Serviciul Rutier Timiș a desfășurat vineri o acțiune educativ-preventivă ce i-a vizat pe bicicliști. Acțiunea a avut loc în vederea prevenirii abaterilor la regimul circulației rutiere săvârșite de către această categorie vulnerabilă de participanți la trafic.
Oamenii legii au distribuit bicicliștilor 50 de elemente de îmbrăcăminte fluorescent reflectorizante, cu scopul creșterii vizibilității acestora pe timp de noapte.
Totodată, aceștia au fost informați cu privire la principale drepturi și obligații pe care le au ca participanți la traficul rutier, primind și materiale cu informații în acest sens.
Acest tip de activități vizează conștientizarea populației cu privire la importanța respectării regulilor de circulație, în vederea scăderii numărului victimelor din accidentele rutiere.
foto: IPJ Timiș
Trimite articolul
XMai sa scrie retim pe veste si e ok :))))
-
Mda, chiar aseara am vazut langa OMV-ul de pe strada Cluj cum l-a lovit ceva SUV care iesea in mare graba de dupa benzinarie pe un Glovo care, saracu’, avea si lumini si ditamai ghiozdanu’ galben si acolo trecerea e cu pista. Bicicleta blocata sub masina, tarata cativa metri. In fine… daca propui sa se scada viteza legala dupa lasarea intunericului zic astia, carutasii, ca ai ceva cu ei… Maxim 30km/h pe timp de noapte/vizibilitate slaba, treaba impusa cu amenzi de sa-ti vinzi masina. Pun pariu ca a) numarul biciclistilor accidentati ar scadea radical si b) numarul accidentelor auto ar scadea radical. Inca o sugestie – toti soferii sa poarte, dupa lasarea serii, niste palarii/sepci/banderole – ce vor ei da’ sa fie verde reflectorizant ca sa fim siguri ca e cineva la volan si nu a plecat masina razna de una singura. Egalitate, corect?
Nu in ultimul rand anularea pe loc a permisului pentru cei prinsi ca scriu mesaje/stau cu botu’ in telefon la volan in mers si confiscarea pe loc a bicicletei pentru biciclistii prinsi ca fac asta. Exista casti, suporturi speciale, numa’ scuze nu prea exista. Nah, va bagati?
Uite, inca o idee – contracte de munca reinnoite odata la sase luni (sau nu) pentru cei care trebuie sa se asigure de calitatea drumurilor din oras pana se gaseste cineva care isi face treaba… Soferii sunt obligati sa faca tot felu’ de slalomuri ca sa-si fereasca masina de gropi. Ca biciclist esti pus uneori in situatia de a alege intre o roata sparta/indoita, o tumba pe capota cuiva si o iesire in spatiul verde din cauza gropilor care exista pe marginea soselelor, acolo unde ar trebui sa fie biciclistii cand pe trotuarul adiacent nu este pista. Punem in balanta si idiotii care depasesc la milimetru si da, devine palpitant sa mergi pana in centru.
Da’ voi dati in continuare vestele alea ridicole si bateti-va reciproc pe umar ca ati facut o treaba buna. Si beliti ochii la biciclisti ca ei is de vina.-
Personal imi pun bicicleta pe masina si ma dau de la Sanmihai pe pista (care si ea e bataie de joc, da macar n-ai treaba cu masini si poluare). In tm sa te dai cu bicicleta e destul de jalnic, iar pe sosea e prea riscant. Infrastructura e doar pe fb
-
Ma aberatie cu tastatura, nu mai bine reduci numarul biciclistilor? Asa, noaptea mai spre zero. Sa vezi ce protejati vor fi. Extraordinar cum vor niste nauci sa blocheze tor traficul pentru cei cativa biciclisti noctambuli. Apropo, cati soferi si cati biciclisti sunt in Timisoara? Cat din economie se bazeaza pe masini si cat pe biciclete? Voi chiar nu vedeti ca pentru “politically correct” faceti o mare discriminare majoritatii pentru favorizarea unei minoritati, pentru ca asa sunt fetisurile ziLei? Oare tarile dezvoltate cu bicicletele au ajuns unde sunt?
-
-
Bineînțeles că un individ care întotdeauna lua apărarea bețivilor la volan, face mișto acum și de un accesoriu de SIGURANȚĂ, de parcă ar fi un element de fashion. Ce e mai important: să fii vizibil în trafic, sau să îți arăți hainele de firmă? Dar ce poți să ceri de la domnul SoferuLasFierbinti, care nu știe cum se scrie un articol hotărât, dar susținea alcoolul la volan și pro-rușii în comentarii mai demult? 🙂 Atât poate, atât scrie…
În vederea reducerii accidentelor, ar trebui să ofere șoferilor telefoane și conturi social media….în special șoferilor care au mașini automatice….a cam devenit șofatul plictisitor cu doar 2 pedale
Mai bine primeau amenzi bicicliștii de la poliția rutieră!
In top 10 cauze accidente grave, indisciplina bicicliștilor a avut ascensiunea cea mai rapida. Acum vreo 5 ani erau în afara topului, ajungând în anul 2022 pe locul 5. Paradoxal o data cu creșterea numărului de piste au crescut și numărul de accidente din vina bicicliștilor. De ce? Pentru că nu îi învață nimeni legislație rutieră!!! Chiar daca ai pista nu ai prioritate în intersecții decât dacă ai verde la semafor. Ai stop pe jos la intersecții, nu ai voie sa te arunci așa sa traversezi strada, trebuie sa fii atent la pietoni, la trecere de pietoni nu ai prioritate că și biciclist, mașina nu trebuie să îți acorde prioritate decât dacă virează la dreapta peste pista. Reguli de care revoluționarii pe 2 roti habar n-au!!!
-
Mai bine te-ai abtine din a generaliza. Orice padure are si uscaturi. La fel cum exista biciclisti indisciplinati care incalca regulile de circulatie, asa exista si o gramada de soferi indisciplinati, fara permis de conducere, sau chiar sub influenta bauturilor alcoolice sau a altor substante interzise. Sa zici ca toti biciclistii sunt rai, si ca doar din cauza lor au crescut numarul de accidente grave, e o prostie.
Buna ideea, dar insuficienta.
EDUCATIE RUTIERA SI APLICARE DE SANCTIUNI IN FIECARE ZI PENTRU SOFERI, BICICLISTI SI PIETONI. Si infrastructura adecvata.
Oricine se afla pe un spatiu public trebuie sa cunoasca si sa respecte reguli de circulatie.
Daca iesi din tara, nu departe, in HU, la szeged , o sa vezi cum se circula frumos masini, biliclete, infrastructura buna pt biciclete.
Felicitari politiei pentru initiativa, dar trebuie implicare mai multa din partea lor pe partea de preventie – educare si sanctionare.
Primaria: verificati pistele existente si aducetile la standarde, si indreptati-le. De exemplu Pista de pe Calea martirilor, de la rebreanu catre lidia, e amenajata pe carosabil. Marcajele nu se mai vad, si e plin de denivelari, canale si gropi, o astfel de pista nu e SIGURA pentru un biciclist care poate cadea din cauza unei gropi pe banda de circulatie.
Nu inteleg de ce in Romania in continuare se pun canalizari pt ape pluviale la nivelul asfaltului si nu incastrate in bordura (cum sunt la lidl Bujorilor) astfel nu ar mai aparea denivelari pe marginea drumului de la canalele care se lasa.