca cei care folosesc skateboardurile sau se dau cu rolele. Deci e de vina barbatul de 47 de ani. Insa, per total, nimanui nu-i pasa de ce prevede legea (pe partea de obligatii doar, nu si de drepturi ca astea ne plac). Concluzia: ignoram legea si dam cu “hate” in sofer.
-
Per total legea e facuta prost! Sau mai exact romaneste=interpretabil.
Si daca ar fi bine tot degeaba ca n-are cine sa urmareasca respectarea ei. Politia e ocupata toata noaptea sa prinda covidu si ziua nu mai are energie.