Din primele informații obținute la fața locului, șoferul a virat pe Calea Alexandru Ioan Cuza, iar la trecerea de pietoni a lovit din plin o femeie care se angajase în traversarea străzii, pe bicicletă, pe trecerea de pietoni. În urma impactului, femeia a fost rănită ușor la un picior, iar medicii de pe ambulanță i-au acordat primul ajutor la fața locului.
Ambele persoane implicate în accident, șoferul și biciclista, au fost testați de polițiști cu aparatul alcooltest care a indicat că nu consumaseră băuturi alcoolice.
Polițiștii au început o anchetă și vor stabili cu exactitate cauzele producerii accidentului.
Trimite articolul
Xe pista de biciclete langa zebra
-
Peste sosea,nu este marcaj de pista pentru biciclete ,asa ca biciclistul trebuie sa se dea jos de pe bicicleta,si trece ca un pieton normal, cu prioritatea de care pietonii nu trebuie sa abuzeze, Babahuda !
-
pieton se pare ca tu ai orbul gainii in cazul de fata! Mai treci pe acolo si benocleazate bine, pista de biciclete este trasata pe carosabil cu marcaj de linie intrerupta in paralel cu zebra! Marcaj existent in majoritatea tarilor europene, loc in care biciclistul are drept de traversare pe bicicleta si cu prioritate fata de restul vehiculelor! Apropo analfabetule daca folosesti ”si” nu mai lasi virgula dupa bicicleta :))) Buhuhu
-
Mai zgubiliticule de huhurez prostan si analfabet’mai deschide si tu o carte de gramatica mai intai si puneti ochelari inteligenti ca ai ramas cu cei de cal sau magar si” benocleaza-te “bine inainte de a incerca sa dai lectii de scriere si marcaje ,respectiv indicatoare de circulatie ! Esti un ingramadit si prostalau incuiat pana la obraznicie !
-
pieton @ pesemne asa esti si in buletin, tu nu faci diferenta intre un analfabet functional, cazul tau si epitelele folosite la adresa altora care mai au si dreptate fata de tine, cu logica ta stramba! Gubiliticul de huhurez prostan sa folosesti pentru cei care te-au educat in cei 7 ani care iti lipsesc cu desavarsire. Cat despre calitatea ta de posibil sofer, situatia este grava, trebuie sesizata Politia, un prostovan nu poate avea permis cand habar nu are de legislatia rutiera. Esti un pericol pentru toti participantii la trafic, bai no name pietonel
-
Intrebare pentru pieton (incerc sa inteleg logica analfabetilor): daca e “[tu] puneti” de ce nu e si “[tu] benocleazate”? Sau invers, daca e “[tu] benocleaza-te”, de ce nu e “[tu] pune-ti”?
-
-
Daca taica’tau,punea virgula in loc de semnul exclamarii erai si azi cosmonaut si ramanea loc liber la comment pe tion !
-
idemus daca nu te bagai in seama nu consumai curent sa postezi acest comentariu de 2 bani. Probabil ramaneai si tu acolo unde iti este locul
-
-
Las-o mai moale Alexe, ca e discutabil. Conducatorul auto trebuie sa acorde prioritate biciclistului aflat pe pista numai in cazul in care vireaza stanga/dreapta si se intersecteaza. In functie de directie/ trecerea pe care s-a intamplat, se poate ca virajul sa fi fost cu vreo 10-20m inainte. E pacat, dar atat timp cat sunt batmani atat printre soferi cat si printre biciclisti (gen traversare calare pe trecerea de pietoni), se va mai intampla. Asa ca, ochii-n patru, cel mai bine.
-
-
este si marcaj, este si indicator. daca nu le cunosti nu inseamna ca nu exista, deci acordati prioritate la biciclisti, dragi soferi. s-au mai schimbat regulile de circulatie, nu mai suntem pe vremea lui ceasca.
-
nu vezi in pzda ma-tii ca e acolo verde care ghideaza biciclistul direct spre moarte, soferul plii mele??
-
Ai dreptate! Putea sa se dea frumos jos de pe bicicleta si sa traverseze si mai ales sa se asigure. Bine ca nu a pățit nimic.
-
-
Toate trecerile marcate cu pista de biciclete sunt gresite,intreaba politia,toate sunt marcate fara acordul politiei,chiar daca ai prioritate,nu te bagi de parca toti trebuie sa se opreasca pt tine,e viata ta in joc,daca ramai la pat toata viata cine are de pierdut,tu sa soferul.Parerea mea.
-
Corect!
-
Dar ce cauta cucoana calare pe bicicleta in traversare trecere de pietoni
-
Era pe pista nu era pe zebra. Mai studiaza legile cuconule.
-
-
Ai dreptate , este indicator de atentie la biciclisti acolo
Dar dupa parerea mea este mult mai usor sa vezi un pieton care vrea sa traverseze strada si vine cu 3-5 Km/h decat un ninja care se lanseaza cu 20-25 Km/h , pentru siguranta lor biciclistii ar putea traversa pe langa bicicleta le rapeste 10 secunde din timpul lor pretios dar pot ajunge intregi acasa
Reprezentantii Politiei Rutiere Timis sustin ca, de multe ori, pentru ca sunt trasate prea aproape de zebre, biciclistii cred ca au aceleasi drepturi cu pietonii. Nu este deloc asa, atrag atentia oamenii legii. Au prioritate acolo unde sunt semafoare si soferii au rosu si acolo unde soferii trebuie sa vireze, insa nu si unde e drum drept
Nu stiu daca e semnalizata ca si pista de biciclete….
E pista pe langa zebra. Desi exista peste tot in Timisoara, semnalizate si cu semnul triungular “atentie pista”, ne facem ca nu stim exact ce inseamna.
Dar luam de bun ce a zis seful de la rutiera Timis acum cativa ani (acum distinsul are o condamnare penala pentru luare de mita): “pe trecere treci pe langa bicicleta”. Oameni buni si gazetari la fel, exista treceri cu pista alaturata, unde nu te dai jos de pe bicicleta. Asta ca sa nu zici in Ungaria: vai ce era sa-l iau pe ala cu bicicleta…
-
Mai baiatule! Sunt doua lucruri diferite. Baga bine la cap:
1. Ai dreptul sa treci drumul urcat pe bicicleta, folosind banda trasata
2. Ai prioritateUnul nu il implica pe celalalt. NU AI PRIORITATE cand esti pe bicicleta! E doar marcat locul pe unde sa treci strada, daca tii neaparat sa stai cocotat pe bicicleta cand faci. ATAT. Fara prioritati.
Pune mana, si tu si prietenii tai biciclitzi, si cititi draq Codul Rutier.
-
Alt retard atotstiutor. Cititi dracului legea circulatiei, are prioritate biciclistul PE bicicleta, daca trecerea de pietoni are trasata banda pentru biciclete. Dar romanii traiesc inca in era automobilului, ca maretul vopsit.
-
Pentru ca toate cotețele pe 2 și 4 roti au prioritate peste tot, unde ești chiar amenințat dacă te afli pe strada pe bicicleta și incurci vreun turat care vrea sa meargă el cu 100 pe străduțe, ca asta s-a încurajat în orașul asta, mai ales în plina pandemie ar trebui sa respiram aer curat, dar cotețele diesel se freacă non stop inclusiv toată noaptea, ca doar lumea nu trebuie sa muncească a doua zi.
Trăiască lipsa poliției, ca nu-i vede nimeni nici pe aia parcați mai încolo pe trotuar. Somn ușor.
Ce ancheta, e clar ca soferul e de vina daca e pista atasata..
Mitza biciclista are mască, respectă legea,dar în trafic e praștie…mai bine se dădea jos de pe velociped și mergea pe lângă el pe zebră,chiar daca are pista. Dar…mde…lenea e cucoană mare . E și o trecere idioata chiar în giratie. Comisia de circulație din primăria Tm nota 2!
-
În primul rând este un incident pe care nu cred că și-l dorea nimenea.
În al doilea rând poate acum se clarifică odată și pentru totdeauna care este regimul acelor marcaje. Sunt sau nu conform legii.
Dacă o scot cumva pe biciclistă vinovată și se afla pe porțiunea marcată sper să continue cu o acțiune în justiție.-
Nu o scoate nimeni vinovata, are prioritate PE bicicleta PE trecere, daca este banda semnalizata de biciclete. Soferul pulii o sa aibe dosar penal, daca nu se va intelege cu biciclistul. Doar anul asta au fost in jur de 40 de cazuri cu ‘intelegeri’.
-
eu @ daca ai carnet poti sa il arunci in Bega! Conform legislatiei in vigoare la nivel national si european, privind circulatia pe drumurile publice, nu a capetelor patrate din militie, exista marcaj pentru travesare biciclisti care este trasat paralel cu zebra. Acest marcaj, acolo unde exista iti da dreptul sa traversezi pe bicicleta cu prioritate fata de masini. Apropo,’specialistitul’ lu peste prajit, un marcaj se traseaza nu se marcheaza!
-
Corect! Dupa principiul,” Calul se calareste, … magarul se magareste”!
Vrem o tara ca afara da romanu autentic fără masca pe bot tot în jaful de mașină sa stea, în loc sa caste ochii ca alții vor sa meargă naibii pe jos sau pe bicicleta. Țară și oraș cu 100 de ani in urma. Tot biciclistul e vinovat, clar.
Toti automobilistii o sa fie de acord ca biciclista nu trebuia sa traverseze strada si trebuia sa stea acasa…
Pietonii si biciclistii din TM sunt pur si simplu kamikaze. M-am plimbat / condus in multe orase din lumea asta, iar peste tot se poate observa precautia pietonului. Adica, intelege evitarea oricarui accident.
Dar in TM, legea e foarte clara, pietonul / biciclistul are toate drepturile odata ce s-a pus in miscare, asa zice legea, pe care o respecta.
Si uite asa e vorba aia… mori cu dreptatea in mana. Nu ca cotetu’ de GJ are dreptate, dar pietonii tb sa invete SA SE FEREASCA DE IDIOTI.
-
Ai fost in Viena? Acolo se circula pe verde cu 30 la ora pe bicicleta, nu se fereste nimeni de masini pentru ca exista prioritate de dreapta, ca sa vezi….
-
Geo, nu mai generaliza ca ai fost in toata lumea. Iti dau eu 2 exemple. Nu o sa dau numele tarilor, si nici ale localitatilor.
Intr-o tara vestica, foarte frecventata de romani, mare, am fost extrem surprins sa vad ca in orasele mici lumea trecea chiar pe rosu fara sa se grabeasca, fara sa se uite de masini. Evident, nu toti, dar era un fenomen. Mirarea era la fel de mare pentru ca nici macar nu claxona nimeni. Au trecut vreo 10 ani de atunci, dar asa era.
O tara mai de la est, nu din Europa, si mai de la est. Acolo da, masinile au prioritate pe trecerea de pietoni, din cauza traficului. Ca pieton iti taiau calea si daca erai la mijlocul trecerii. Se opreau doar daca erau grupuri mari pe trecere si nu putea fi siguri ca trec cu masina fara probleme.
Sunt 2 exemple complet opuse. Nu mai generaliza ca le stii tu pe toate. SI daca ai fost intr-o tara, nu in toate orasele/oraselele e la fel, de ex.
1. Ca biciclistul sa aiba prioritate trebuie sa existe montat indicatorul Atentie biciclisti, care este un triunghi cu varful in sus si cu un biciclist in el.
2. Daca nu exista indicatorul, biciclistul NU are prioritate si trebuie sa se dea jos de pe bicicleta.
3. Nu am vazut niciunde acest indicator in timisoara
4. Mai mult toate pistele mai vechi din timisoara au la intersectii scris sau chiar desenat pe jos STOP! Ceea ce cred ca este clar ce inseamna pentru biciclisti!
5. In cazul de fata eu zic ca e si schimbare de directie la biciclist, adica mergi paralel cu masina si dintr-o data schimbi in perpendicular. E clar ca trebuie sa te asiguri, exact ca si cand ar merge 2 masini in paralel si aia de pe banda 1 vrea sa faca stanga peste banda 2. Clar trebuie sa dai prioritate celui care isi mentine directia de mers!!!
Asa ca va spun sigur ca politia va constata ca biciclista a fost de vina!
-
Soferu, excelent spus. Bravo.
-
Acum vreo 2 ani am facut o cerere scrisa la politia rutiera sa-mi dea clar in scris daca aceste piste paralele cu trecerea sunt legale sau nu.am primit un raspuns dupa vreo 3 luni in care spuneau ca sunt legale si se regasesc in normele de aplicare ale codului rutier ..dar biciclistul are obligatia sa incetineasca sa se asigure si abia a apoi sa treaca ,respectivele marcaje trebuie sa aibe semnul atentie biciclisti ,spunea cineva ca nu a vazut niciunul …sa-si puna ochelari ..astfel de treceri nu sunt inventate de romani ..pentru cei umblati prin occident sunt sigur ca le-au vazut si de altfel sunt sigur ca conduc preventiv si casca ochii mari la biciclisti si pietoni …Raspunsul a fost semnat de comisarul sef Rumega parca il chema ,cine nu crede sa faca la fel
-
atunci ce rost are pista pe langa trecere? care e scopul? putem spune ca primaria atenteaza la viata biciclistilor trasand fara marcaje rutiere. ba mai nou au pus si tastele alea de pian. fmm pmt
-
-
este acel indicator triunghi cu varfu in sus, chiar in foarte multe intersectii din oras, deci atentie soferi!
-
Ai scris cam prea mult pt babuini…
EI VOR VERDE, nu obligatii!!! -
Este indicatorul in Timisoara. Fii mai atent, ca poate calci pe cineva si apoi umbli cu spaga din colt in colt.
-
Pe ce te bazezi totuși când spui că nu are prioritate? Este trecere combinată cu zebră. Cum dai “prioritate”, având în vedere că dacă vii din sens mai schimbi și direcția de mers?
Chiar acolo există indicatorul despre care vorbeși (știam de el, dar am verificat acum și pe G Maps), în ambele sensuri, deși nu mi-e clar ce-i cu el (de ce ar fi necesar). Există în foarte multe locuri în Timișoara, mai cască ochii.STOP nu înseamnă că te dai jos. Și nu, în acest caz nici măcar nu există (iar G Maps).
Cum am scris, mie mi se pare că este schimbare de mers pentru mașină în primul rând. Cum am spus, ai și trecere de pietoni, și ei schimba sensul, dar tot mașina se oprește.
După cum vezi mai sus, Poliția trebuie să constate că mașina este vinovată. Dacă face orice altceva, trebuie dați în judecată împreună cu administratorul drumului public.
Cu toate astea, la Timișoara treburile sunt clare. Sunt șoferi care se cred zmei și ca biciclist sau pieton trebuie să respecți fierul. Te asiguri de două ori înainte să traversezi. Altfel ai șanse minime să scapi de accidente.
-
atunci de ce e pista langa zebra, mai, handicapatule? si aceeasi intrebare se poate adresa si primariei, care este obligata sa puna toate marcajele legale, nu sa traseze doar pista, dar politia romaniei exista doar sa suga banul
-
Esti complet pe langa codul rutier. “Soferu” ii spus in sens ironic, nu?
-
1. da, asa e..
2. oare?
3. indicatorul rutier chiar exista in sensul ala…5. sper ca nu va fi gasita vinovata biciclista.
mai sunt metode de descurajare a soferilor si incurajarea pietonilor si biciclistilor… trebuie doar sa te plimbi putin prin Amsterdam sau Copenhaga.
-
la punctul 3 esti chiar penibil si mincinos. orasul este plin de acel indicator, nici nu trebuie sa te duci la fata locului, se vede si pe internet: https://goo.gl/maps/U2Qvnusq12iX8oFo7
in Romania lipseste mentalitatea biciclista, aici este marea problema. si pentru nimic in lume nu vrem sa o acceptam/adoptam. fiecare isi sustine dreptatea de sofer. lasati-o moale odata ca deja e penibil. asta este viitorul, inevitabil.
la semenea incidente mereu aceasi discutii interminabile.
-
-
Atentie biciclisti triunghi cu varful in sus? Nusunt in Timisoara? Sunt sute de astfel de indicatoare! Sute! 10 sunt doar pe Circumvalatiunii-Pasajul Jiul!
Mi s-a aruncat azi un mxxxx pe bicicleta in fata la iesirea din Banu sport, in dreptul portii, a aparut din neant, din partea dreapta, cu viteza enorma si casti pe urechi. Sincer va spun, azi am simtit ca Dumnezeu raspunde rugaciunilor mele zilnice in care il rog sa ma duca cu bine si sa ma aduca cu bine acasa. M-a ajutat sa nu imi nenorocesc viata, nu stiu cum de nu am dat peste el. Cred ca nici acum nu stie pe langa ce tragedie a trecut azi.
Sustin faptul ca biciclistii sunt niste belele needucate, niste bombe cu ceas.
-
Din nou, nu generaliza. Multi biciclisti, sunt si soferi. Si soferi mai buni si mai atenti decat multi asa pretinsi soferi cu burta care fac miscare doar intinzand mana la Mc Drive si eventual prin vreo parcare cu vreo blonda.
Asa pot sa zic si eu ca toti soferii merg cu 100 de km/ora in oras si aproape toti nu acorda prioritate pe treceri(de cate ori am stat lipit de bordura sau cu un picior pe trecere singur sau tinand copil de mana si au trecut 5-6 masini fara sa opreasca niciunul). Cred ca procentul de biciclisti complet neatenti e mult mai mic fata de al soferilor carora li se rupe de treceri sau merg cu minim 70-80 pe limita de 50.
Da, sunt biciclisti, pietoni care nu au respect pt ei si nici pt ceilalti. Dar stii ceva? Daca ei sunt vinovati, si tu ii lovesti, nu vei pati nimic. Daca un sofer te calca cu 50-70 pe trecere, cum e? Cam ce preferi?
Chiar daca e pista langa zebra (desi aici nu e), maimutele circare din Tm nu respecta si traverseaza pe pista printre pietoni in timp ce ii claxoneaza si ii injura. Maimutel;e circare NU CUNOSC dar nici NU VOR sa respecte vre-o lege sau cod rutier.
Nu sunt sofer asa ca nu mai injurati babuinilor!
Bicicletele sunt foarte bune dar nu conduse de niste maimute circare!
RESPECTATI SI O SA FITI RESPECTATI! DAR VOI VRETI DOAR VERDE PT TOGLA SI FARA OBLIGATII!!!
-
Pai daca traverseaza pe pista intre pietoni, cine e de vina? Probabil voiai sa scrii pe zebra printre pietoni.
Pista e de cele mai multe ori extrem de mica, de trotuar nu mai zic. Nici nu ai loc sa stai 2-3 unul langa altul sa poti sa mergi din cauza trotuarului. Semafoarele tin putin, iar daca ai sta la coada ca la masini, unul dupa altul, ai putea prinde 2-3 semafoare. Incercati sa mergeti si sa respectati codul rutier ca si biciclist, si o sa vedeti de cate ori trebuie sa te dai jos de pe bicicleta, de cate ori se baga pietonii in fata, de cate ori ai masini parcate pe pista, de cate ori nu poti trece strada pe partea cealalta decent, nici daca treci de 3 ori, in loc de 1, de cate ori ramai fara pista, de cate ori ai jumatate de metru de asa zisa pista. Lista poate continua. Verde pentru biciclete e o metafora complexa: se cer piste corect dimensionate si trasate, sigure, semnalizate samd. Daca s-ar respecta toate acestea, iti garantez ca ar scadea mult numarul “maimutelor”, asa cum ii numesti tu. Si daca nu s-ar respecta, soferii ar fi acoperiti de lege.
Am mai tot scris-o: ce va doriti, sa dea un biciclist peste voi sau un cotet de Passat, Audi, BMW etc cu 50-70 km la ora?
Intreb asta pt ca vad ca la multa lume le e frica de biciclete de parca ar fi rachete.
Si eu sunt stresat de pistele de langa trotuar, dar mult mai frica imi este de masinile care merg cum voia Robu sau cine vrea: pe rosu si fara limite, ca doar radarele alea nu sunt bune.
Inainte de a face toate pistele, prioritate ar fi sa avem sisteme de radare fixe. In Vest se pun radare care iti calculeaza media vitezei. Nici macar smecher ce trece cuminte pe langa radare nu mai poti sa fii. Si ei au de prin ’70 radare. Noi in 2020 nu avem unul care sa taxeze in oras. Si de asta Robu nu mai are ce cauta. E complet ramas in urma.-
Aaaaa! Deci cand se baga pietonii in fata biciclistilor e nasol si biciclistii au dreptul sa ignore legea. Hmmm! Evident ca la soferi (cand li se baga biciclistii ca boii in fata), e diferit.
Ma, tu esti un exemplu de logica. Lipsa.
-
-
aAa mai invata ca ce gandesti aia sa si scri! Tu singur te contrazici cand facui referire la biciclisti: …si traverseaza pe pista printre pietoni in timp ce ii claxoneaza. Din ce tu afirmi biciclistul traverseaza corect pe pista pentru biciclete dar pe care sunt si pietoni ca tine! Adica pietonii au migrat de pe zebra pe pista de biciclete. Deci este clar, tu nu sti pe unde sa traversezi ca pieton
Orasul masinilor: O biciclista care INSISTA sa treaca strada…. Urmeaza: pietoni care INSISTA sa foloseasca trotuarul dar nu au loc de masini. Robu, ai reusit, pisat in freza pe banateni!!!
Ne spui te rog legea care spune asta? Ultima oara cand am verificat era valabil ce zico tu doar la colt de strada.
Imi dau si eu cu pararea, ca nu costa: merg des cu bicicleta pe-acolo. Daca vii pe pista dinspre Marasti si vrei sa traversezi, trebuie sa faci unghi de 90 si deci nu prea ai sanse sa te arunci cu capul inainte in fata masinilor. Daca esti cu masina, esti chiar la iesirea din tgiratie si, iarasi, e greu sa ai viteaza mare tocmai acolo, ziua, pe trafic. In plus stii ca e zebra oricum. Parerea mea: ori amandoi s-au ambitionat, ori pur si simplu ala cu masina nu vazut-o pe tanti. La Dokker e unghiul ala mort nasol in fata, uneori daca pietonul se deplaseaza cu o viteza apropiata de a ta si ramane mereu in dreptul stalpului de la parbrirz, nu-l vezi. Acolo e si unghiul mort de la Dokker si stalpul ala de iluminat. E foarte probabil ca nenea cu Dokker sa nu o fi vazut pur si simplu. Discutiile cu pista de biciclete lanag zebra sunt inutile. Mai rasfoiti si voi codul rutier asta mai nou si vedeti ca daca e trasat asa cum clar se vede acolo, e pista pe langa zebra si deci biciclistul poate sa treaca fara sa se dea jos. Deci daca-l lovesti e ca si cum ai fi lovit pieton pe zebra. Practic e neacordare de prioritate si gata, nu-i prea mult loc de discutii. Pe de alta parte, bre, soferi, haide sa nu fim ipocriti. Cand esti la volan si trebuie sa dai prioritate la pieton, nu-ti convine si tie daca trece mai repde? Cand vine biciclistul: nu-ti convine sa treaca mai repede? Si cum trece biciclistul mai repede? Pe langa bicicleta sau pe bicicleta? Din cauza asta eu le fac semn sa treaca, sa nu se mai dea jos. Asa plec si eu mai repede de la zebra. Acuma sigur, daca esti sofer bengos si ti-ai cumparat drum numai pt tine si prioritate ai numai tu, atunci normal ca se schimba macarena. Ca pe tine nu te intereseaza sa treaca biciclistul mai repede, ci sa se dea jos in fata ta, ca asa esti tu de important.
-
pacat ca nu sunt toti soferii ca tine… n-am mai avea accidente!
Dacă a fost PE bicicleta chit ca era pe zebra este vinovata,conform legii in vigoare
-
tedy fugi in munti fie nu cunosti legislatia rutiere, fie nu vrei sa acorzi prioritate. Din moment ce acea banda, trasata in paralel cu zebra se numeste banda pentru traversare biciclisti, este clar ca lumina zilei ca biciclist egal om pe bicicleta, nu pieton!
-
tu ar trebui sa-ti mananci permisul
Conform legii (Codul Rutier si Regulamentul de Aplicare a Codului Rutier), daca biciclistul, mergand pe pista de biciclete ajunge in drept cu o trecere de pietoni care are pista de biciclete marcata si semnalizata corespunzator langa ea, trebuie sa se opreasca (de obicei se deseneaza STOP pe pista), sa se asigure si sa traverseze doar dupa ce o poate face in siguranta (la fel ca si pietonii). Atita timp cat nu fac asta, daca sunt loviti de masini vina apartine in totalitate biciclistilor. Per total, e o simpla chestie de logica: schimbi directia de deplasare din paralel cu drumul in perpendicular cu drumul, intersectandu-te astfel cu autovehiculele. Daca nu te asiguri ca poti traversa, riscul de accidente este foarte mare si se vor intampla in mod repetat.
In foarte multe locuri din Timisoara sunt piste de biciclete langa zebra. Inainte de asta pentru soferi sunt 2 semne de circulatie: Un om care traverseaza si un om pe bicicleta care traverseaza. Conform noului cod rutier, soferii trebuie sa dea prioritate pietonilor si biciclistilor care nu sunt obligati sa se dea jos. Politia ar trebui sa ia cateva sute de carnete pentru inceput pentru ca nici 10% din soferi nu mai dau prioritate in acest oras.
Sunt si sofer dar si biciclist. Sincer, ar trebui interzisa din nou trecerea cu bicicleta pe zebra pentru a evita aceste accidente (este pentru siguranta biciclistului dar si a soferului). Sunt multe intersectii unde nici macar nu te poti asigura ca nu vine un biciclist datorita vizibilitatii reduse datorita unor copacii sau alte obstacole. Iar legat de biciclisti si-au luat nasul la purtare unii dintre ei claxonand pietonii (ex. te pui sa claxonezi o mama cu caruciorul) sa se dea la o parte din calea lor pe trotuare unde nu exista piste, asta deja e nesimtire.
Eu cred ca interpretarea corectă este următoarea: conducătorul de vehicul (putea să fie cu orice vehicul) a virat la dreapta (pentru a ieși din sensul giratoriu) și nu a acordat prioritate de trecere la intersectarea cu un biciclist care circulă pe o pistă pentru biciclete, semnalizată ca atare – art.135 lit. g. Probabil că va avea permisul suspendat 60 de zile și amendă.
Din noul cod rutier, ca sa ne lamurim:
Art. 76 Marcajele aplicate pe drumurile publice sunt:
c) transversale, care pot fi:
4. de traversare pentru biciclisti;
Art.81 (4) Marcajul transversal constand din linii discontinue paralele, aplicate perpendicular sau oblic fata de axul drumului, indica locul destinat traversarii partii carosabile de catre biciclisti.
Art. 135 Conducatorul de vehicul este obligat sa acorde prioritate de trecere si in urmatoarele situatii:
g)cand efectueaza un viraj spre stanga sau spre dreapta si se intersecteaza cu un biciclist care circula pe o pista pentru biciclete, semnalizata ca atare;
Art. 161 (1) Se interzice conducatorilor de biciclete:
o) sa traverseze drumurile publice, pe trecerile destinate pietonilor, in timp ce se deplaseaza pe bicicleta;
In cazul de fata avem situatia la care se face referire Art. 135 g. Mai precis, este zebra, iar langa zebra avem marcaj de travesrae cu linie discontinua pt biciclisti.
Acuma e clar pt toata lumea?
-
Da. Biciclista e de vina.
Chiar dacă e trasata pista pentru bicicliști pe trecere, e bine sa ne asigurăm cand ne angajam în traversare, pentru ca sunt mulți neatenți!!!
Timisoara e un oras de babuini ramas in urma 100 de ani. Pai robu a facut piste de biciclete de 40cm latime si a pus stalpisori cu tepi pe ele. ce pretentii sa ai de la restu? mergeti langa bega sa vedeti cu ochii vostrii daca nu credeti. oriunde in europa asta e atentat la siguranta oamenilor.
Cele mai comentate articole pe Tion : despre biciclisti si despre Fritz.