Mai mult, susține că în acest caz se poate vorbi despre o risipă alimentară, în condițiile în care românii au aruncat la gunoi, anul trecut, două miliarde de kilograme de alimente. Declarațiile au fost făcute vineri, la sediul PSD Timiș, după ce Chesnoiu s-a întâlnit cu agricultorii și primarii PSD din județ.
Anul trecut, Ministrul Agriculturii a susținut că românii au aruncat la gunoi două miliarde de kilograme de alimente. Alimente cumpărate fără rost, care au devenit astfel o cheltuială inutilă. Pentru a lupta cu risipa, potrivit ministrului, este nevoie de cumpătare, și a dat chiar un exemplu personal: Nu merge la cumpărături cu burta goală.
„Ne putem face fiecare o analiză, cât din ceea ce cumpărăm fiecare ajunge la gunoi la finalul săptămânii și atunci o să ne dăm seama că aceia sunt bani aruncați. Putem fi mai responsabili. Am făcut un astfel de exercițiu și vă spun că am găsit și soluția. Înainte să fac cumpărăturile, mănânc. Când mergi la cumpărături și ți-e foame, ai cumpăra jumătate de magazin. Le punem pe toate în frigider și la finalul săptămânii umplem coșul cu produse agro-alimentare care ajung la gunoi.
În general, nu merg cu listă la cumpărături, pentru că funcționez cumva cu nevoie, adică ce am nevoie în casă și să mă hrănesc, merg și îmi achiziționez. Am ajuns să întorc fiecare sticluță de iaurt pe toate părțile să văd dacă e bio, când expiră și așa mai departe”, a mai spus Chesnoiu.
Astfel, potrivit lui Chesnoiu, o discuție despre o eventuală criză a alimentelor nu ar avea de ce să ne îngrijoreze. Cel mai bine, a explicat el, ar fi ca oamenii să nu mai cumpere mai mult decât au nevoie.
„Nu avem de ce să ne temem din perspectiva unei crize alimentare, și o spun cu responsabilitate, și am să vă ofer și argumentele necesare. Trebuie să facem diferența dintre o criză alimentară, care este definită de lipsa alimentelor la raft, și o criză a disponibilității populației de a avea acces la acele alimente. Sunt două lucruri total distincte.
Într-o țară în care, în anul 2021 s-au aruncat două miliarde de kilograme de alimente la gunoi, putem vorbi de risipă alimentară”, a spus Chesnoiu.
Declarațiile vin pe fondul discuțiilor tot mai dese din spațiul public despre o eventuală criză a alimentelor, la nivel global.
Organizația Mondială a Comerțului a avertizat că „lumea trebuie să se pregătească pentru consecințe” după invadarea Ucrainei de către Federația Rusă. Potrivit organizației internaționale, creșterea bruscă a prețurilor mărfurilor a fost cauzată și de faptul că Rusia și Ucraina sunt furnizori importanți de bunuri esențiale, inclusiv alimente, energie și îngrășăminte.
Trimite articolul
XRâdem, glumim… Dar acest fapt este demonstrat științific de psihologi.. și cred ca am pațit-o cu toții macar odata și am vazut efectul de a merge flămânzi la cumpărături.. mai ales că marile magazine sunt proiectate de echipe care conțin inclusiv psihologi.. și totul..inclusiv muzica de fundal.. este gândit ca să cumperi cât mai mult…
La fel fac si cand ma duc la agatat.
-
👋👋👋👋🍺
-
✌🍻
-
Jur ca nu ma mai duc la vot cu capul gol
are dreptate !
Chiar dacă ne amuzam pe baza declarației, e adevărat. Mai vin de la lucru flămând, intru sa “iau pâine” și plec cu plasele pline pana la urmă.
-
“e adevarat” ca pot sa nu te mai las sa mananci mancare normala si sa te trec fortat, exclusiv, pe insecte. papagalule.
-
Mai bine reformulezi sau îți iei pastilele ca numai tu știi ce vrei sa spui.
-
siii…cei care abea asteapta sa le vina pensia.. ca sa isi cumpere de mancare?
cand mananca?..cau au platiti din banii de pensie..facturile..si au rams cu ..mana goala..si traiesc pe datorie..
eii..cum merg cu Burta plina?
-
Hai sa nu mai dramatizam ca pensionarii nostri mor de foame si li s-a lipit burta de sira spinarii.
Si eu am parintii pensionari si nu au pensie mare, dar foame nu rabda nici unul. Traiesc decent si cu pensie mai mica.
Si daca ma uit prin magazine la market cine e la casa si ce are in carucior, vad ca toti, tineri, batrani, domnosi si mai putin domnosi, au destule in carucior, ca nu trage sa moara de foame nici un pesionar.
Si daca mai este si oferta de tigai (sau asemantoare) la market, parca mai multi cu parul alb vad acolo decat tineri.PS. Da, magazinele au toate marketing. Unde se studiaza si se adapteaza la situatiile la mommentul potrivit . Toate sunt ca sa “stimuleze” pofta de cumparare. Asta incepe de la intrarea in magazin, unde sunt expuse anumite produse care sa te stimuleze, la pozitionarea rafturilor in magazin, la umplerea rafturilor, adica produsele mai ieftine sunt ori jos, ca sa te aplecui, si cele scumpe “mai la vedere”. Plus muzica este sa creeze o atmosfera prielnica, plus de multe ori sunt mirosuri care sa-ti faca apetit, sau unele produse sunt mai “iluminate”, sau mai impopozonat expus, Totul este regizat in Supermarket. Este Marketingul, care se ocupa de acest lucru.
PS. Si cu reducerile este o stiinta, si cu cardurile de client la unele magazine, unde magazinul afla ce se cumpara, cat se cumpara, cand se cumpara, ce calitate au persoanele ce cumpara, etc, etc. Tu singur dai aceste date, fiindca primesti cateva procente reducere.