Incidentul, spun polițiștii, a avut loc în 14 martie, în jurul orei 16:27, însă a fost anunțat abia acum.
În urmă cu patru zile, în jurul orei 16:27, un biciclist se deplasa pe Splaiul Tudor Vladimirescu, dinspre strada Miron Costin înspre bulevardul 16 Decembrie 1989 din Timișoara, pe pista destinată bicicliștilor, iar la un moment dat a surprins și accidentat un pieton, în vârstă de 49 de ani, care mergea de pe trotuar înspre trecerea de pietoni, pentru a traversa.
În urma evenimentului, pietonul a fost rănit, iar biciclistul a părăsit locul accidentului fără încuviințarea organelor de poliție.
Polițiștii au deschis acum un dosar penal pentru vătămare corporală din culpă și părăsirea locului accidentului.
În continuare, polițiștii Biroului Rutier Timișoara fac verificări pentru identificarea biciclistului.
Trimite articolul
XCel putin 15 ani de puscarie.
-
Exagerezi. Tinand cont de desfasurarea evenimentelor si gradul scazut de pericol, cel mai probabil se va da NUP sau clasare.
Altfel, parasirea locului accidentului se poate pedepsi destul de drastic:
“Art. 338 cod penal
Părăsirea locului accidentului ori modificarea sau ştergerea urmelor acestuia
(1) Părăsirea locului accidentului, fără încuviinţarea poliţiei sau a proc.urorului care efectuează cercetarea locului faptei, de către conducătorul vehiculului sau de către instructorul auto, aflat în procesul de instruire, ori de către examinatorul autorităţii competente, aflat în timpul desfăşurării probelor practice ale examenului pentru obţinerea permisului de conducere, implicat într-un accident de circulaţie, se pedepseşte cu închisoarea de la 2 la 7 ani.”
Cu observatia ca e vorba de vehicul, nu e neaparat sa fie AUTOvehicul. Poate sa fie bicicleta, trotineta…
In caz de accident auto cu victime(fie ele si plecate pe picioare dar care apoi se duc si reclama accidentul)… cu totul altfel se pune problema. Din acelasi articol:
“(2) Cu aceeaşi pedeapsă se sancţionează şi fapta oricărei persoane de a modifica starea locului sau de a şterge urmele accidentului de circulaţie din care a rezultat uciderea sau vătămarea integrităţii corporale ori a sănătăţii uneia sau mai multor persoane, fără acordul echipei de cercetare la faţa locului.
(3) Nu constituie infracţiune părăsirea locului accidentului când:
a) în urma accidentului s-au produs doar pagube materiale;
b) conducătorul vehiculului, în lipsa altor mijloace de transport, transportă el însuşi persoanele rănite la cea mai apropiată unitate sanitară în măsură să acorde asistenţă medicală necesară şi la care a declarat datele personale de identitate şi numărul de înmatriculare sau înregistrare a vehiculului condus, consemnate într-un registru special, dacă se înapoiază imediat la locul accidentului;
c) conducătorul autovehiculului cu regim de circulaţie prioritară anunţă de îndată poliţia, iar după terminarea misiunii se prezintă la sediul unităţii de poliţie pe a cărei rază de competenţă s-a produs accidentul, în vederea întocmirii documentelor de constatare;
d) victima părăseşte locul faptei, iar conducătorul de vehicul anunţă imediat evenimentul la cea mai apropiată unitate de poliţie.”
Necunoasterea legii nu te scuteste de consecintele incalcarii acesteia.
Biciclistii lui Fritz sunt penali ??? Biciclistii sunt sfintii traficului rutier !!! Rusinica pentru aceasta dezvaluire !!!
Vad din imagini ca si biciclistul a cazut, putea si el sa se dea victima. Vom afla deznodamantul mai tarziu, daca cei care au redactat stirea doresc sa ne informeze.
-
Adevaraciune ce ai scris. Bicilistul da peste pieton, dar tot biciclistul e victima ? Gandirea ta e rupta de orice logica…
-
Biciclistul a mers cu viteza intr-o zona unde se aflau multi pietoni iar vizibilitatea era redusa, dupa cum se vede din imagini. Apoi s-a trezit cu unul in fata si nu a mai putut opri la timp. Acum poate candida lejer la premiile Darwin ca oricum nu prea ii functioneaza instinctul de conservare.
-
Cand ai trecut pe acolo sa vezi ce frumos se vede tot 😊 este o zona cu vizibilitate buna doar ca dragi studentii stau claie pe pista de bicicleta la fumat 😊 .
-
cine are prioritate in urmatoarele doua situatii:
-pietonul traverseaza si cand sa ajunga pe trotuar, ajunge pe o pista de biciclisti desenata pe trotuar (trebuie sa astepte pe trecerea de pietoni sa treaca biciclistul?)
-pietonul vrea sa traverseze, dar pentru a ajunge la trecerea de pietoni trebuie intai sa treaca peste o pista de biciclisti.(ca in cazul din articol)
piste de biciclisti fara cap. cine fara cap, biciclistii sau pistele? si – si. ca si cei care au facut mizeriile de piste pe trotuar.
-
In mod normal banda pentru biciclisti ar trebui sa aiba aceleasi drepturi si obligatii ca si oricare alta banda pentru alte vehicule, daca exista o trecere de pietoni in zona, aceasta ar trebui sa ii confere pietonului prioritate de trecere inclusiv peste banda de biciclete, indiferent daca banda de biciclete este marcata pe sosea sau pe trotuar.
-
asa mi se pare si mie, dar ce e ala “normal” conform legislatiei in cazurile astea nu stiu. tot normal mi s-ar parea ca pista pentru biciclisti desenata pe trotuar sa se intrerupa in dreptul trecerilor de pietoni, sau sa fie stop sau ceva care sa-i responsabilizeze cat de cat si pe biciclisti. special am scris cele doua cazuri ca sa se vada cat de absurd e ca biciclistul pe pista de pe trotuar sa “aiba prioritate” in dreptul trecerii de pietoni. si tot ‘in mod normal’ pistele de biciclisti n-au ce cauta pe trotuar, ar trebui sa fie separate si de masini si de pietoni cumva. si trecerea de pietoni sa se continue si peste pista de biciclisti. dar la noi se face… sa fie facut. ca si benzile inguste care nu respecta normativele, ca si pasajele cu “trotuar tehnic” si alte tampenii. si uite asa se ajunge la care categorie de participanti la trafic e aia buna si care sunt cele rele. dezbina si stapaneste. si ia-le si voturile la fraieri ca le-ai facut piste sau parcari sau ce vor unii sau altii in defavoarea celorlalti.
-
-
De 4 ani administratia USR nu face nimic. Si nu sariti cu contra-argumente. Nu au facut nimc decat sa isi traga ei bani pe firmele lor.
-
Lasa-ne Grigorase.
Sa nu venim cu argumente? Da cine esti? Prietenas de mafie/filiala cu Lae sau Nasleu?
Hai sictir efendi
-
Asa fata! Fi combativa. Cum sa nu vi cu argumente? La cate studii si proiecte a facut Donimic e culmea. Si gradini suspendate precum Semiramida si parade lgbt si tot ce ne lipsea.
-
-
e plin de pietoni care merg pe pista si daca ii claxonezi nu inteleg de ce.
pista din cazul de fata e lipita de trotuarul ingust iar daca pietonul decide sa treaca peste pista de biciclete fara sa se asigure e luat in plin de biciclisti, ca biciclistul n-are de unde sa ghiceasca ce e in capul pietonului care schimba brusc directia. biciclistul e victima aici de fapt ca mergea pe drumul lui cu prioritate. de gasit n-o sa-l gaseasca. pietonul s-a dus degeaba la politie, data viitoare sa se asigure.
sunt 3 factori care au dus la accident, fiecare in proportii diferite:
1. infrastructura nesigura
2. vina pietonului ca nu s-a asigurat
3. cea mai mica vina o are biciclistul doar pt ca nu s-a dus la politie
Pedeapsa maxima in acest caz + spor maxim la peadeapsa neaparat!! hai, glumeam !! sincer, neimportant, daca nu s-a lasat cu rani serioase pt. niciunul dintre cei doi. intr-adevar la un astfel de accident se pot intampla si raniri mai serioase de genul lovirii cu capul de asfalt, cu fata/dintii, fracturi de oase. in fine. dar nu cred ca e cazul in incidentul de mai sus. hai noroc la toata lumea!!
Mnoa victimizati-va progresistilor
Ok,haideti sa gandim asa: esti pieton, traversezi strada pe unde te taie capul si esti lovit de masina. Cine e de vina? Daca asimilam pista de biciclete cu o sosea (drum pt vehicule), cam tot pe-acolo suntem. Gresesc? In cazul de fata, niciunul dintre noi, comentatorii, nu stim daca pietonul nu s-o fi dus la politie ulterior. Sau daca nu cumva intr-o prima faza a cazut la pace cu biciclistul, iar ulterior s-a simtit mai rau si s-o fi dus la spital, din cauza ranilor provocate de acest accident. Iar la spital a declarat ca a fost lovit de biciclist. Nu stim, dar comentam.
-
ce scuza avea biciclistu lu peste prajit de nu a putut frana? mergea cumva cu 60 km /h? si da deja incepeti sa va victimizati faceti exact ca si bulangii
-
Hmm! Ce ti-e si cu pietonii astia! L-a taiat capul sa treaca pe la trecerea de pietoni. De neinteles.
Alta categorie împuțită și criminală, biciclistii
-
Dacă era unul cu BMW aia era problema, daca era oltean asta era vina daca e trenul CFR ul este de vină dar pentru unul ca tine doar Dumnezeu poate fi de vină!
Tinand cont ca tot se plang biciclisti de nesimtirea celorlalti, ar trebui sa nu le urmeze exemplul. Insa, pentru a da dovada de bun simt circula majoritar pe trotuar (ca asa zice legea), claxoneaza pietonii sa se dea la o parte (ca asa zice legea), unde au piste majoritatea nu le folosesc (ca asa zice legea), cand se termina pista fie pe trotuar, fie la o trecere de pietoni accelereaza si claxoneaza (ca asa zice legea), circula pe trotuar cu viteza si facand slalom printre pietoni (ca asa zice legea), s.a.m.d. Per total, bun simt si respect, ambele “la maxim”.
Vorba unui clasic aflat inca in viata:
“Am bi-ci-cle-ta, am bi-ci-cle-ta…”
Accidente între bicicliști și pietoni au mai fost în Timișoara și vor mai fi. Singura deosebire dintre accidentele care implică mașini și pietoni sau bicicliști este că ambii cei implicați au ajuns să vadă și ziua de mâine. De aici ar trebui să înceapă discuția. Sigur, și bicicliștii pot fi mai cu bun simț, și pietonii mai atenți, dar astea sunt aspecte secundare.
-
pietonii sau biciclistii neatenti in cazuri precum cel din articol vor fi neatenti si la masini desi au si obligatii(pe care nu le stiu sau le inteleg gresit) nu doar drepturi, si vor fi accidentati. si vor fi revoltati(daca scapa…) de ce nu se poate face cumva ca ei sa nu aiba nicio responsabilitate si soferii sa fie niste magicieni sa compenseze cumva iresponsabilitatea lor totala. pietonii si biciclistii neatenti vor deveni soferi neatenti daca isi iau carnet de conducere. dar ceea ce mi se pare total de neinteles e cum de sunt multi soferi care atunci cand merg pe jos sunt mai iresponsabili decat multi pietoni care nu sunt si soferi. tu zici ca discutia sa inceapa de la “with great power comes great responsibility”. Eu zic ca ar trebui sa inceapa de la a-si indeplini fiecare responsabilitatile legale: nu pe bicicleta pe trecerea de pietoni, nici cu pretentii de a avea prioritate pe bicicleta pe traversarea(!!) pentru biciclisti, nu cu bicicleta pe contrasens pe sens unic, nu cu bicicleta depasirea coloanei prin dreapta, nu cu bicicleta neechipata corespunzator si de la a-ti adapta comportamentul la infrastructura deficitara: nu cu bicicleta prin multime – zona pietonala, nu cu viteza cu bicicleta pe “pistele” de pe trotuare – asa cum mai nou soferii au obligatia de a-i depasi trecand peste axul drumului, sa se gandeasca ce se poate intampla daca trec cu viteza prea aproape de pietoni(copii, batrani etc). pietonii sa se asigure, asta insemnand sa se asigure ca traverseaza doar prin locu ri permise, ca soferii i-au vazut si pot opri in conditii de siguranta, ca nu se angajeaza in traversare cand ar forta soferul sa franeze violent(presupunand ca-i si vede), ca nu stau pe bordura asteptand culoarea verde la semafor, ca nu stau aiurea in dreptul trecerii daca nu au de gand sa traverseze, ca nu se “plimba” pe trecerea de pietoni, ca daca merg de-a lungul drumului unde nu e trotuar sa mearga pe partea stanga iar in conditii de vizibilitate scazuta sa poarte vesta reflectorizanta.
iar soferii… sa respecte codul rutier si sa tina cont de “with great power comes great responsibility”, desigur.iar cetateanul care vrea el sa fie cetatean si nu un iresponsabil, indiferent de mijlocul de locomotie folosit sa aleaga o administratie a orasului care are habar de cum trebuie administrat drumul public, nu sa se bucu re cand niste incompetenti fac niste mizerii care par ca favorizeaza o categorie dar de fapt le pun viata in pericol(pista de biciclisti pe trotuar si traversare la semafor, intr-un loc unde e si verde intermitent dreapta pentru soferi simultan cu de verde pentru biciclisti/pietoni, parcari pana in buza grecerii de pietoni, sensuri giratorii ca deja celebrele spre giroc, benzi care nu respecta latinea legala, statii de transport in comun unde incu rca groaznic circulatia sau pun in pericol oe cei ce ciboara din ele. si exemplele pot continua la nesfarsit).
dar din pacate la noi cetateanul nu prea e cetatean ci un individ care se lasa intaratat impotriva altor indivizi de catre niste politruci.
Din imagini biciclistul pare sa fie pe urma verde de pe trotoar cu care primaria se lauda ca ar fi pista pentru biciclete,si pietonul era tot pe aceeasi pista.Cine e vinovat?
Este preferabil oricand un eveniment pieton versus bicicleta celui pieton versus masina, indiferent de locatie/situatie/vinovatie.
-
si eu care credeam ca e de preferat sa nu fie evenimente… pe principiul decat sa-ti rupi gatul e de preferat sa-ti rupi un picior, pentru ca nu se poate sa fii suficient de destept sa nu-ti rupi nimic, n-ar mai fi distractiv probabil… raul e acceptabil atata sa radem la citate din hagi cu “sa fie bine ca sa nu fie rau”, insa sa ni se para ok “sa fie rau ca sa nu fie foarte rau”. are mult sens, dar doar daca confunzi simplu cu simplist.
Văd că mulți au probleme mari legat de bicicliști, piste, pietoni…nu vă faceți griji bombele nucleare pregătite de lansare vor rezolva toate problemele voastre și încă muuulte altele!
Cine merge la fata locului, va observa ca pista este intre trotuar si trecerea de pietoni. Biciclistul nu e vinovat decat, eventual, de viteza prea mare, ceea ce nu se poate sanctiona. Nu chemi politia la orice cazatura sau atingere a vreunui pieton. Pietonul nu s-a asigurat, asa cum fac multi pietoni si cand e vorba de piste de bicicleta si cand e vorba de carosabil, ca e mai usor sa aiba altii grija. Un articol serios mentiona si ce a patit pietonul, eventual cine e, ca sa ne dam seama daca acesta a facut plangere dupa atat timp in scopul de a obtine ceva de la biciclist sau pur si simplu e grav accidentat, ceea ce sper sa nu fie.