Oamenii legii au descins în mai multe locații din Timișoara și din Timiș pentru a ridica și duce la audieri zeci de suspecți. Suspecții se pare că făceau parte dintr-o grupare de trafic de migranți care activa în Timiș, Arad și Hunedoara și care folosea parcări de pe autostradă pentru a îmbarca pe ascuns migranții în tiruri sau alte mijloace de transport.
Migranții erau introduși în țară, din Serbia, iar apoi erau cazați în Timișoara. Ajungeau ulterior pe A1 de unde erau îmbarcați în tiruri fără știrea șoferilor.
La acțiuni au participat și polițiști din Germania.
UPDATE. 27 de persoane duse la audieri în dosar, cele mai multe cu cetățenie afgană
Anchetatorii spun că membrii rețelei, doi iranieni, patru români și 18 afgani, ar fi pus bazele grupului infracțional în vara acestui an, în luna iulie. Gruparea avea scopul de a facilita „trecerea ilegală a frontierei a unor de migranți de origine afgană şi pakistaneză”, povestesc anchetatorii.
Grupurile de migranți erau formate din 4-16 persoane, preluate din zona frontierei cu Serbia și erau aduse cu taxiul în Timișoara. Migranții erau cazați apoi în apartamente închiriate sau erau debarcați în apropierea unor centre comerciale din oraș pentru a se descurca singuri. Totul depindea de suma pe care le-o achitau membrilor rețelei, cuprinsă între 500 și 1.500 euro de persoană. Tariful era perceput doar pentru serviciile plătite și desfășurate strict în Timiș, Arad și Hunedoara.
Traficanții scanau codurile QR de pe coletele din tiruri pentru a le verifica destinația
Migranții erau preluați de la cazare de români, în maximum trei zile de la cazare. Aceștia îi duceau în parcările pentru tiruri de pe parcursul autostrăzii unde erau preluați de membri afgani ai rețelei, considerați ca fiind liderii de grup ai parcărilor.
„Migranţii care reuşeau să achite preţul cerut erau transportaţi de către cetăţenii români, în maximum trei zile de la cazare, într-una din parcările de TIR Ilia, Chizătău, Şustra, Giarmata, Şagu, M11, Pecica sau Lugoj, toate situate pe Autostrada A1 Deva-Nădlac. O dată ce grupurile de migranţi ajungeau în parcări, organizatorii se ocupau de identificarea TIR-urilor nesigilate, pe care le deschideau pentru a verifica tipul de marfă şi destinaţia (prin scanarea codului QR de pe colete), stabilind astfel dacă respectivul TIR putea fi încărcat cu migranţi, în funcție de destinația acestuia”, povestesc anchetatorii.
Rețeaua a fost ridicată cu banii proveniți de la traficanții care activează pe filiera Turcia-Serbia, iar afganii erau șefii parcărilor
Finanțarea, povestesc anchetatorii, era asigurată de liderii rețelei, cei care încasau direct de la liderii grupărilor de traficanți care activează pe filiera Turcia-Serbia. Aceștia călătoreau apoi de la București la Timișoara și îi plăteau pe afganii din parcări. Aceștia din urmă erau cei care achitau apoi serviciile de transport taximetriștilor români.
Parcările erau asigurate de grupuri formate din câte 4 afgani, aceștia acționau doar în parcarea alocată și se ocupau de îmbarcarea pe ascuns a migranților în tiruri, dar și de plata taximetriștilor români, cei care îi preluau pe transfugi din zona frontierei.
Câștiguri de 500.000 euro în numai câteva luni
Din iulie și până la momentul perchezițiilor, anchetatorii au identificat 53 de acte materiale în activitatea rețelei, iar profiturile obținute se ridică la aproximativ 500.000 euro. Oamenii legii au dus la audieri 27 de persoane, iar în urma acestora procurorii vor stabili ce măsuri preventive vor lua.
La percheziții, alături de autoritățile române au participat și 4 polițiști din Germania.
editor Dan Oancia
Citiți principiile noastre de moderare aici!