Astfel, în perioada 8-9 iulie, polițiștii Biroului Rutier Timișoara au constatat diverse abateri și au dat 184 de sancțiuni contravenționale. Valoarea amenzilor se apropie de 21.000 de lei.
108 sancțiuni au fost aplicate pentru indisciplina bicicliștilor, două pentru indisciplina trotinetiștilor și 74 au vizat alte abateri la regimul circulației rutiere.
Totodată, au fost reținute 19 permise de conducere: unul pentru nerespectarea limitelor legale de viteză, două pentru nerespectarea semnificației culorii roșii a semaforului și 16 pentru alte abateri.
De asemenea, au fost retrase șase certificate de înmatriculare.
„Polițiștii rutieri timișeni vor continua acțiunile pentru prevenirea evenimentelor rutiere, precum și pentru conștientizarea de către conducătorii bicicletelor și a trotinetelor și, nu în ultimul rând, a celor ai autoturismelor, a riscurilor la care se expun prin nerespectarea regulilor de circulație”, au precizat reprezentanții IPJ Timiș.
Polițiștii de la Rutieră au reamintit care sunt regulile privind utilizarea trotinetelor electrice și a bicicletelor pe drumurile publice:
- Dacă un drum este prevăzut cu pistă pentru biciclete, bicicletele și trotinetele electrice vor fi conduse numai pe pista respectivă. În lipsa acestei piste, circulația trotinetelor electrice este permisă numai pe sectoarele de drum unde viteza maximă admisă este de 50 km/h.
- Pentru a conduce o bicicletă sau trotinetă electrică pe drumurile publice, conducătorul trebuie să aibă cel puțin 14 ani, iar casca de protecție este obligatorie pentru conducătorii de biciclete și trotinete electrice a căror vârstă este sub 16 ani, atunci când se deplasează pe partea carosabilă.
- Se interzice transportul pasagerilor pe trotinetele electrice.
- Se interzice conducătorilor de bicicletă sau trotinetă electrică, după caz, să traverseze drumurile publice pe trecerile destinate pietonilor, în timp ce se deplasează pe bicicletă sau trotinetă electrică.
- Se interzice conducătorilor de bicicletă sau trotinetă electrică, după caz, să circule în interiorul localităților în care nu funcționează iluminatul public, precum și în afara localităților, fără a purta îmbrăcăminte cu elemente fluorescent-reflectorizante, de la lăsarea serii până în zorii zilei sau atunci când vizibilitatea este redusă.
Trimite articolul
Xpe trecerea de pietoni trebuie sa te dai jos de pe bicicleta? pai in nici o tara europeana nu exista asa ceva, cum ar fi ca la fiecare trecere de pietoni soferii de masini sa se opreasca si sa impinga masina, masini au omorat oameni stiti vreo bicicleta care a omorat pe cineva?
-
Da. Te dai jos daca nu ai pista de biciclete nu trece pe landa trecerea de pietoni.
Toate tarile europene au marcaje speciale la intersectia cu drumurile normale.
-
Stiu pe cineva care a fost lovit pe trotuar(care spune codul rutier ca este destinat exclusiv pietonilor)de catre un biciclist care i-a provocat dubla fractura,a necesitat introducerea unei tije metalice,3 luni s-a deplasat in carje si ulterior a avut nevoie de alta operatie pentru scoaterea tijei.Nu e nevoie sa te omoare e suficienta suferinta si asa.
-
Nu ai cu cine. Tara asta e cu susul in jos. Romanii vor bmw cu catalizatorul scos si loc de parcare gratuit.
-
Dane,e pentru siguranta celui/celei ce trece pe trecere,mai ales ca multi soferi sunt ocupati cu altceva decat cu atentia la volan.
-
e trecere de pietoni, nu de biciclisti. toti astia cu 2 rotite va credeti zmei, si daca sunteti loviti ca apareti de nicaieri tot voi plangeti
-
Da, trebuie, regula exista de când lumea. Pentru ca dacă ești pe bicicleta, ai o viteza mai mare, și exista riscul sa nu fii observat de către șoferi, care trebuie sa fie atenți și la pietoni, și la semnele de circulație, și la alți idioti din trafic. În Timișoara e dezastru traficul după părerea mea.
Și în tarile europene de care zici, sunt piste clare pentru bicicliști, inclusiv în sensuri giratorii. Ex. Olanda, Danemarca, Belgia, etc. Noi nu avem încă asa ceva, pentru ca Românica. Deci și cei pe 2 roti trebuie sa contribuie la siguranța în trafic, mai ales ca nu plătesc vigneta, asigurare, s.a.m.d. și dacă un biciclist e lovit din vina lui, tot șoferul de autoturism va fi puricat și verificat în toate orificiile.
Nu țin partea șoferilor neapărat, dar am întâlnit în multe situații când bicicliștii sunt foarte nesimțiți.-
Fata de masinile care circula cu 50-70-90 cum te asiguri? Nu ma refer la “treceri” de bcicleta perpendiculare pe bulevard, nesemaforizate(mare porcarie ca la intrarea in Botanic) ci la cele unde masina vireaza dreapta stanga si pista e paralela cu drumul cu prioritate.
-
Regula că nu ai voie pe zebră da. Sunt însă suficienți șoferi nesimțiți care nici pista marcată, semnalizată nu o iau în considerare. Marți m-am certat iar cu unul.
Abordez aceste treceri cu viteze pietonale. La cum se circulă nici nu ai cum altfel.
Nici PMT, nici Poliția nu fac suficient pentru a aplica reguli clare din păcate. Majoritatea șoferilor știu ce au de făcut, cu excepțiile sunt probleme și la ei, și la bicicliști.
-
-
Trecere de pietoni! Adică atunci când traversează strada pe trecerea de pietoni coboară și țin bicicleta/trotineta de ghidon. Nu atunci când circula și întâlnesc întrecere in traseu, acolo respecta indicatoarele de circulație, semaforul, semnalele agentutului sau regula priorității
Macar acuma stim ce faceau cei de la rutiera in zile cu pietoni omorati pe treceri.
bravo!
-
Asta fac Polițaii de la Rutiera, la fel ca cei de la LOCALA responsabili cu VACARMUL din oraş. Fiecare zice cǎ nu e de cometenta sa😭doar la stat pe Netflix la aia se pricep de minune
Primarul DOARME pe el la fel ca PREFECTUL
Cum?!?! Bicicleto-trotinetistii nu sunt niste sfimti perfecti si fara de greseala? N-as fi crezut!
-
nuuu, aia sunt pietonii, sau depinde de zi aici pe tion
-
E plin de biciclisti si trotinisti prosti, asta e natia. Dar prefer un trotinist prost care trece pe rosu decat un bmwist cocalar care trece cu 100. Sper sa simti pe pielea ta.
Politia LOCALA e ZERO BARAT la fel cavcea RUTIERA
Toti biciclistii derbedei gonesc iresponsabil pe teotuare multi chiar fara lumini si nu vezinpivior de Polițai LOCAL desi FRITZ s-a laudat cu ei ca Pinochio
la fel cum soferii infractori GONESC precum GOLANII inntrafic deoarece POLITIA LE PERMITE prin NEPASARE. Punind astfel in mare pericol pe ceilalti soferi corecti aflati in trafic PREFECTUL DOARME PE EL🤬DEMISIAAAAA
Polițiștii de la Rutieră bat campii si se contrazic cand afirma ”circulația trotinetelor electrice este permisă numai pe sectoarele de drum unde viteza maximă admisă este de 50 km/h” versus ”se interzice conducătorilor de bicicletă sau trotinetă electrică, după caz, să circule în interiorul localităților în care nu funcționează iluminatul public, precum și în afara localităților, fără a purta îmbrăcăminte cu elemente fluorescent-reflectorizante” Adica cine are vesta reflectorizanta si far poate circula cu trotineta si in afara localitatilor pe un drum comunal sau judetean unde viteza admisa este peste 50km/h. Legi facute din pix de niste ageamii numiti politic
-
Există această prevedere în codul rutier. Nu știam nici eu de ea. Bicicleta are voie pe drumurile cu viteza mai mare de 50km/h, trotineta nu.
Articolele sunt scoase din context, dar nu se bat cap în cap.
Exact bicicliștii care trebuie arși la buzunare sunt problema prioritară a polițiștilor de la rutieră… Câți drogați, beți cu 100km/oră au prins luna asta?
Daca ar face asta zilnic si in toata tara, ce bine ar fi. Plus ca, in felul asta, se pot aduce sume substantiale la bugetul de stat adica, simplu spus, hotii au mai mult de unde sa fure (cum ar fi pensiile speciale). Ca si bonus, baga frica in nesimtiti vis-a-vis de a isi da arama pe fata. In felul asta, incet, incet, se mai civilizeaza Romania.
dap, Barna ce mai face, mai traverseaza pe trotineta pe rosu? Eeee, daca era Barna presedinteee…
Buna,este oare adevărat că cei cu biciclete electrice au nevoie de acte??? Adică să o înscrie+ Nr .etc….?
-
mara doar tie iti trebuie numar de inmatriculare! mai invata sa citesti deocamdata in nici o tara europeana bicicleta electrica nu are numar