Potrivit IPJ Timiș, o tânără, în vârstă de 24 de ani, a condus un autoturism pe strada Ciprian Porumbescu dinspre Mihai Viteazu, iar la ieșirea din sensul giratoriu a surprins și accidentat o femeie în vârstă de 43 de ani. Cea din urmă circula pe bicicletă pe trecerea pentru pietoni.
Femeia, în vârstă de 43 de ani, a fost rănită și transportată la spital.
Polițiștii au întocmit un dosar penal sub aspectul săvârșirii infracțiunii de vătămare corporală din culpă.
Trimite articolul
XDe ce mu i s-a deschis dosar biciclistei ? Parca era interzis sa mergi pe biciclet pe trecerea de pietoni …
-
si daca era in sensul giratoriu ii dadea prioritate? care e diferenta? 3 metri? nu da prioritate soferul ca NU VREA
-
Sa stii ca exita Google Maps si este foarte usor de verificat, in cazul aceasta exista o piste de biciclete langa trecere de pietoni… Dar da soferi sunt grabiti pentru a ajunge cel mai repede la urmatoarea semaforul rosu, nu au timp pentru a pietoni si biciclistii, adica sarici care nu isi permite o masina…
soferii o fac intentionat. asta pe langa faptul ca acolo e pista langa “trecerea de pietoni” cu care tot insistati
Majoritatea Românilor Educați prin proiecte lansate cu surle și trâmbițe, pietoni, bicicliști, cotețari etc nu înțeleg ce înseamnă verde la semafor sau o simplă trecere sau pistă. Explicație gratuită: ai dreptul legal, nu siguranță fizică! Holbează-te în toate direcțiile, ești în junglă.
-
Dl. Popa, doamna pe bicicletă era pe zebră sau pe pista verde trasată de primărie și semnalizată șoferilor cu cedează trecerea la bicicletă?
-
Nu exista indicator de genul Cedează trecerea la biciclete, in schimb exista pentru soferi unul Atenție biciclisti sub cel de Trecere pentru pietoni. Biciclistii devin pietoni cand traverseaza, pentru asta au inscriptionat pe pista STOP, in dreptul zebrei. Pista aia desenata paralel cu zebra este pentru a delimita spatiul intre pietoni si biciclisti, la fel ca pe trotuar. Daca nu crezi, intreaba un politist.
-
Poate fi un marcaj cu STOP (nu e la toate trecerile) dar după ce te uiți că poți trece o faci. Pe bicicletă, pe acea pistă marcată pe lângă trecere. Nu pe jos. Dacă ești pe lângă bicicletă ești pieton și trebuie să mergi pe trecere, pentru a lăsa pista liberă.
-
@jucu Cand traversezi pe langa bicicleta esti pieton si trebuie sa circuli ca atare (pe zebra). Culoarul acela nu este destinat circulatiei pietonilor. Pe acel culoar poti trece pe bicicleta, doar ca nu ai prioritate fata de vehiculele cu care te intersectezi.
-
-
Este trecere pentru biciclete. Mă îndoiesc că a trecut cu bicicleta pe lângă.
Exact aceeași configurație ca și în Piața Mărăști (Clinicile Noi). Acolo a fost în ultimul an un accident similar. Când ieși din sensul giratoriu virezi dreapta, cedezi automat prioritatea bicicletelor care circulă pe pistă.
-
Cam cat de greu iti este sa faci diferenta intre pista de biciclete si traversare pentru biciclisti(stii ce e aia?) si sa intelegi ca la traversare biciclistul trebuie sa acorde prioritate?
-
După logica ta, și pietonul ar trebui să acorde prioritate, fiind aceeași traversare.
-
Ori este traversare pentru biciclete ori nu este deloc.
Există o singură situație în care biciclistul are prioritate la asemenea treceri: când automobilul virează. Se aplică perfect în acest caz.-
Imi spui te rog articolul din codul rutier care iti da tie dreptate? Dar vezi sa fie vorba despre traversare in articolul respectiv… Vai, uite ca nu exista decat in imaginatia ta… Dupa cum spuneam, biciclistii isi imagineaza codul rutier, nu fac diferenta intre traversare pentru biciclisti si pista de biciclete… si multe altele.
-
https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/164782
REGULAMENT din 4 octombrie 2006 de aplicare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice
Publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 876 din 26 octombrie 2006Articolul 135
g) când efectuează un viraj spre stânga sau spre dreapta și se intersectează cu un biciclist care circulă pe o pistă pentru biciclete, semnalizată ca atareCu plăcere.
-
@eo52 Si l-ai citit? Ca de inteles zero sanse
“se intersectează cu un biciclist care circulă pe o PISTA”Repet:
“Dar vezi sa fie vorba despre TRAVERSARE in articolul respectiv”Si mai repet si asta:
“Dupa cum spuneam, biciclistii isi imagineaza codul rutier, nu fac diferenta intre traversare pentru biciclisti si pista de biciclete… si multe altele.”
-
Vad ca faci diferenta intre “pista” si “traversare”.
Imi poti spune si tu articolul din codul rutier unde sunt mentionate “traversarile pentru biciclisti”.
Personal interpretez codul la fel ca eo55, dar poate mi-a scapat mie ceva.Multumesc.
-
Regulamentul(!!!) de aplicare al OUG 195/2002, art.81 alin. 4.
Daca nu ma crezi, asteapta sa o patesti si sa vezi ce zice apoi judecatorul(in caz ca nu se intampla ceva rau si nu mai poti sa vezi decizia instantei…).
Pista NU e transversala pe axul drumului, traversarea da. Pista e paralela cu axul drumului. Doar pe pista, doar cand soferul vireaza peste aceasta biciclistul are prioritate.
Sper ca poti gasi macar definitia pistei si singur, fa un efort. Asa cum poti face un efort de a tracersa pe langa bicicleta daca vrei sa ai prioritate desi chiar si in acel caz ai OBLIGATIA sa te asiguri ca o poti face in conditii de siguranta. Incearca sa intelegi ce inseamna sa te asiguri ca poti traversa in conditii de siguranta. Daca soferul poate dovedi ca nu te-ai asigurat, va fi cel putin culpa comuna(au fost cazuri in care soferul a castigat in urma expertizei)
Sa-ti fie de folos.
-
@Lantzu multumesc de raspuns. Las aici sa vada si altii.
>(4) Marcajul transversal constând din linii discontinue paralele, aplicate perpendicular sau oblic faţă de axul drumului, indică locul destinat traversării părţii carosabile de către biciclişti.
Totusi, persoana accidentata avea dreptul sa treaca pe bicicleta pe acolo, doar ca nu avea prioritate fata de masina.
-
-
-
O vrut s o omoare pe tanti Nuți. Pfoai de capul meu !!
Biciclistii sunt cea mai nesimtita categorie de participanti la trafic. Politia nu face nimic in privinta asta pentru ca … politie (platiti sa stea degeaba). Biciclistii stiu asta si isi permit atunci sa continue sa fie nesimtiti, sa circule pe trotuar (mai ales acolo unde au piste), claxoneaza pietonii sa se de la o parte pentru ca “prioritate de nesimtit”, trec pe trecerea de pietoni pe bicicleta (chiar daca e rosu), daca sunt pe carosabil si e rosu, iarasi, daca pot atunci trec, fac slalom printre pietoni, mai ales in zonele pietonale (spre exemplu Piata Victoriei), circula cu viteza punand in pericol pietonii, s.a.m.d. Si ei si trotinetistii sunt exemple de cum sa nu fi, ca si mentalitate, respectiv caracter. Pur si simplu nesimtiti.
-
Tin sa te contrazic.
Soferii sunt cea mai nesimtita categorie de participanti la trafic. Parcheaza pe trotuar (mai ales acolo unde exista parcari cu plata), claxoneaza pietonii care traverseaza legal pe trecere, nu opresc la indicatorul STOP (doar incetinesc), forteaza semaforul trecand pe rosu, fac slalom printre masini mai ales pe bulevardele late, unde se circula si cu 70-80kmh fara probleme. Pur si simplu nesimtiti.
-
Nu generaliza.
Doar pentru că unii circulă așa, nu înseamnă că toți fac la fel.
Poți găsi și pietoni care merg haotic și trec pe roșu. La fel și șoferi.
aloooo! a mers pe pista de biciclete paralela cu trecerea de pietoni unde ai voie sa mergi calare pe bicicleta! soferii, mai multa atentie si mai apasati si frana aia!
-
alooo, nu exista PISTA parela cu trecerea de pietoni, citeste in codul rutier DEFINITIA pistei. Pe TRAVERSAREA pentru biciclisti ai voie pe bicicleta dar ai obligatia sa acorzi prioritate masinilor. Dau te dai jos de pe bicicleta si atunci ai orioritate Nu crezi? Vezi deciziile instantelor in astfel de accidente… dau poate vrei sa te convingi pe propria-ti piele, insista atunci.
Pentru ca o “pista de biciclete” sa fie intr-adevar pista de biciclete dupa definitia din articolul 6 din OUG 195/2002 ea trebuie sa fie marcata SI SEMNALIZATA corespunzator. Semnalizarea se face cu indicatorul de obligare “Pista pentru biciclete”, o bicicleta alba pe fond albastru. Daca indicatorul ala nu exista, amenajarea respectiva NU E PISTA DE BICICLETE! Iar in Balcescu nu sint instalate respectivele indicatoare deci chestiile alea verzi vopsite pe trotuar nu sint piste de biciclete. Consecinte: te loveste la traversarea strazii pe bitigla, esti de vina, lovesti tu un pieton care ti-a intrat “pe pista”, esti de vina. Alternative: circuli pe carosabil (corect dpdv legal) si te certi cu soferii idioti care striga la tine ca “ai pista” sau iti asumi raspunderea anticipat, circuli “pe pista” si-i feresti pe toti.
Cel putin jumatate din “pistele de biciclete” din oras nu sint semnalizate corespunzator. E o situatie tolerata de ani de zile in orasul asta in care “infrastructura de biciclete” e proiectata si executata de soferi cu scopul de a scoate biciclistii de pe carosabil, unde le strica unda verde.
se vede ca aia ie esit in fata la masina si de ce e voie cu s saraci pe doo roti??
noi nu mai vrem din astiaea care ne face rau la copi nostri