Anunțul a fost făcut marți de cei de la CFR infrastructură. Licitația pentru modernizarea liniei ferate ce leagă Caransebeșul de Timișoara Est a fost lansată, iar termenul pentru depunerea ofertelor este 26 iulie anul acesta.
„A fost lansată licitaţia pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie a lucrărilor de modernizare pe secțiunile Caransebeș – Lugoj (lotul 1) și Lugoj – Timișoara Est (lotul 2), aferente obiectivului “Modernizarea liniei CF Caransebeș – Timișoara – Aradˮ, pentru creșterea vitezei de circulație la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă.
Valoarea financiară totală estimată a contractelor este de 3.180.021.255,45 RON, lei fără TVA, din care 1.437.751.581,09 RON, fără TVA, pentru secțiunea Caransebeș – Lugoj (lotul 1), respectiv 1.742.269.674,36 RON, fără TVA, pentru secțiunea Lugoj – Timișoara Est (lotul 2), sursa de finanţare fiind asigurată din Fonduri Externe Nerambursabile, Programe din Fondul de Coeziune (FC)”, transmit cei de la CFR Infrastructură.
Proiectul a fost împărțit în două loturi, Caransebeș – Lugoj și Lugoj – Timișoara Est. Cuprinde lucrări de infrastructură, suprastructură feroviară și de protecția mediului. Astfel, vor fi modernizate liniile, stațiile și haltele de mișcare, dar și stațiile de călători. De asemenea, linia de cale ferată va fi dublată pe toată lungimea și vor fi construite două noi clădiri pentru mentenanță în stațiile din Caransebeș și Timișoara Nord.
Cei de la CFR Infrastructură anunță și „montarea de încălzitoare de macaz pe liniile de primire-expediere, în staţii, în halte de mişcare şi la ramificaţii, pentru a combate efectele înzăpezirii liniei CF”.
Durata de implementare a contractului este de 102 luni, dintre care 6 luni pentru proiectare, 36 pentru execuția lucrărilor, iar perioada de garanție este de 60 de luni.
editor Dan Oancia
Trimite articolul
X6 luni proiectare… hmmm…cred ca e o gluma…
O sa vedem daca se reuseste proiectarea in 6 luni.
Doamne ajuta.Romania a fost puternica cand reteaua de cale ferata a fost in stare buna.sper sa se renoveze toata reteaua.transportul feroviar este foarte important pentru economie
-
Care economie? Mai exista asa ceva ?
In sfarsit se mai gandeste cineva si la caile ferate. Ma refer la lucruri pozitive, ca pana acum doar le-au capusat.
Dar pe timisoreni ia intrebat cineva daca vor cale ferata dubla prin oras? Nu era vorba sa avem un tren urban, un fel de metrou usor de suprafata pe actualul traseu iar calea ferata sa ocoleasca orasul? Daca se dubleaza rambleu inconfortul generat de zgomot si opririle la bariere se dubleaza si el. Calea ferata trece acum aproape prin centrul orasului si-l separa in doua parti. De fapt acum nu mult timp trecea prin spatele Catedralei, dar oameni cu viziune au stiut sa o mute acel traseu. Da, pe vremuri era la marginea orasului si era o mare smecherie sa ai trenul aproape de centru, dar acum cred ca trebuie impinsa mult in exterior, catre centura, aeroport, autostrada, nu lasata pe un traseu de secol xviii….Multe gari, aflate in centrele oraselor in vest, primesc alte functiuni, se transforma in muzee, galerii de arta, spatii de centrul orasului. Noi ramanem cu oribilitatea aia de gara, inghesuita, murdara, aglomerata…iar acum lasam CFR-ul sa ne traseze directia de dezvoltare in zona centrala. Dublarea liniei in zona centrala vine si cu o gramada de restrictii, zone de retrageri, protectii…pacat…
-
Corect,ai dreptate,poduri cf mai late ,alta distracție…gălăgie…
-
Serios, ai fost în Berlin? Din p.d.v.al mediului, aș scoate traficul auto din oraș, dar încă nu se poate. Din căte știu se construiesc încă 4 noi pasaje în Timișoara, în afară de cel de la Solventu, care e al primăriei. Totodată, dacă ai trecut prin gara Arad ai să vezi că în zonele locuite existâ pereți antifonici, cea ce e prevăzut și aici. Prima dată interesează-te de cea ce îți vei da cu părerea, fiindcă altcumva pari p…t.
-
Ce treaba are Berlinul cu Timisoara? Berlinul e un oras de 40-50 km iar Timisoara de 8 km, adica mult mai mic. Tocmai asta spuneam, Timisoara e un oras mic iar solutiile trebuie adaptate. Iar treaba cu panourile fonoabsorbante e o aiureala. Dupa ce ca e ridicata calea ferata pe un rambleu sa mai puna si panouri, asta înseamnă o barieră de 5-6m inaltime exact priin mijlocul orasului.
-
-
Doar nu credeai cu adevărat că atunci când s-au făcut consultarea aia publică se va opta pentru trecerea pe estacadă sau scoaterea liniei din oraș, nu? Era evident că e praf în ochi și în final vor alege varianta cost-beneficiu cea mai convenabilă.
-
In articol scrie destul de clar Timisoara EST. Deci nu va fi linie dubla prin oras. Iar acolo la trecerea peste calea ferata de la fabrica Continental este deja linie dubla, deci impactul va fi minim pentru timisoreni
-
De la Jiul la Baader sunt in lucru o gramada de proiecte de locuințe sau PUZ-uri de locuinte. Toate au trebuit sa ceara avizul CFR, iar in aviz se spune clar ca se dubleaza calea ferata pe aceasta portiune.
-
Exact
-
-
Pe bune? Tu pe ce lume trăiești? Numai avioane aveti unii in cap. Culmea e ca in marile orase din Germania, tara aia pe care va place vouă sa o dati exemplu, în marile orașe, trenurile regionale au stații aproape in fiecare cartier al orașului si,ghici ce? Majoritatea sunt cai ferate duble! Trenul regional preia in Germania mare parte din călătorii transportului local pe anumite distanțe. Mai scoate capul de la țărus inainte sa ceri aberatii
Baaaa, voi sunteți nebuni , cheltuiți bani aiurea , calea ferata ce tine din Oltenia via Caraș ar trebui desființată nu îmbunătățită!!!! :-))))))))))))))) zisai eu Olteanul !!!
Sine vechi sau aduse din demontare de prin tarisoara, caci si ala micu trebuie sa traiasca..Pe ce aruncat 3 md lei +TVA?
daca o facem doar pana la Caransebes (mare centru industrial …) o facem degeaba…dar e mai simplu/rapid sa faci la campie , doar n-o sa strapungem muntii secolul asta pentru a avea tren rapid spre Marea Neagra sau capitala.doar eu vad ca-i aleasa cu dedicatie lucrarea?