Accidentul s-a produs luni după-masă, la intersecția străzii Andrei Mocioni cu bulevardul Revoluiției din 1989. Biciclistul în vârstă de 51 de ani a încercat să traverseze strada pe bicicletă, pe trecerea de pietoni, și a fost lovit de mașină.
„O femeie, în vârstă de 23 de ani, a condus un autoturism pe strada Andrei Mocioni, din municipiul Timișoara, dinspre strada Meleție Drăghici, iar la intersecția cu bulevardul Revoluției din 1989 a acroșat și accidentat un biciclist, care se afla angajat în traversarea drumului public pe bicicletă, pe trecerea pentru pietoni. În urma impactului a rezultat rănirea biciclistului, un bărbat în vârstă de 51 de ani”, transmit reprezentanții IPJ Timiș.
Polițiștii de la rutieră s-au deplasat la fața locului și au deschis acum, conform procedurilor, un dosar penal pentru vătămare corporală din culpă.
Trimite articolul
XDosarul a fost intocmit biciclistului ma gandesc,sau?
-
da, cum zice si articolul au deschis dosar penal pentru auto-vatamare din culpa.
sa tii gura inchisa cand ploua ca poate te ineci.
hai, sariti la gatul biciclistului, ca doar deh, soferii nu au nici o vina! dar in realitate, multi nu merita nici macar sa vada o poza cu masina, daramite sa conduca.
Data viitoare SA SE DEA JOS de pe bicicleta, atunci când traversează pe trecerea de pietoni.
-
Coco @ data viitoare când tu vei traversa in mod corect pe zebra ca pieton și o asemenea șoferiță de 23 de ani te va accidenta pentru ca proasta nu știe sa reducă viteza și sa se asigure sa nu zici nimic. Ghinion mai sunt și pitipoance în trafic care sunt atente doar la fb!
-
Stimate Remi nu ai nicio urma de dreptate, uita-te cum iti apar direct in fata biciclistii calarindu-si bicicletele, sa nu-i confundam cu pietonii !!!
-
adevarat
-
-
Dacă era pe trecere de biciclete (ups, nu există pentru că ei trebuie să circule pe piste speciale sau pe carosabil) aveai dreptate! Pieton este când se da jos de pe bicicleta și se asigura că nu vine nici un autovehicul înainte de traversare!
-
-
Nea Coco, matale ştii să mergi pe bicicletă? … putea să alerge un copil pe trecere, a bineînţeles copilul ar fi fost vinovat.
-
Nope, parintii copilului ar fi fost vinovati.
-
Probabil ca si soferul nu a fost indeajuns de atent si nu a incetinit din timp, dar trecerea de pietoni se traverseaza PE LANGA bicicleta, NU PE bicicleta.
-
Corect
-
decat ca autoturismul are STOP ,deci ….
-
-
Atentie la acele triunghiuri rosii care permit trecerea pe bicicleta, ai fi surprins cate sunt prin oras 😉
-
Niste triunghiuri permit ceva? Mai sa fie ce triunghiuri smechere, mai ca as crede de fapt ca habar n-ai de semnele de circulatie. Ti s-a mai intamplat pana acum sa fii sigur de ceva fals? Iaca ti se mai intampla inca o data.
-
Stai jos 4 pe astazi acele semne nu permit trecerea pe bicicleta ! Citeste codul rutier . Probabil esti un biciclist cu geanta in spate .
-
sa inteleg ca daca era un pieton, nu avea loc acrosajul? doar ptr faptul ca i biciclist poate fi lovit?
-
Nu v-ati dori sa fiți la volan aproape de o trecere , nici un pieton în apropiere și dintr-o data hop sageata albastra pe bicicleta , mi s-a întâmplat noroc , ca l-am văzut din timp pe sinucigaș și am oprit…
-
Ei de unde sa stie ? nu vezi cine comenteaza..dupa cum scriu iti dai seama ca habar nu au..daca esti sofer, si mai ales tanar ( din pacate nu e cazul meu…), esti automat vinovat
-
dada, am auzit si eu, astia la 51 de ani sunt super rapizi pe biciclete. cum clipesti cum au disparut.
-
corect, ai mare dreptate !!!
-
-
” I ”
Nj este legal sa treci pe trecerea de pietoni pe bicicleta. Punct. Era doar o chestiune de timp pana sa se întâmple asa ceva. Nu au ce auta pe bicicleta pe trecerea de pietoni, insa ei nu cunosc legea și nici nu înțeleg ca un conducător auto este lust prun surprindere cand fac asa ceva.
-
Corect, atunci cine le-a dat voie sa vopseasca trecerile de pietoni in asa fel incat oamenii sunt indusi in eroare.
-
Nu cunosc trecerea de pietoni dar dacă era semafor comun pietoni și bicicliști cine este vinovat întreb și eu
-
Daca pista de biciclete continua pe langa trecerea de pietoni si exista si semn de circulatie “atentie biciclisti”, nu trebuie sa coboare de pe bicicleta.
-
Cu toate ca biciclistul nu beneficieaza de prioritatea acordata de trecerea de pietoni. Defapt trebuie sa cedeze trecerea fata de masini.
-
Da, dar nu mai au prioritate..au voie sa circule cu bicicleta pe acea pista, DAR NU AU PRIORITATE…zebra da prioritate PIETONILOR, nu biciclistilor…oameni buni, viata se schimba, regulile se schimba..pentru binele nostru al tuturor, mai citit o lege, mai itnrati pe un site…pe youtube nu va mai utiati doar la manele…uitati-va si la chestii care va intereseaza…
-
Nu trebuie sa coboare, far doar daca coboara are prioritate!
-
-
Soferii sunt luati prin surprindere si de culoarea rosie a semaforului, de zonele pietonale, de trotuare si piste de biciclete, si in general de tot ce e in exteriorul masinii si nu exista in telefon in acel moment.
-
Mare dreptate.
-
-
reducerea vitezei pana la evitarea oricarui pericol, asta este obligatia legala a soferului la trecerile de pietoni semnalizate corespunzator. punct.
-
Reducerea vitezi nu insemna acordare de prioritate..sunt doua lucruri total diferite. Indiferent ca esti pe bicicleta sau cu masina, conduci un VEHICUL..si te supui Codului Rutier. Da, reducerea vitezei te ajuta sa nu faci accident…dar..si daca vi cu 5km/ora, te uiti in dreapta, nu vezi nimic..te uiti in stanga, nu vezi nimic…pleci de pe loc, si te trezesti cu biciclistul pe capota…la zebra, te raportezi la viteza pietonului, nu a biciclistilui, care vine cu 20km/ora…deci tu cu 10 , esti de vina ca dai peste cel cu 20, desii el nua re prioritate…ciudat mod de a gandii…ok, mie imic eri sa reduc viteza…asa scrie si la lege…dar lui, biciclistului, de ce nu-i ceri sa respecte si el legea…sa se dea jos de pe bicicleta / Sau daca are pista, sa DEA PRIORITATE..ca asa spune legea..sau legea e doar pt soferi, biciclistii pot face orice…
-
Normal tu ca sofer incetinesti si opresti daca ai pieton,multi dorei vin in viteza,nu opresc,cateodata ocolesc pietonul…bai fratilor Opriti la trecere,cu bicicleta pe langa bicicleta pe langa trotineta era sa fiu luat pe sus de nenumarate ori pe trecerile de pietoni,eram si cu copilulmic de mana si tot asa un bou era sa ne ia pe sus,deci lasati-va de condus,toti sunteti praf.
-
Prioritate înseamnă să treacă prin fața mașinii nu să aștept eu să ajungă pe trotuar!
-
-
-
Mai citeste si legislatia noua, ca ai cam ramas in urma…
-
-
sigur pisi avea 30km/h si era foarte atenta la ce se intampla in jurul ei, asa cum e legal. Punct 😉
ideea e ca amandoi au gresit, dar doar pe unul il doare.
-
Are obligația să reducă viteza nu sa nu îi rupă oasele la prostul cu bicicleta!
In fiecare zi poti calca biciclisti ilegalisti…deci ochii in paispe pt sinucigasii de pe bici.
Ne facem ca nu vedem problema…aviz politia circulatie. Dar si ei sau imputinat…si or sa fie si mai putini…deci mare grija!
-
vasile ramai la coarnele plugului. La orice trecere de pietoni ca sofer ai obligatia de a reduce viteza. Daca in paralel cu zebra este trasat si marcajul pista pentru biciclisti atunci acesti au dreptul de a traversa pe bicicleta. Multi soferi mai trebuie sa reciteasca Regulamentul de circulatie pe drumurile publice!
-
Iar altii care au impresia ca l-au citit, mai trebuie sa-l inteleaga. Pista paralela cu trecerea de pietoni e doar in capul alora care habar n-au de marcajele rutiere.
-
Nu ai ce sa cauti pe trecerea de pieton urcat pe bicicleta!
Atunci cand trecerea de pietoni are marcajul lateral pt. biciclisti si semaforul aferent este si pentru biciclisti(are marcat pe el simbolul unui biciclist pe bicicleta, nu pe langa ea) ai dreptul sa traversezi pe bicicleta?Ce prevede legea in aceasta situatie?
-
Nu doar ca ai dreptul, dar ai si prioritate. Insa trecerea unde s-a produs accidentul din articol nu are acel marcaj iar intersectia nu e semaforizata.
-
ai pe naiba prioritate, ai dup-aia cu ambulanta, aia da, ai prioritate, daca merge cu semnalele acustice si luminoase. Roaga pe cineva sa-ti explice diferenta intre pista pentru biciclete si traversare pentru biciclisti.
-
Atunci cind pe jos exista marcaj si semaforul se adreseaza biciclistilor vorbim de pista de biciclete, nu de traversare pentru biciclisti.
-
Nu. Citeste definitia din legislatie sa te lamuresti, nu-ti da cu parerea din ziare si radio-sant. Pista e longitudinala, traversarea e transversala.
-
Ai prioritate cand esti vizibil, daca pista e pe sosea si te poate vedea (macar in oglinda daca esti pe aceeasi “banda”), nu daca apari dupa cine stie ce pietoni, masini parcate, flori, boscheti si copaci.
Mentalitate de copii iresponsabili, “vreau cutare CA VREAU EU, nu ma intereseaza nimic Oaaaa, Oaaaa… scandal si circ”
Grow the f##k up! asta daca tot vreti “respect”
-
-
-
Îmi place cum șoferii au impresia că AU VOIE sa te calce dacă ești cu căști in urechi SI TE ASIGURI, că ești PE BICICLETA SI TE ASIGURI, șoferii abia așteaptă să te calce, și când treci pe VERDE tot vin cu bara până în tine și dau sa te împingă că EI SE GRABESC, tu saracule nu ai ce să cauți pe zebra când el vine cu mașina. Îmi place cum se specifica in știre că era PE bicicletă, de mai multe ori, ca să vină unii (alți șoferi cu dorința de a călca oameni) să zică: daaaa, bine i-a făcut, ce căuta pe bicicleta, sa moară, huooo… Pentru că da, asta este civilizația din Romania, ZERO RESPERCT pentru cel de langa tine.
Cercopitecilor, exista treceri multe in Cimișoara cu pista alaturata. Calcati voi biciclistii si vedeti dupa cum e pe la procese si vi se ia libertatea, ca prostia, mici sanse…
Iar domnul jurnalist absolvent la seral sa faca un minin efort de a preciza: era sau nu era trecere cu pista alaturata. Ca centrul e plin de ele…
-
Pistele alaturate tercerilor de pieton NU! ofera prioritate biciclistilor fata de masini. Doar in cazul in care masina schimba directia de mers.
-
Da.Din condiția de pieton…toți suntem…utilizând o mașină de 1500kg, ești moral obligat să fii atent la tot ce mișcă. Asta se triplează la motocicliști.
-
-
nu are pista trecerea aia, oricum soferii se uita prin tine si ca pietoni, singura lor problema ii sa nu zgarie cotetul
-
Sau vezi tu ce au decis judecatorii in astfel de cazuri, ca sa jignesti e foarte usor, dar sa fii biciclist care are habar de legislatie in schimb pare aproape imposibil, cu foarte putine exceptii. Pista alaturata? vrei sa zici traversare pentru biciclisti, si acolo se schimba treaba dar asa-i cand inveti legislatie la o bere de la alti biciclisti, stii doar sa jignesti aiurea pe toata lumea si-i faci de rusine si pe putinii biciclisti care respecta legea.
Daca era lovit mergand pe langa bicicleta ati fi fost mai putin inversunati? … ca pentru biciclist, cred ca i-ar fi fost tot una.
-
Aproape tot una pentru biciclist in caz de accident, dar daca era pe langa bicicleta, cel putin nu era vinovat (plus ca sansele erau incomparabil mai mici sa fie accidentat, poate s-ar fi asigurat inainte sa traverseze, ori se putea la o adica feri mai usor)
Sunt sofer, conduc de 14 ani zilnic, dar sunt si biciclist, zilnic. Eu am vazut mai nou multe triunghiuri rosii la multe treceri de pietoni care permit traversarea pe bicicleta. Sper sa le vedeti si voi si sa nu mai fie discutii .
Si inca o chestie…voi astia cu da-te ba jos de pe bicicleta, care e faza ? aveti un fetish de genu sau va simtiti mai puternici sa dictati saracilor sa se dea jos ? Ar trebui sa avem respect unii pentru altii, mai ales biciclistilor ca sunt prea saraci sa isi cumpere masini ca toti valorosii si sa triplam cozile daca se poate si sa ne intoxicam cu totii de la gaze .
-
Ar trebui sa iti arzi carnetul … triunghiul rosu nu îți acorda prioritate
nu stiu cum sa zic, dar eu nu trec pana nu a oprit masina chiar si daca am verde
Daca nu vreti ca biciclistii sa traverseze pe trecerile de pietoni, ca pietonii, de ce vopsiti piste de biciclete pe trotuar si-i obligati sa circule pe trotuar, ca pietonii?
-
pentru liniste din partea tefelistilor si voturi?
#idiocracy
România nu dispune de o LEGISLATIE specială care sa conține doar reguli ce țin de bicicliști, asa ca pana “coboram din copac” ar trebui sa ne ghidam dupa bunul simt, ceea ce, evident, nu avem.
Doamne ajuta unu mai putin mai raman restul …..
Toti participantii la trafic trebuie sa fie atenti. Poti sa mori cu dreptea in mana daca un bou nu se asigura.
Biciclistii au prioritate doar atunci cand marcajele de traversare pentru biciclete se afla la un colt de strada si soferii sunt nevoiti sa vireze. Pe drum drept, niciodata! Cititi codul rutier regulamentele care clarifica foarte clar acest aspect .
Sunt și șofer și biciclist.Dar sa știti ca sunt treceri de pietoni cu pista de bicicliști unde nu exista obligativitatea da te dai jos de pe bicicleta. Iar dacă ești pe carosabil cu bicicleta și traversezi o intersecție nu o sa merg pe trecerea de petoni.
Marea problema este ca nu exista vizibilitate bună pt ca mulți bicicliști nu au far.
În tarile occidentale nu mi amintesc sa se dea vreun biciclist jos la treceri de pietoni.
No ofense.drive safe!
-
lecitina?
-
Atunci cand esti vehicul si vrei sa folosesti ceva al pietonului, trebuie sa faca totusi ca pietonul, indiferent de ce’ai vazut tu in tzarile occidentale. Nesimtiti sunt si acolo, veniti tot de aici ori nu. No offense, stay safe, yo!
Doamneee…mare-i gradina Lui Dumnezeu,si multi….biciclisti au sarit gardul….
Citesc aici si ma minunez…unii vad triunghiuri rosii cu un biciclist in ele,si se jura ca alea le da dreptul sa treaca calare orice strada…altii vad psiste de biciclete desenate pe asfalt paralele cu trecerile de PIETONI DAAAAA,care le confera acelas drept de a sta calare pe bicicleta…
Cred ca is multi din astia pe lumea ailalta care se intreaba de ce sunt acolo….
Vai de natia asta de sfertodocti,care dau si lectii de ,,legislatie,, pe oriunde ….
Babaetzi…nu va spune nimic asta: ,,Trecere pentru PIETONI?
Ghicitoare pentru sfertodocti : calare pe bicileta esti sau nu esti PIETON?
Jesus…….
Comentariile in proportie de 99% odioase, reflecta perfect nivelul educatiei si civilizatiei din Rombanania.
In mod practic si uman, ca manuitor al unei masinarii de 1-2 tone capabila sa spulbere orice in calea ei, te opresti sau incetinesti oriunde cineva ca tine, ca fiu-tu sau ca maica-ta ar putea sa se intersecteze cu traiectoria ta, pentru simplul motiv ca suntem oameni. Orice altceva e can-can si brutalitate, prostie sau, mai grav, premeditare. Prostul nu e prost destul pana nu .. trebuie sa plateasca pentru prostie.
-
In mod practic si uman, cand traversezi o strada pe unde trec niste masinarii de 1-2 tone capabile sa te spulbere, te opresti, te dai jos de pe bicicleta, te asiguri, si abia apoi traversezi. Altfel, prostul nu e prost destul…pana nu plateste pentru prostie. Ce bine stiu toti obligatiile legale ori morale ale soferilor(sau isi inchipuie ca le stiu), numai pe ale biciclistilor nu le aflam niciodata… cred ca de fapt nici nu au vreo obligatie, altfel nu-mi explic.
-
Legea te obligă oricum traversezi să te asiguri înainte și încă odată la jumătatea drumului înainte să te arunci că boul/vita (după caz)!
-
-
Exact
Reducerea vitezei până la limita evitării oricarui pericol daca esti aproape de trecere de pietoni.Soferul e de vină nu biciclistul.
-
Ia scrie-ne si noua numarul de articol din oug care zice treaba asta. Vezi sa fie din legislatia actuala totusi. Ce naiba e asa greu sa verifici inainte sa scrii prostii?
Trecerea de pietoni este, dupa cum spune si numele, doar pentru pietoni. Nu pentru diverse mijloace de locomotie (biciclete, trotinete, etc.). Insa, chiar si asa, daca lasam la o parte lipsa de respect fata de Codul Rutier a biciclistului, dat fiind ca zona nu este semaforizata, vina ii apartine clar. Oricum, toti haterii de soferi o sa-l apere pe biciclist si o sa o injure pe soferita pentru ca … de ce nu.