Accidentul a avut loc joi după-masă, în zona Punctelor Cardinale din Timișoara. Conform polițiștilor, doi șoferi circulau pe Take Ionescu spre Piața Mărăști, când unul dintre ei a trecut de pe banda 3 pe banda 4 fără să se asigure.
Șoferul vinovat, în vârstă de 33 de ani, a lovit o mașină, condusă regulamentar de un bărbat în vârstă de 47 de ani, proiectând-o într-un stâlp.
În urma impactului, o femeie, în vârstă de 47 de ani, pasageră în mașina șoferului nevinovat, a fost rănită ușor și transportată la spital pentru a i se acorda îngrijiri medicale.
Conform procedurii, polițiștii s-au deplasat la fața locului și au deschis un dosar penal pentru vătămare corporală din culpă.
Trimite articolul
XIn ziua de azi, prioritatea si asigurarea in trafic sint pentru fraieri…mai ales daca vorbim despre acordarea de prioritate…iese de pe o strada fara prioritate, se uita la tine, vede ca masina vine spre el/ea si se baga, pentru ca ai frine si el/ea nu are timp sa stea 3-4 secunde.
Cel mai misto, este atunci cand se baga cu tupeu si dupa tine nu mai vine nimeni…..
-
Asta pentru că în codul rutier sunt sute de obligații ale șoferilor, pietonilor, bicicliștilor, iar poliția română de ani de zile sta in păpușoi cu radarul și nu o interesează decât viteza și alcoolul. Adică 2 din sutele de încălcării ale legii.
Dacă vrei să calmezi traficul trebuie sa patrulezi, exact cum se întâmplă în orice țară civilizată, nu sa stai in boscheți la “filtru”.-
Aveti dreptate in privinta eficientei “patrularii”, insa din caza bygetlui limitat, resyrsele sunt directionate prioritar pentru top cayze prodycatoare de accidente grave. Consyltati byletinul sigurantei rutiere si veti observa pe primele locyri:
Cauză
Accidente Morți
Răniți
grav
Indice
mortalitate
1.viteză neadaptată la condițiile de drum
988
271
937
27.4
2.traversare neregulamentară pietoni
758
222
545
29.3
3.abateri bicicliști
741
124
622
16.7
4.neacordare prioritate pietoni
607
117
497
19.3
5.neacordare prioritate vehicule
516
89
528
17.2
6.pietoni pe partea carosabilă
295
139
162
47.1
7.nerespectare distanță între vehicule
246
66
221
26.8
8.depășire neregulamentară
233
81
246
34.8
9. alte preocupări de natură a distrage atenția
223
74
190
33.2
10. conducere sub influența alcoolului
214
45
212
21.0
11. neasigurare la schimbarea direcției de mers
213
43
195
20.2…..
-
Multumim d-l Ion! Pertinent comentariul. Doar că punctele 9 si 11 cam au legătură cu folosirea telefonului….Nu produce neapărat accidente directe, ambuteiaje si nervi…
-
Pentru anul 2020, in topul sanctiunilor contraventionale au fost:
depăşirea regimului legal
de viteză
667.699
neportul centurii de siguranţă sau neutilizarea
dispozitivelor de retenţie
192.697
nerespectarea regulilor de circulaţie de către pietoni
76.268
😱folosirea telefonului
mobil fără a avea
dispozitiv tip „mâini
libere”
35.117
conducerea unui
autovehicul de către o
persoană aflată sub
influenţa băuturilor
alcoolice
18.210
neacordarea priorităţii de
trecere pietonilor
18.763
nerespectarea regulilor
referitoare la depăşire
25.178
nerespectarea culorii
roșii a semaforului
12.736
neacordarea priorităţii de
trecere vehiculelor
11.486 -
Abatere
Număr permise
reținute, procent
%
pt. depășirea vitezei cu mai mult de 50 km/h
74.110
42,25
pt. nerespectarea normelor privind depășirea vehiculelor
24.665
13,40
pt. conducere sub influența băuturilor alcoolice
18.072
9,82
pt. neacordarea priorității de trecere pietonilor
17.445
9,47
pt. nerespectarea culorii roșii a semaforului electric
12.783
6,94
pt. neacordarea priorității de trecere vehiculelor
11.990
6,51
pt. cumulul de puncte de penalizare
3.223
1,75
pt. circulația pe sensul opus
2.796
1,52
pt. neoprirea la semnalul regulamentar al polițistului în
scopul sustragerii de la control “cu urmărire”
2.024
1,10
pt. defecțiuni tehnice grave
643
0,35
pt. nerespectarea regulilor de trecere la nivel cu calea
ferată
431
0,23
pt. depășirea coloanelor oprite la semafor și trecerile la
nivel cu CF
431
0,23
pt. nerespectarea semnalelor polițiștilor la trecerea
coloanelor oficiale
112
0,06 -
Dispozitivele “maini libere”/hands free sunt la fel de periculoase ca si folosirea telefonului in ceea ce priveste atentia/neatentia, conform unor studii efectuate de diferite universitati de prestigiu.
De asemenea utilizarea comenzilor vocale este periculoasa.Dureaza pana la 15-27 secunde dupa terminarea “convorbirii” pentru ca atentia sa revina complet asupra condusului si traficului.
-
Sanctiuni contraventionale aplicate:
depăşirea regimului legal
de viteză
667.699
neportul centurii de siguranţă sau neutilizarea
dispozitivelor de retenţie
192.697
nerespectarea regulilor
de circulaţie de către pietoni
76.268
😱folosirea telefonului mobil fără a avea dispozitiv tip „mâini libere”
35.117
conducerea unui
autovehicul de către o persoană aflată sub
influenţa băuturilor
alcoolice
18.210
neacordarea priorităţii de
trecere pietonilor
18.763
nerespectarea regulilor referitoare la depăşire
25.178
nerespectarea culorii
roșii a semaforului
12.736
neacordarea priorităţii de
trecere vehiculelor
11.486 -
Conform unor studii serioase, folosirea dispozitivelor “maini libere” / hands free sau chiar folosirea comenzilor vocale, este la fel de periculoasa in ceeea ce priveste atentia / neatentia ca si folosirea telefonului in mod direct. S-a observat chiar ca dureaza pana la 15 … 27 secunde dupa terminarea “convorbirii” (depinde de diversi factori) pentru revenirea atentiei la nivel maxim asupra condusului si traficului din jur.
-
-
-
Acesti domni sau doamne care lucreaza la politia rutiera trebuie sa se mute din masini in intersectiile aglomerate unde sa isi exercite abilitatile in dirijarea traficului rutier,mai ales la orele de virf.
Dar acestia au alt preocupari , se vede ca mai importante deoarece lipsesc din trafic de vreo 25 de ani.-
Daca se muta unde zici tu, se blocheaza si mai mult! Se pot rezolva prin camere video care sa ii filmeze pe cei care incalca regulamentul si sa le fie trimisa amenda cu filmarea acasa, intr-un plic roz!
-
-
Erau 3 ambulanțe si o victima, ? Ce faceau toate, o duceau pe bucati?
-
cred ca asa e procedura, n-aveau de unde sa stie ambulantele cate victime au intradevar nevoie de transport la spital…ce se intampla daca venea doar una singura si erau 3 victime ce aveau nevoie la spital, poate atunci dadeati vina TOT PE AMBULANTE… doamne tine-ma cat ii duce pe unii capul…
-
Cine a sunat la 112 da detalii despre posibile victime! Și atunci dacă nu e grav și sunt conștienți se poate trimite o mașină care are medic și poate stabiliza mai mulți pacienți dacă e cazul până ajunge alta mașină să îi preia!
-
-
Pai erau trei persoane implicate in accident. Oricui i se putea face rau oricand…
Mai bine prea multe ambulante decat prea putina…-
În timpul asta un caz grav așteaptă degeaba ambulanța blocată acolo…minți încuiate!
-
-
Poate nu stiai, dar cel putin la Opel,dar si alte marci, in caz de accident masina apeleaza singura 112 si trimite locatia accidenutuli. Daca si masina din imagine,a facut asta,nu au cei de la 112 de unde sa stie,nr de victime. Dar …. unii habar nu au, de dotarile astea,ca pe masini de 15….20 de ani, nu exista asa ceva.
-
15-20? Cand pe strada sunt si mai vechi de 30?
-
acest “feature” e un cimpanzism care ii impresioneaza doar pe cimpanzeii ca tine
-
Nu degeaba trebuiesc linii de ghidaj benzi pe carosabil in intersectii… unii nu stiu sa-si pastreze banda.
Ar trebui revopsite marcajele caci sunt cam sterse.
-
Se acorda prea usor permisul de conducere.
Nu are legatura cu marcajele. -
macar vopsite da… nu mai vorbim
de senzori in ele ca in uk unde ma uitam de 10 ori inainte sa schimb banda in sensurile mari, daca treceai cu toate rotile peste ele te marcau camerele si venea amenda acasa… camere avem si noi dar atat … Nu zic ca se aplica in cazul de fata dar in timp te civilizeaza si iti intra in refex la orice linie continua…
Cred că e o problemă cu marcajul acolo.
Când vii dinspre piața Mărăști, cele 2 benzi devin 4 la semafor: înainte-sau-stânga, înainte, respectiv înainte-sau-dreapta, dreapta.
Cred că se întâmplă des să ajungi bară la bară la semafor pe banda 2 (doar înainte) și deci să nu vezi săgețile de pe asfalt; la semafor nu e marcat explicit la lumina verde că nu ai voie stânga, liniia dintre benzile 2 și 3 parcă e întreruptă pentru cei care vin de pe strada Popa Șapcă, și deci ai impresia că poți să faci stânga.
Și când faci stânga (de fapt neregulamentar) se poate întâmpla un accident exact ca acesta (dacă citesc bine poza).