Comisarul șef Relu-Florian Lambu, aflat în rezervă, a murit alături de mama lui, marți, în urma accidentului petrecut la Albina. Astfel, foștii lui colegi de la IPJ Timiș au decis să păstreze un moment de reculegere, în fața unității, miercuri la ora 12. Exemplul va fi urmat și de polițiștii aflați în teren.
„De asemenea, autospecialele din teren se vor opri pentru un minut și vor porni sistemele luminoase și acustice. Dorim, prin această activitate, să ne exprimăm recunoștința față de fostul nostru coleg care și-a îndeplinit cu responsabilitate atribuțiile în timpul serviciului”, transmit cei de la IPJ Timiș.
Vă reamintim că, marți după-masă, trei persoane au murit și alte două au fost rănite după ce șoferul unui autocamion a pătruns pe contrasens și a provocat un accident de circulație. Totul s-a petrecut la intrare în Albina, în apropiere de Timișoara. Cele trei victime, fostul polițist în vârstă de 55 de ani, mama lui în vârstă de 73 de ani, dar și un tânăr de 39 de ani, cu toții din Timișoara, au murit pe loc.
editor Amalia Kui
Trimite articolul
XCondoleante familiei. Iar in ceea ce priveste colegii, oricum voi aveti oprite autospecialele prin parcari pe la terase. Daca nu ar fi oprite nu ar fi atatea accidente, sunteti aproape la fel de vinovati a soferul camionului.
Mai bine se îngrijeau sa existe patrule de politie pe drumurile judetene care sa facă ordine printre vitezomani și șoferii agresivi
Poate se mobilizeaza politistii sa faca actiuni mai destepte. Degeaba stau cu radarul daca toti au Waze, statii. Sa stea la semafoare unde nu ii vad soferii. E sport in TM trecutul pe rosu.
Se întîmplă … cînd o sa-mi permit un HUMVIE yellow cu motor hemi: may ai o șansă chiar si against a truck … teoretic !
Si la paz: max 90 (sa-l auzi cum toarce) iar pa auto-bahn 130 (deși long range avem TGV – de la BUDAPESTA înspre europa). Asta e.
Probabil ca nu e cel mai bun moment pentru asemenea remarca, insa daca era la munca la cei 55 ani ai sai, desigur munca de birou, precis scapa cu viata. Asa, pensionat de ani buni, nu ca omul de rand, a avut nesansa sa fie acolo. De asemenea, daca politistii si-ar face datoria si ar dormi la birou, nu ar fi atatea maimute la volan, atatia inconstienti. Practic, domnu politist a patit-o si pe seama nemuncii celor din breasla sa. Daca politistii si-ar face treaba in putinii ani de activitate, ar fi mai rare asemenea necazuri. Oricum, Dumnezeu sa ii ierte pe toti.
-
Bine punctat. Mai multe patrule prin județ cu mașini NEinscriptionate (ca în Vest), care să-i scoată DEÎNDATĂ din trafic pe șoferii iresponsabili
Chiar este inexplicabil faptul ca deși poliția are in dotare acum foarte multe mașini noi, ele nu se văd in strada. In mediul rural se circula ca in vestul sălbatic. In aceste localități sunt arhicunoscuti cei care circula fără permis sau in stare de ebrietate. Trebuie doar sa fie obținute informații și apoi acționat nu pompieristic. Controalele inopinate sunt mai eficiente decât cele cu zurgălăi. Bafta.
-
Ai subliniat foarte bine: “poliția are în dotare… mașini noi”. Doar că metehnele îs alea vechi: de ce să-mi bat capul, când aceiași bani îi iau, oricum.
-
Ai subliniat si tu bine:”de ce sa-mi bat capul, cand aceiasi bani ii iau, oricum”. I-a sa vedem ca le da jumatate din amenda data in salariu sa vezi cum se bat atunci sa isi faca treaba!
-
-
Masini sunt dar nu sunt cadre, inainte erau cadre insa lipseau autospecialele si benzina
În memoria lui trebuie să iasă în trafic și să își facă treaba! Oltenii îs proști dar mulți, trebuie amendați zile al rând că să învețe să circule corect! Nu pt sa plătească, nici o problemă să iasă la munca in folosul comunității (să curețe gunoaiele de pe marginea drumului) și așa o să avem și curățenie și bani la bugetul local și mai puțini imbecili pe șosele!
-
FELICITARI pentru IDEE, dar cine sa o auda?????????????
-
prostule, era de la pischia șoferul de pe bascula, analfabet rasist ce esti
O banda separata pentru a vira la stanga spre Albina ar fi facut ca acest accident sa nu se intample! Ni se cere sa conducem preventiv, dar, drumurile de ce nu sunt intotdeauna facute cu cap? Cu totii care am trecut pe acolo stim ca e o portiune oarecum periculoasa, prost construita si semnalizata. Apropos, podul de la Albina se mai gata vreodata? Ca ruginesc utilajele alea si se fac pilitura de fier pana gatati lucrarile. Revin: faceti ceva cu intrarea in Albina sau mai trebuie sa moara cativa oameni su sa ramana copiii fara tati/mame? Relu, ai fost un om deosebit. Te vom aminti mereu cu drag ca prieten, om de suflet si vecin
ALO POLITIA ! Din cate stiu acel DJ are restrictie de tonaj !??? Ce cauta ala cu camionul pe acel drum ??
Trebuie schimbată legislația iar soluția ar fi simplă respectiv dacă prin încălcarea cu intenție a unei reguli rutiere de către conducătorul auto s-a produs o infracțiune, omor, distrugere, vătămare corporală etc. să nu se mai rețină culpa cum este acum ci să i se aplice pedeapsa mult mai aspră prevăzută pentru infracțiunile pe care le- a produs ( omor, distrugere, vătămare corporală) ! Normele rutiere sunt făcute pentru a salva vieți iar dacă le încalci cu intenție iar prin aceasta produci infracțiuni nu ar trebui să se mai rețină culpa care este o pedeapsă simbolică, mult mai blândă ci să se aplice pedeapsa infracțiunilor respective. Asta ar însemna un cod rutier mult mai dur dar accidentele ar scădea semnificativ. Domnule Relu ai fost un om bun și un polițist deosebit de o înaltă ținută morală Dumnezeu să te ierte și să te odihnească în pace! Condoleanțe familiilor victimelor!
-
Vad atâtea comentari idioate aici ca ma minunez ca citez (la IDIOTU) ala cu tiru sai ia permisul pe viata Pt ce ca din câte am înțeles ca deșteapta aia care vroia sa vireze către albină a depășit camionul a întrat brusc în fata lui si a oprit ca veneau mașini di fata și nu putea vira VA ÎNTREB DACĂ VI SE PARE NORMALA CHESTIA ASTA
-
@Marius Cum demonstrezi in instanta intentia? Exceptand baut sau drogat.. Daca X iti taie calea cum demonstrezi ca X a vrut sa iti taie calea si nu doar X a fost neatent.
-
De ce ,,Exceptând băut sau drogat”?? Și dacă a fost băut sau drogat și a omorât cu autoturismul o persoană nu putem spune că l-a omorât cu intenție și automat va fi cercetat, condamnat pentru omor din culpă conform legislației actuale. Conducătorul auto când ia hotărârea să încalce cu intenție o normă rutieră știe că prin aceasta poate cauza o nenorocire(omor, distrugere, vătămare corporală) continuă și acceptă acest lucru, încalcă norma respectivă sperând că lui nu i se întâmplă dar surpriză că i se întâmplă și atunci este condamnat cu suspendare în marea majoritate a cazurilor pentru o infracțiune săvârșită din culpă ( cazul Huidu și alții) lucru care nu este normal. Este clar că el nu a intenționat să omoare persoana respectivă dar în momentul în care cu intenție a luat hotărârea să încalce o normă rutieră făcută tocmai pentru a salva vieți, a prevăzut și acceptat eventuala producere a unui omor, distrugeri sau vătămări corporale cu toate că nu a urmărit producerea lor dar totuși cu intenție încalcă norma respectivă, în acest caz eu susțin că nu mai are ce căuta culpa iar autorul să fie condamnat pentru infracțiunile ce le- a săvârșit considerând că le- a săvârșit cu o formă de intenție și sub nici o formă din culpă. Pentru asta trebuie schimbată profund legislația penală iar pedepsele mari ar responsabiliza conducătorii auto făcându-i poate să se gândească mai bine dacă să încalce sau nu o normă rutieră. A fost prin 2017 un precedent la Iași unde un conducător auto a trecut cu intenție pe roșu la 3 semafoare și la ultimul a omorât unul sau doi oameni ce se aflau într- un autoturism care circula regulamentar prin intersecție. Inițial Parchetul Iași a deschis un dosar penal pentru omor ceea ce mi s- a părut foarte corect dar ulterior instanța a schimbat încadrarea în omor din culpă. Serios? Adică el nu a intenționat să omoare cele două persoane. Ok. Dar oare ce se poate întâmpla când treci pe roșu succesiv prin 3 intersecții??? Primești un premiu? Nu! Omori și schilodești oameni!Și atunci de ce culpa?? Pentru reducerea accidentelor consider că obligatoriu legislația trebuie regândită sau schimbată total pe acest segment.
-
Smecherul cu tirul…e bine merci, tirul aproape intact, retras dreptul de a mai conduce pe viata, la 3 morti….
Azi era impanzit de radare drumul spre Buzias, sunt curios dacă au aplicat măcar o amenda fiindcă toti șoferii făceau blițuri cu farurile , pe FB toate grupurile avertizat radarele încă de la primele ore. De banii irosiți pe combustibil mai bine ar monta radare fixe
P.s. sunt convins ca nu au aplicat nici măcar o amenda la cât de mult se blițau șoferii in trafic, dacă tot nu se monteaza radare fixe, măcar schimbați legislația si rețineți permisul de conducere acelor soferi care fac blițuri fiindcă în felul acesta acei soferi de multe ori fără sa știe favorizează niște infractori care imediat după ce trec de politie își arata adevărată fața si omoară oameni nevinovați
-
Si daca nu mai dau blitz, poate vor face semn cu mana sa incetinesti. Solutia e educatia, nu sa tot incerci sa constrangi. Dar foarte multi romani sunt saraci lipiti si frustrati de tot ce implica aceasta. Cand isi cumpara mult visata tigaie din Germania pe cateva sute euro, apai ii da talpa, iti arata cum te depaseste cimpanzeul etc. Deci, educatia ar fi cea mai buna solutie. Oamenii educati nu sunt saraci, deci nu au frustrari provocate de saracie.
Cel mai probabil camionul avea restricție la viteza! Si ce folos?!
Acolo drum este destul de îngust, acostamente practic inexistente, iar in caz de avarie, n-ai cum sa eliberezi banda de circulație, drept care blochezi traficul. Si nu este un caz singular.
Toate acostamentele drumurilor romanești, sunt înghițite de vegetație sau prost executate, motiv pentru care sunt pline de tasări datorate trecerii vehiculelor, gropi numai bune de evitat.
Prezenta unor acostamente bine întreținute, ar putea permite, nu de puține ori, salvarea unor eventuale situații de coliziuni frontale, permițând triplarea in mod accidental; Evenimente care cu siguranță nu s-ar solda cu atâtea victime.
Cu siguranță, aspectul, este trecut cu vederea sau sub tăcere, preferând-se orientarea anchetelor către participanții la trafic, executanții drumurilor si cei cu obligații de întreținere a lor, fiind de regula excluși din anchete.
Construcția si întreținerea drumurilor sunt mari consumatoare de resurse si cel mai adesea fac apanajul speculațiilor financiare specifice anturajului politic, dar care cauzează indirect victime pe care cei din urma nu si le vor asuma niciodată.
O idee pt cei care conducem normal: oriunde mergeti, dati blituri tot drumul. O singura viata daca salvam, merita. Repet: dati blituri si daca e si daca nu filtru.