Polițiștii fac apel la cei care circulă pe bicicletă în Timișoara să respecte regulile de circulație și să utilizeze echipamentele de protecție. Oamenii legii aduc în discuție OUG 195/2020 privind circulația pe drumurile publice ce reglementează clar condițiile și normele ce trebuie respectate de cei care circulă pe bicicletă.
Totodată dorim să readucem în actualitate principalele drepturi și obligații ale bicicliștilor, conform OUG 195/2020 privind circulația pe drumurile publice (republicata):
- Dacă un drum este prevăzut cu o pistă pentru biciclete, bicicletele vor fi conduse numai pe pista respectivă.
- Pentru a conduce o bicicletă, conducătorul acesteia trebuie să aibă vârsta de cel puțin 14 ani.
- Bicicletele, care circulă pe drumurile publice trebuie să fie echipate:
- -cu dispozitiv de frânare eficace;
- – cu un sistem adecvat, funcțional, de direcție și de avertizare sonora (se interzic echiparea şi folosirea sistemelor de avertizare sonoră specifice autovehiculelor )
- -în fața cu lumina de culoare alba sau galbena, iar în spate cu lumina de culoare roşie şi cu cel puţin un dispozitiv fluorescent-reflectorizant, vizibil, de aceeaşi culoare.
- -cu elemente sau dispozitive care, în mișcare, formează un cerc continuu, fluorescent-reflectorizante de culoare portocalie fixate pe spițele roților.
- Casca de protecție este obligatorie pentru conducătorii de biciclete a căror vârstă este sub 16 ani, atunci când se deplasează pe partea carosabilă.
- Pe autostrăzi este interzisă circulaţia bicicletelor
- Remorca ataşată unei biciclete trebuie să fie echipată, în partea din spate, cu un dispozitiv fluorescent-reflectorizant de culoare roşie, iar dacă lumina din spate a bicicletei este obturata de remorca, aceasta trebuie să fie echipata şi cu o lumenă de culoare roşie.
- Marcajul transversal ce constă în linii discontinue paralele, aplicate perpendicular sau oblic faţă de axul drumului, indică locul destinat traversarii părţii carosabile de către bicicliști.
- Cu bicicleta se poate tracta o remorcă uşoară având o singură axă.
- Bicicletele, atunci când circulă pe drumul public, trebuie conduse numai pe un singur rând.
- Dacă pe direcţia de deplasare exista o pista pentru biciclete, semnalizată ca atare, biciclistii sunt obligaţi sa circule numai pe această pistă. Se interzice circulaţia altor participanţi la trafic pe pista pentru biciclete.
- Se recomanda ca, în circulaţia pe drumurile publice, biciclistul sa poarte casca de protecţie omologată.
- Pe timpul circulaţiei pe drumurile publice, conducătorii de biciclete sunt obligaţi să aibă asupra lor actul de identitate,
Se interzice conducătorilor de biciclete:
a) să circule pe sectoarele de drum semnalizate cu indicatorul având semnificația “Accesul interzis bicicletelor”;
b) să învețe să conducă biciclete pe drumurile intens circulate;
c) să circule pe trotuare, cu excepția cazului când pe acestea sunt amenajate piste speciale destinate lor;
d) să circule fără a ține cel puţin o mână pe ghidon şi ambele picioare pe pedale;
e) să circule în paralel, cu excepţia situaţiilor când participa la competitii sportive organizate;
f) să circule în timp ce se afla sub influenţa alcoolului, a produselor ori substanţelor stupefiante sau a medicamentelor cu efecte similare acestora;
g) să se ţină de un vehicul aflat în mers ori să fie remorcat de un alt vehicul sau impins ori tras de o persoană aflată într-un vehicul;
h) să transporte o altă persoană, cu excepţia copilului până la 7 ani, numai dacă vehiculul are montat în faţa un suport special,
i) să circule pe partea carosabilă în aceeaşi direcţie de mers, dacă exista o cale laterală, o potecă sau un acostament practicabil, ce poate fi folosit;
j) să transporte sau să tragă orice fel de obiecte care, prin volumul ori greutatea lor, stanjenesc sau periclitează conducerea vehiculului ori circulaţia celorlalţi participanţi la trafic;
k) să circule pe aleile din parcuri sau din grădini publice, cu excepţia cazurilor când nu stanjenesc circulaţia pietonilor;
l) să circule pe timp de noapte sau când vizibilitatea este redusă, fără să îndeplinească condiţiile menționate la pct. 3
m) să circule atunci când partea carosabilă este acoperită cu polei, gheaţă sau zapadă;
n) să circule cu defecțiuni tehnice la sistemele de frânare sau cu un vehicul care nu este prevăzut cu avertizor sonor;
o) să traverseze drumurile publice, pe trecerile destinate pietonilor, în timp ce se deplasează pe bicicletă;
p) să circule pe alte benzi decât cea de lângă bordură sau acostament, cu excepţia cazurilor în care, înainte de intersecție, trebuie să se încadreze regulamentar pentru efectuarea virajului la stânga;
r) să circule fără a purta îmbrăcăminte cu elemente fluorescent-reflectorizante, de la lăsarea serii până în zorii zilei sau atunci când vizibilitatea este redusă;
s) să conducă vehiculul fără a menţine contactul roților cu solul.
Fiți informați, conduceți preventiv pentru că viața are prioritate”, transmit reprezentanții IPJ Timiș.
Trimite articolul
XHOTĂRÂRE nr. 965 din 15 decembrie 2016
pentru modificarea şi completarea Regulamentului de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.391/2006
EMITENT
GUVERNUL
Publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1.035 din 22 decembrie 2016
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Articolul I
Regulamentul de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.391/2006, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 876 din 26 octombrie 2006, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. La articolul 14, literele c), d) şi e) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
“c) dotată cu sistem de avertizare sonoră;
d) echipată, pe timp de noapte sau când vizibilitatea este redusă, în faţă, cu lumina de culoare albă sau galbenă, iar în spate, cu lumină de culoare roşie şi cu cel puţin un dispozitiv fluorescent-reflectorizant, vizibil, de aceeaşi culoare;
e) echipată cu elemente sau dispozitive fluorescent-reflectorizante, amplasate pe roţi, care, în mişcare, formează un cerc continuu.”
Poate daca politistii ar si sti litera legii ar putea sa o si aplice…
-
Dar la camila sau la cal, dar in special la camila pe trecerea de pietoni, este necesar sa cobor de pe ea? Ca imi e greu sa cobor dintre cocoase la fiecare trecere.
-
Ce va tot agitati,eu ma dau jos de pe bicicleta si trec frumos si linistit pe zebra sa vedeti cum se umfla prazul in ei ca mergi prea incet. Odata pe zembra de la Sinaia,tot pe langa,a trecut olteanu cu raia lui de masina cu euro 4 si nu mi.a cedat trecerea. La 2 masini in spate era masina politiei,politistii s.au uitat sa vada daca sunt dat jos de pe bike ,dupa care au pornit girofarele sa.l prinda pe oltean.
Va inchipuiti discutia ? Sa traiti sefu,nu am vazut,a mers pe bicicleta,sa moara mama ca numai fac.mancati.asi ochii,etc.
Dati.va jos si daca nu franeaza aruncati.i bicicleta in fata masinii. La politie spuneti ca v.a sters din cz vitezei-
De cele mai multe ori imping bicicleta de la sa,daca nu respecta zebra intra in plin in bicicleta,dar sa o impingeti avand bicicleta pe partea dreapta a voastra,sa nu va prinda bicicleta in cz ca este lovita.
Sunt si multi biciclisti care merg cu viteza pe zebra,eu fiind si sofer,daca nu ai vizibilitate din cz vegetatiei ne cosmetizate de firmele primarului,nu ai cum sa vezi biciclistii, la zebra de la Termal, inainte de viaduct ,cand vii de la fabrica de bere,acolo masinile au cedeaza si la pietoni si la biciclisti,parca.-
Noroc ca pentru cei ca tine exista camere de supraveghere ( atat auto cat si in trafic )
E logic ca tu ai obligatia sa te asiguri daca dai de unul care din varii motive nu te observa la timp si nu opreste vei ramane surprins sa aflii ca daca ii arunci bicicleta in fata masinii vei ramane si fara bicicleta si ii vei repara masina . Sunt de acord ca nu e ok sa trebuiasca sa trreaca 10 masini pana dai de unul care te lasa sa treci dar de aia obligatia de a te asigura este si a ta si a soferului . Drumuri bune ! -
Kroko @ Logica ta cu bicicleta in partea dreapta este deficitara, este valabila doar până ajungi la axul drumului! De aici bicicleta fiind in partea din care circula masinile te vor face afis cu bitigla deasupra ta :))
-
-
-
Deci la trecerea de pietoni pe jos pe langa bicicleta indiferent de caz . Nu am vazut nici un articol sau litera din acest regulament care sa specifice cazuri in care transversarea pe trecerea de pietoni se poate face pe bicicleta ! Cu putina responsabilitate din partea tuturor participantilor la trafic se pot evita tragedii ca cea de acum cateva zile .
-
Citiți mai atent. Se poate traversa pe trecerea semnalizată. Nu și pe zebră. Nu este nicio noutate aici.
-
Nu e noutate. Poate ce e nou pentru multi este că traversarea, fie ea și pe trecere semnalizata, in paralel cu zebra, nu înseamnă prioritate pentru biciclist.
Ce păcat că iarăși se irosește o șansă de a educa bicicliștii…
-
Da ce puii mei insemna? Ca treci peste el si il omori?
-
Serios? Asta e intentia soferilor? Sa omoare biciclisti? Tu esti din cei care se plang ca soferii nu respecta biciclistii si baga replici de doi bani.
Nu vrea nimeni sa omoare pe nimeni. Dimpotriva, toti vrem sa respectam aceleasi reguli pentru a evita tragedii! Sau tu esti de parere ca e ok sa nu se respecte regulile si sa ne evitam care cum putem. Un fel de legea junglei?
-
-
“Marcajul transversal ce constă în linii discontinue paralele, aplicate perpendicular sau oblic faţă de axul drumului, indică locul destinat traversarii părţii carosabile de către bicicliști.” Unde ai citit ceva de prioritate?
-
Pai ma boule, daca autoturismul vireaxa la dreapta, inseamna ca schimba directia de mers. Cand schimbi directia de mers, trebuie sa cedezi trecerea, mai boule
-
-
Dar daca langa trecerea de pietoni exista pista de bicicleta, atunci pot sa “traverseze” pe ea fara a se da jos, cu respectarea semaforizarilor sau a indicatoarelor? Circulatia pe pista nu inseamna “paralel cu trecerea de pietoni” si nici “pe trecerea de pietoni”.
-
Pai nu are prioritate. Sta și așteaptă pana cineva se oprește și îl lasă și pe el sa treacă (pe partea lui, adică pe lângă zebră unde este banda). Acum problema e, cine îl lasă să treacă? Ca în mulți se umflă orezul și zic: “ia lasă-l pe fraieru asta sa stea ca nu are ce cauta pe bicicleta”,sau ce alte “legi” își mai inventează unii în cap.
-
Ce pacat ca unii sunt prosti, citesc si nu inteleg! Iata ce scrie in lege “marcajul transversal ce constă în linii discontinue paralele, aplicate perpendicular sau oblic faţă de axul drumului, indică locul destinat traversarii părţii carosabile de către bicicliști” In cazul accidentului de joi, soferul virand dreapta intersectand traiectoria biciclistului care mergea inainte, era OBLIGAT sa-i acorde prioritate, regula valabila in orice situatie. Restul sunt comentarii a unor soferi cu examenul dat la Arges impreuna cu Piedone din Bucuresti
-
Dacă mergeți la locul accidentului o să vedeți că semaforul electric se adresează pietonilor biciclistul era obligat să coboare de pe bicicletă si să traverseze dacă a vrut să traverseze pe bicicletă nu avea prioritate
-
-
-
– “Dacă un drum este prevăzut cu o pistă pentru biciclete, bicicletele vor fi conduse numai pe pista respectivă.”
Este aplicabila si daca sunt traversari de drum cu piste si semnalicate special ?
-
Nu , vezi tu diferenta e urmatoarea textul spune de un drum nu de o intersectie . Deci daca drumul pe care circulam se intersecteaza cu un alt drum trebuie sa ne dam jos de pe bicicleta si sa ne asiguram .
-
Tocmai imi inchipuiam cum o sa fac asta cand merg cu masina. Se apropie o intersectie ma opresc, cobor ma uit bine di tat, ma asigur dupa care urc inapoi in masina si mai avansez o intersectie.
-
Esti un sofer care a obtinut permisul din greseala. Nu mai reinterpreta Regulamentul dupa logica ta deficitara, ca arati cat esti de prost! Acolo era marcaj care permite trecerea pe bicicleta iar soferul care vira dreapta intersectand traiectoria biciclistului trebuia sa-i acorde prioritate, intelegi bai tufa de Venetia?!
-
care e diferenta intre o traversare pt biciclisti si o pista pentru biciclisti? la care din cele 2 are biciclistul prioritate? intreb pentru mine, ca si eu is tufa de venetia. cu articol de lege pt ambele te rog. aa, doar la pista are prioritate? hm ciudat nu? si atunci ce i aia pe langa trecerea de pietoni? conform carei parti din standardul de marcaje rutiere? dupa ce raspunzi la astea, poti jigni avand dreptate, inainte sa raspunzi, jignesti fara a avea dreptate.
-
-
ok, treceti toti pe masini nu e nici o problema, nu conteaza ca in vest se circula pe bicicleta pe zebra, pacat ca soferii nu se da jos din masina cand trec peste zebra, apropo dar cate accidente mortale au biciclistii comparativ cu cei auto?
-
Crezi ca aia care instiga la violenta impotriva biciclistilor si pietonilor au neuronul format sa intelega ce e in vest? Ca ei stiu mai bine cand isi lasa masinile late cat trotuarul parcate peste tot, n-au calcat in viata lor un km mai incolo de granita.
-
Nici în vest nu se trece pe zebră calare pe bicicleta, doar noi ăștia veniți din estul Europei o facem și în vest fiindcă credem ca e suficient sa fim pe bicicleta ca să fim mai buni decât aia de la volan, dar nu e asa, toti cei care participa la trafic trebuie sa respecte regulile de circulație aplicabile mijlocului de transport folosit.
-
Peste tot unde e zebra e si pistă de biciclete, in vest, lasa aburela. Se vede că nu circuli.
-
“Marcajul transversal ce constă în linii discontinue paralele, aplicate perpendicular sau oblic faţă de axul drumului, indică locul destinat traversarii părţii carosabile de către bicicliști”. Ia citeste cu atentie….
-
-
-
In Vest trebuie sa urmezi cursuri de legislatie rutiera pentru a avea voie sa circului pe bicicleta . Exemplu Germania “Bicicliștii la rândul lor se comportă și ei exemplar, în mare măsura din cauză că deja la 12 ani fac la școală cursuri speciale de mers pe bicicletă, unde învață și regulile de circulație. Pe scurt spus, educația primită îi ajută să se respecte reciproc și să trăiască armonios unii cu alții, șoferi, bicicliști și pietoni” Link-ul cu informatia https://freerider.ro/mag/ciclismul-in-germania-o-scurta-analiza-46810
pe zebra NU, dar pe pista de biciclete de langa zebra DA
-
Tu nu ai inteles nimic daca ai si citit acel regulament .
-
Explicati urmatorul paragraf:
o) să traverseze drumurile publice, pe trecerile destinate pietonilor, în timp ce se deplasează pe bicicletă;-
Ce scrie la litera “o” ai citit.
Înainte de litera o este N apoi M etc
Vezi ce scrie mai sus de litera a.
Dacă după ce ai citit mai ai nevoie de explicații, lasă bicicleta acasă.-
boss, citeste art 135/lit g : esti obligat sa dai prioritate biciclistilor care se deplaseaza pe pista de biciclete
-
-
-
sa mai dea amenzi pol locala p malul begai ! e plin de biciclusti care merg in paralel, care merg cu viteza, care fac slalom printre pietoni in viteza si care ne pot rani copiii !!
in parcul botanic merg p cursiere cu viteza si ii doare fix in **** ca sunt si copii care poate vor linistiti sa se joacr sau sa alerge pe alei. biciclistii sunt cei mai nesimtiti intre pietoni si in parcuri. si sper ca pol locala sa ii mai amendeze si p cei nesimtiti pe doua roti.
-
Susțin și eu faptul ca Parcul Botanic a devenit parc de biciclete și trotinete electrice. Plimb bebelusul pe acolo aproape în fiecare zi și trebuie sa ma feresc de ei pt ca merg cu viteza. Nu m-ar deranja dacă ar fi vorba de copii mici, însă vorbim de adolescenți și adulți.
-
Bah, dar de ce pana porcului e mai important bebelușul tau sau copilu lu’ ăsta de scrise mai sus? Dar de ce ei pot sa fugă pe alei cum ii taie capu si nu un biciclist? Dacă vin eu sa alerg, deci nu pe bicicletă si ma împiedic in puradeii vostri, e mai ok? Im centru e interzis pe bitigla, asa ca plimbati-va pe acolo!!! Doar nu om limita accesul peste tot, că asa vor unii.
-
perfect raspuns… atata timp cat nu scrie nici unde ca este interzis biciclictilor… s-au trotinetelor… luati-va copii ducetii la timis pe mal.. s-au in parcul copiilor ( nu pe principala) .. ca acolo nu nu aveti problemele astea
-
Stai in oltenua ta barosule si nu te mai impiedica nimeni sa-ti plimbi coaja furata de afara. Hai sictir vinituri obraznice.
-
Maimuță opărită! Se pare că primii 7 ani de acasă nu au afectat cu nimic singurul neuron pe care-l posezi și care se zbate să scape dintr-o cutie craniană goală în rest. Civilizat e sa circuli prin parc cu bicicleta încet, calm și cu atenție.
-
nu i nk, daca asa vorbesti, finsigur ca te voi inregistra video data viitoare si voi trimite inregistrarea la politie, sa vada cum circuli si mai ales cum ni te adresezi “pleodule” ! si sper ca toti sa faca asa pana voi astia nesimtitii p 2 roti sa va umpleti palmaresul de amenzi !!
-
-
Da cine te obligă sa il plimbi sau chiar sa il faci? Te pomenești ca e interzis cu bicicleta in parc pt ca tu ai fatat un plod? Hai sictir
-
Mda, se vede educația celor 7 ani de acasă atât a ta cât și a altora. Va puteați exprima opinia cu un alt limbaj.Eu nu am jignit și nici nu intenționez sa jignesc pe nimeni.
-
-
-
Copiii să se joace la locurile de joacă. Nu pe pista de biciclete.
-
da de cand au devenit mai *@^@^%@ parcurile pista ta de biciclete??? data viitoare fi sigur ca te filmez si direct la politie te reclam, cu tot cu rabla ta p 2 roti care nu respecta pietonii din –parcuri –!! voi a cui “pleozi” sunteti de nu aveti gram de bun simt !?!
-
Un articol lung si complet inutil de vreme ce nu lamureste nimic. Complet inutil este putin zis, Oricine stie ca nu este voie sa mergi calare pe bicicleta pe trecerea de pietoni. De ce politia nu zice nimic de mersul calare pe bicicleta atunci cand este pista trasata pe langa trecerea de pietoni si semnul triunghiular cu biciclist pe bicicleta inainte de traversare?( sunt zeci de semne si piste in oras trasate langa zebra). Deci politia sa faca bine sa raspunda clar la asta nu sa o balmajeasca si sa o scalde asa cum are obiceiul. In noul cod rutier este permisa trecerea pe bicicleta daca paralel cu zebra exista pista si la soferi semnul triunghiular cu biciclist, care are aceeasi valoare cu semnul triunghiular de pietoni. Si politia sa faca bine sa ia niste sute de carnete ca nici un sofer nu da prioritate chiar daca ca biciclist de opresti si stai ca prostul sa incepi traversarea. (cum este la Pasajul Jiul de ex.).
-
Simplu: pentru că acele marcaje nu sunt legale și nu au nici o valoare în circulația rutieră!
-
Nu îs legale ca asa vrei tu? Poate am și eu chef sa zic ca unele benzi de circulație nu sunt legale. Ca asa am eu chef. Bine ca voi ca șoferi aveți voie sa faceti ce aveți chef, treceți pe rosu, înjurați pietonii ca nu fug, limita de 50 la voi nu exista. Asa ca hai gura și baga nasu la tobă sa îți reîmprospătezi gândirea. Ia auzi ba, “nu e legal ca asa am eu chef”. Ratat, mare ratat.
-
Beske , acel tringhi cu contru rosu inseama atentie biciclisti , la intalnirea indicatorului conducatorii auto au obligatia sa circule cu atentie sporita si atat. Nu confera prioritate de trecere . Cat despre legalitatea pistelor ele sunt legale doar ca la toate pistele care se intersecteaza cu un drum scrie STOP ( in legislatie Stop inseamna sa te opresti sa te dai jos de pe bicicleta (nu ai echilibru daca stai pe ea ) pe loc , sa te asiguri si sa continui traversarea intersectiei pe trecerea de pietoni ca un pieton .
-
Arată-mi te rog unde am scris eu cuvântul PRIORITATE? Unde? Te te umfli asa? Ajungi cu bicicleta la zebră te oprești, dacă cineva te lasă să treci, treci, dacă nu atunci nu. Acuma mai ai ceva de comentat?
-
-
Daca ai citi textul si l ai intelege, tu ai fi cel uimit. Biciclistul are prioritate pe pista, nu pe traversare, atunci cand soferul vireaza peste pista aflata pe carosabil in paralel cu benzile de circulatie(intre acestea si bordura). Faci diferenta intre pista si traversare? poate te ajuta standardul de marcaje rutiere SR 1848-7. dar la cum reactionezi, ma indoiesc ca potii intelege. Ceva te impiedica. Daca ma insel si totusi reusesti sa pricepi diferenta intre pista si traversare,scrie aici te rog numarul articolului care da prioritate biciclistului aflat pe o traversare, si ai lamurit problema. PS. in timisoara, nu exista traversari pentru biciclisti -mai consuma tu niste secunde sa verifici in standard), ci niste linii trase de niste habarnisti din primarie.
-
-
Dacian @ Marcajele sunt legale fiind prevazute in Regulamentul privind circulatia pe drumurile publice, publicat in Monitorul Oficial avand caracter de lege. Se pare ca tie trebuie sa-ti anuleze permisul de conducere pentru ca nu intelegi sau esti prea prost sa accepti o lege. Marcaj valabil in Romania si in majorotatea tarilor europene!!
-
Lasă-l ca el trăiește în alta lume. Șoferu păcii.
-
Verificati SR 1848-7 si vedeti daca is legale. Is la fel de legale ca un semafor cu 2 becuri de culoare violet si alalalt albastru. Albastrul ala de jos da drept de trecere, ca e jos, probabil n au avut becuri verzi.
-
-
Perfect, acum idiotii care considera ca e normal sa-si lase jafurile pe trotuar, iar pietonii sa-i ocoleasca pe carosabil, vor fi indreptatiti sa treaca peste un biciclist care e pe trecere, ca doar ei au 4 roti la jaful poluant si legea le da dreptate.
Hai cu turatii prin cartiere, ca doar atata stiu sa bage pedala la maxim la jaful lor diesel si sa trezeasca un cartier intreg.
Politia, dormiti in continuare.
Ca la noi la nimenea, suntem pe dos fata de orice tara normala la cap.
-
Mai băiete. Nu a existat niciodată prioritate pentru biciclist. Faptul că te dai pe zebra nu te face pieton. Sau că știi tu cum e legea in vest nu înseamnă că ai prioritate. Înainte de a mai avea loc o tragedie, pune mana și citește legile de aici.
Nu îți plac? Pune mana și protestează, schimba-le. Ai puterea asta. Ce nu ai este dreptul de a crede că legile sunt cum vrei tu.
-
Noroc ca esti numa’ UNU si nu te-ai inmultit! “Marcajul transversal ce constă în linii discontinue paralele, aplicate perpendicular sau oblic faţă de axul drumului, indică locul destinat traversarii părţii carosabile de către bicicliști”. Asa poate invata si soferii legea.
-
Păcat că nu ai învățat să și înțelegi ceea ce citești. Unde scrie ceva de prioritate acolo?
Din păcate e plina Romania de analfabeți funcționali că tine. Sau bizoni care încearcă să interpreteze regulile după bunul plac
-
ba da voi chiar aveti ceva cu biciclistii, nu gluma. la voi nu mai e vorba de mult despre legi, obligatii si drepturi. cand auziti de bicicleta vedeti rosu in fata ochilor si nimic altceva nu mai conteaza.
aveti filtre la ochi care va permite sa lasati doar pietoni sa treaca? daca trece un om si un beciclist in paralel in fata voastra o s-o calcati ca sa treceti prin biciclist doar pentru ca “nu are prioritate”?
fantastic ce mentalitate. oricum trebuie sa incetinesti si sa belesti ochii dupa trecatori la orice trecere asa ca ce mai conteaza ca e om pe jos sau pe biciclet. intarzii undeva sau te simti frustrat? -
Am inteles, Andrei. Tu faci parte din a doua categorie, bizonii.
Eu chiar opresc si ii las sa treaca pe cei care au dreptul. Adica respect regulile. Tu?
-
-
-
Pentru tine unualtu “Nu a existat niciodată prioritate pentru biciclist.”
Garantez ca vei fi uimit, daca ai curajul sa urmaresti explicatia video de mai jos.
Te avertizez, iti va consuma 50 de secunde din viata.
Pana traim avem sansa sa invatam, depinde de fiecare dintre noi daca ne si dorim acest lucru-
Daca ai citi textul si l ai intelege, tu ai fi cel uimit. Biciclistul are prioritate pe pista, nu pe traversare, atunci cand soferul vireaza peste pista aflata pe carosabil in paralel cu benzile de circulatie(intre acestea si bordura). Faci diferenta intre pista si traversare? poate te ajuta standardul de marcaje rutiere SR 1848-7. dar la cum reactionezi, ma indoiesc ca potii intelege. Ceva te impiedica. Daca ma insel si totusi reusesti sa pricepi diferenta intre pista si traversare,scrie aici te rog numarul articolului care da prioritate biciclistului aflat pe o traversare, si ai lamurit problema. PS. in timisoara, nu exista traversari pentru biciclisti -mai consuma tu niste secunde sa verifici in standard), ci niste linii trase de niste habarnisti din primarie.
-
-
-
Eu oricum nu franez niciodata cand vad vreun biciclist ca trece pe trecere! Care are noroc sa se aleaga si cu oasele rupte si sa imi repare masina sa fie sanatos. Cum plm sa fi atat de retard ca biciclist sa sari cu bicicleta de pe trotuar pe trecerea de pietoni fara sa re asiguri, fara sa arati vreo intentie ca vrei sa faci mizeria asta si tot tu sa fi suparat ca soferii nu pun frana? Pai cum sa faca sa stie ca tu, un retardat, vrei sa sari in calea masinii?
-
Citez “Eu oricum nu franez niciodata” … ca sofer ar trebui MEREU sa reduci viteza in apropierea trecerii de pietoni, conform legii viteza masinii nu trebuie sa fie mai mare de 30 KM/H..ceea ce nu prea se respecta in timisoara, dar ce sa ceri taranilor pe 4 roti (nu ii exclud si pe cei care sunt pe 2 roti sau picioare, taranul tot taran ramane oriunde ar merge si orice mijloc de transport ar folosi)
-
Individ cu nume i hate bitigle, sofer care trebuie scos din trafic. Bai smechere exista doua marcaje, zebra pentru pietoni respectiv marcaj transversal pentru traversarea CAROSABILULUI de catre BICICLISTI, adica pt tine analfabet functional, biciclist egal om pe bicicleta!
-
Dupa tot wall of textul asta de la Rutiera, ramane intrebarea: se poate trece pe bicicleta pe pista de biciclete paralela cu trecerea de pietoni? Ca in Germania, raspunsul este DA, la noi “pare ca e NU”. Daca nici Politia nu poate raspunde la o intrebare simpla, atunci ce putem spune despre acestia?
Nu vorbesc de zebra, vorbesc de pista paralela cu zebra, semnalata prin semnul “atentie biciclisti”. Nu e posibil sa nu se poata raspunde la asta, deoarece avem multe piste de genul in oras!!!
-
Când traversezi te dai jos ! Cei așa greu ? Lăsați draqu tâmpeniile și respectați viața . Nici un șofer nu vrea sa omoare bicicliști sau pietoni .
-
TU stii sa citesti? “Marcajul transversal ce constă în linii discontinue paralele, aplicate perpendicular sau oblic faţă de axul drumului, indică locul destinat traversarii părţii carosabile de către bicicliști”. Poate intelegi ca esti tampit?
-
Ei îs grăbiți, nu pot să își dea jos curu de pe bicicleta! De aia insistă atît… dacă ar lua amenzi pentru asta (și cînd nu folosesc pistele speciale) ar fi cu ciocul mic! Poliția trebuie să își facă simțită prezența în trafic și atunci se vor liniști și șoferii și bicicliștii și pietonii (că și aia traversează pe aiurea și fără să se asigure)!
-
Hai sa incep cu un exemplu clar. In centru: de la catedrala catre parc: e si pista, si semafor pentru biciclete, si indicator cu “Atentie Biciclisti”, cat si semafor intermitent – sa iti spun de cate ori m-au injurat de la volan idioti care veneau dinspre Louis Turcanu si faceau dreapta catre Maria? Eu fiind pe bicicleta si oprind ca sa nu intre in mine? Pe trecere fiind si pietoni pe banda 2(masina fiind pe banda 1)? Si nu, nu e o exceptie. In cam 50% dintre cazuri se intampla asta. Esti pe banda 2, ei pe 1, dar tot noi de pe biciclete ne grabim.
“(…)dacă ar lua amenzi pentru asta (și cand nu folosesc pistele speciale) ar fi cu ciocul mic!”Dar daca ti-ar luat tie cineva permisul pentru neacordare de prioritate te-ai calma? In zonele in care sunt prezente: “Atentie biciclisti”, pista langa zebra? dar in intersectii cu intermitent dreapta + “Atentie biciclisti” + Semafor verde la pietoni + pista langa zebra? Acolo tot biciclistii sunt de vina? Si daca mergem si oprim, stam degeaba sa ne ofere cineva prioritate. Ai sanse doar daca te faci ca traversezi, si iti impingi bicicleta inainte de frica sa nu isi zgarie pretioasa masina se opreste lumea. Poate daca ti-ar lua permisul odata, ai mai gandi-o data viitoare. In masina, ferit de ploaie, cu clima cand e cald…ce sa mai gandesti, acceleratie si atat, nu mai stai sa te uiti stanga dreapta. Biciclistul sa se dea jos, defapt nici sa nu mearga pe bicicleta, doar pe langa ea. Si pe pista tot asa sa mearga: pe langa bicicleta – e mai sigur asa.
Hai la treceri sa incetinim si sa ne asiguram frumos. Nu doar te uiti 2 secunde sa ai impresia ca nu vine nimic. Hai sa ne uitam stanga dreapta de 2 ori. Daca faci asta, o sa vezi cati pietoni si biciclisti observi.
-
-
prietene… unde este semn mare cat parbrizul tau…atentie trec biciclete…. calca tu omul…ca tu raspunzi dupa aia …!! chiar te indemn sa faci asta
-
-
Se poate! Nu numai că se poate, ești obligat ca biciclist sa traversezi pe acolo.
Asta nu înseamnă însă că ai PRIORITATE!
Eu nu inteleg care ii problema ca treci pe trecerea de pietoni calare pe bicicleta atata timp cat te-ai oprit inainte si te-ai asigurat stanga dreapta ca ii ok si nu vin masini.
Da, vad o problema atunci cand intri cu viteza sau atunci cand is foarte multi pietoni si incerci sa faci slalom printre ei … dar in rest ..
Si inca un lucru, nu mi se pare normal sa fiu obligat sa merg pe pista atata timp cat pista aia ii vai mortii ei, plus ca in unele portiuni ai pista, in altele nu. Daca s-ar putea merge din punctul x in punctul y doar pe pista de biciclete, in conditii decente, nu cred ca ar fi vreo unul nebun sa aleaga soseaua. Dar atata timp cat infrastructura pentru bicilete ii o gluma proasta, unele reguli mi se par ridicole.
Ideea de baza ar fi, mai multa atentie din partea tuturor participantilor la trafic!
-
Pai se supara soferii pe biciclisti cand vad ca trec pe langa ei, iar ei raman ca fraierii in trafic.
Niciodata nu am inteles de ce nu ii ok sa treci cu bicicleta pe zebra daca te-ai oprit si asigurat. Ca sa strabati orasul ar trebui sa te dai jos de bicicleta de 20-30 de ori. Nu mai este eficient.
Personal eu astept sa vina un pieton si trec deodata cu el pe bicicleta.
-
Nici mie nu mi se pare normal să merg cu mașina pe un drum plin de gropi – cînd am lângă un trotuar în stare perfectă! Vrei sa schimbam legea?
-
Linistit, boss. Oricum sunteti o gramada care va parcati rablele pe trotuar de nici nu ai loc sa treci. :)))
-
-
dar sa treaca soferii pe rosu dupa ce s au asigurat ca nu vine nimeni, ar fi o problema? sau numai biciclistii au voie sa incalce legea?
O intrebare: dacă odată cu zebră,există în paralel și o pistă pt biciclete,dar nu apare STOP pt biciclete pe marcajul stradal aferent pistei, cum se va proceda? Are prioritate biciclistul, sau nu?
Legea cu coboratul de pe bicicleta la trecerile de pietoni este o masura cretina, dar absolut necesara pentru un popor de handicapati cum e poporul asta. Ma uit la majoritatea imbecililor de pietoni cum se arunca pe sosea fara sa se asigure pentru ca “legea e de partea mea” (chiar daca nu e, au obligatia sa se asigure)…asta mai lipseste soferilor, tampiti pe biciclete care sa intre pe trecerea de pietoni cu 30-40 kmh ca “legea zice ca am prioritate”.
Eu nu cobor de pe bica…fie anticipez ce urmeaza si traversez in avans strada tocmai ca sa evit semafoare/asteptare sau de exemplu sensul giratoriu AEM…ochesc un pieton si trec in acelasi timp cu el…gasesc absurd sa imping bica pe trecrea de pietoni, Este la fel de absurd ca a cere soferilor sa isi impinga masinile prin intersectii, dupa care sa urce si sa conduca pana la urmatoarea intersectie.
Vad ca multi behaie ca “dincolo” e altfel…dar ce este “dincolo” nu are aplicatie la noi pentru ca noi suntem romani…nu japonezi, nu elvetieni, nu germani, nu olandezi sau danezi…suntem romani.
E ca si cum bagi pishat intr-un Mercedes, n-o sa mearga…lucrurile frumoase si normale nu sunt pentru noi…mizerie, disfunctionalitate, galceava, aroganta, tiganisme…asta ne caracterizeaza…regulile normale nu au aplicatie in Romania, sunt vesnic prost intelese si abuzate.
Dacă există o pista de bicicletă numai pe un sens)(trotuar)care indica o singura direcție, cum se procedează?
-
Din câte am citit semnul de pe pista de biciclete nu este imperativ, ca pe stradă. Nu este interzis să circuli pe pistă în sens invers. De altfel există și piste fără nicio săgeată. Până să citesc chestia asta eu presupuneam că dacă nu am pistă în sensul meu merg ca întotdeauna unde nu-i pistă, pe carosabil. După ce am citit asta am mers pe pistă, dar mai atentă, oprind și trecând pe trotuar pe lângă biclă dacă vine cineva din direcția cealaltă. Oricum articolul nu lămurește nimic, că nu se spune ce se întâmplă pe pista DE LÂNGĂ trecere, ci că este interzis să circuli pe trecerea destinată PIETONILOR. Și chestia cu pista obligatorie atuni când există … ar fi valabil dacă s-ar putea circula pe toate pistele. Sunt unele absolut impracticabile.
-
Pistă de lângă trecere e marcată aiurea și nu reprezintă nimic în circulația rutieră! De aia nu e reglementată în vre-un fel! Deci rămâne trecere de pietoni ca oricare alta și acolo nu au voie decât pe lângă bicicletă!
-
John marascu.
Nu stiu unde ai fost in vest, dar in Germania e interzis cu bici pe zebra😀
-
Nu esti informat corect! Eu locuiesc in Germania si aici Se poate trece pe bicicleta strada. Sunt piste clar delimitate iar soferii Se asigura de 2 ori la schimbarea directiei de mers. Oare la noi de ce sa nu fie tot asa!? De ce nu Se incurajeaza mersul pe bicicleta in detrimentul masinilor? La schimbarea directiei de mers esti obligat ca sofer sa te asiguri! Simplu si obligatoriu.
Trebuie ca bicicletele sa fie inmatriculate,ca in anii 50,implicit la inmatriculare va fi nevoie de certificatul fiscal fara de care nu se va putea inmatricula,si repede introdus si un rca pentru biciclete,sa faca un ban si companiile de asigurari,si ca circulatia rutiera sa se desfasoare in deplina siguranta itp ul pentru biciclete obligatoriu sa se faca numai la rar,valabil numai 6 luni,si vechimea maxima a bicicletei ca sa circule pe drumurile publice,maxim 4 ani,casca va fi obligatorie,nu cea de biciclist,trebuie casca de motociclist,frina trebuie ss fie servo si sa aiba abs,sistemul de iluminat neaparat cu leduri de mare putere,iar ca sa se poata conduce bicicleta va trebui sa fie introdus examenul de conducere a bicicletei,si numai de la 18,si cu minim 12 clase absolvite si examen de bacalaureat,dar pina la toate acestea poate ar fi trebuit ca politia sa intreprinda ceva demersuri pentru ca toate pistele de bicicleta sa respecte normele legale si poate daca i ar fi sanctionat pe cei vinovati de neconformitatea unora dintre aceste piste poate niste evenimente rutiere cu biciclisti nu s ar fi produs.
-
“vechimea bicicletei de maxim 4 ani”… Și cotețele de 20 de ani care ne rup plămânii??? Auzi mai bine taci ca ești încuiat și ipocrit. Mai bine învățați voi sa mai fiți și atenți și sa nu mai mergeți cu 100km/h prin oraș da?
Da plolitu a dat raspuns complet in OT cu privire la ce roade oe tiata lumea si ei in stilul mioritic o balmajesc si anume problema pistelor paralele cu trecerile de pietoni..un stil pervers de raspuns..
-
Nicio referire la zapacitii care umbla cu casti pe urechi si sint offline de la ceea ce este in jurul lor.
Cind traversezi strada pe trecerea de pietoni esti obligat sa te ASIGURI chiar daca ai prioritate, chiar daca ai verde.
Google godina trecerea de pietoni
Asta e raspunsul dat in press de Politia rutiera
Biciclistii nu sunt obligati sa traverseze strada pe langa biciclete, acolo unde, langa zebra, exista marcata corespunzator pista pentru biciclisti, insa se recomanda ca acestia sa-si ia masuri de prevedere, sa opreasca, sa se asigure si sa mearga pe langa vehicul, pentru a elimina orice pericol„, au precizat reprezentantii Politiei Timis.
de ce exista piste de bicicleta langa zebrele unde o masina nu vireaza, adica acolo unde o bicicleta ar avea prioritate? nu este neglijenta criminala din partea administratorului drumului si din partea politiei rutiere, ca nu sesizeaza? politia rutiera nu circula pe drumuri?
-
De, liniile alea de lângă zebră trebuie marcate cu albastru și să aibă mare cu alb semnul de handicapat!
Unii nu renunta si nu recunosc cand unul de-al lor greseste. Si nu cunosc semnele de circulatie!
1. Biciclistul care a murit era vinovat, pentru ca acolo nu e pista de biciclete semnalizata, paralela cu trecerea de pietoni.
2. Triunghiul rosu cu alb cu bicicleta, este un indicator de avertizare, nu spune ca acolo este o pista de biciclete. Similare sunt semnele cu avion sau cu caprioara. Te informeaza ce e in zona, atat! Nu insemna ca urmeaza sa treaca un avion sau un animal salbatic.
3. Cercul albastru cu bicicleta marcheaza o pista de biciclete si obliga la prioritate.
Au fost zeci de postari si la stirea anterioara care arata ca MULTI BICICLISTI NU CUNOSC REGULILE DE CIRCULATIE pe drumurile publice.
In alta ordine de idei, la trecerea de pietoni, ai prioritate ca si pieton daca esti angajat in depasire. In cazul de saptamana trecuta, biciclistul a intrat in betoniera, adica a ajuns mai tarziu decat betoniera.
-
Nu ai calcat pana acum in alta tara sa vezi cum se da prioritate la biciclisti nu?
Sau soferii daca gandesc ei in inteligenta lor nemarginita ca biciclistul nu are prioritate pot trece peste biciclist fara nici o problema nu-i asa? Ce daca moare, doare era vinovat.
Sa nu incetiniti cand schimbati directia sau sa semnalizati, nu, e greu tare.
Daca era o mama cu un carucior sau o persoana cu handicap? Tot asa, dam peste ei ca noi avem dreptate si ei sunt vinovati tot timpul?
Propun sa dezgropam biciclistul mort sa-i aplicam inca o corectie, ca doar e vinovat.
Singura tara in care mortul e vinovat.-
Nu ai tu dinti in gura, in cate tari am fost eu. FYI am condus masina nu doar in Europa. Ai vreo dovada ca nu a semnalizat betoniera?
Daca tot vorbim de semnalizat, nici 25% din biciclisti nu semnalizeaza cand schimba directia. Asa ca las-o ca macane….
O mama cu carucior nu fuge cu castile in urechi. Bati campii, am mers cu caruciorul prin oras…
-
-
Eu vreau un raspuns clar de la Rutiera, nu de la tine. Chestia e ca ei dau un raspuns kilometric, dar nu raspund la intrebarea cu pista alaturata. Sa ma lase cu farul si franele si sa raspunda la obiect!
Nu e posibil sa avem atatea astfel de treceri, dar niciun raspuns oficial.
Nu e posibil sa fie o legislatie aici si alta in Ungaria sau Austria. Cand esti in UE, ai aceleasi reguli rutiere. Codul rutier prevede exact situatia pistelor si acolo e exact semnul de care vorbesti, doar ca e de dat prioritate biciclistului.
Repet: Rutiera sa dea raspuns!
-
Învață să citești: articolul spune răspunsul de la poliție (IPJ= inspectoratul județean de poliție)!
-
-
Era pista paralela cu zebră,ca aia nu au pus triunghiul de avertizare e neglijență administratorului de drum
Triunghiul roșu te avertizează inainte de treceri ca acolo trec biciclisti paralel cu zebra,te faci ca nu stii..În ziarul local OT politia rutieră spune ca trecerile respective sunt legale si se regăsesc in normele de aplicare ale CR
Mai da o data de carnet ca esti pericol pt biciclisti-
Tu ori nu ai carnet, ori l-ai luat pe branza. Care este semnificatia indicatorului cu cerc albastru cu bicicleta???
-
-
ai zis niste prostii mari de tot!
1.unde a murit biciclistul este pista de biciclete langa zebra
2. triunghiul cu bicicleta te atentioneaza ca urmeaza sa te intersectezi cu o pista de biciclete si esti OBLIGAT sa acorzi prioritate biciclistului. citeste art 135/lit g din legislatie daca nu ma crezi-
Nu fa copy/paste, invata legislatia rutiera! Care este semnificatia cercului albastru cu bicicleta pe el?
-
invata tu ca numa prostii scrii aici, esti dus…
-
“Numa” de la tine nu am nevoie de sfaturi…
-
-
-
-
Un comentariu perfect militienii nu au stiut sa argumenteze . Habar nu au nici ei de semnele de circulatie . Triunghiul cu bicicleta pe el nu reprezinta prioritate !!
-
Lasa propria interpretare a legii si manipularile,iata raspunsul politiei rutiere la treaba cu trecerea pe bicicleta pe benzile paralele cu trecerea nu pe Trecerea de pietoni
„Biciclistii nu sunt obligati sa traverseze strada pe langa biciclete, acolo unde, langa zebra, exista marcata corespunzator pista pentru biciclisti, insa se recomanda ca acestia sa-si ia masuri de prevedere, sa opreasca, sa se asigure si sa mearga pe langa vehicul, pentru a elimina orice pericol„,
„Marcajele de traversare pentru biciclete sunt prevazute in Standardul roman de semnalizare rutiera si marcaje rutiere nr. SR 1848-7 si permit utilizatorilor acestei categorii de vehicule sa traverseze partea carosabila, cu atat mai mult cu cat prevederile art. 160 alin. 3 din Regulamentul de aplicare a OUG nr. 195/2002 aprobat prin H.G. 1391/2006 instituie in sarcina acestor participanti la trafic obligatia de a folosi pistele pentru biciclete <>”, a declarat seful politiei rutiere RUMEGA-
Nu mai fa copy paste, pistele de biciclete sunt marcate cu indicatorul cu cerc albastru si bicicleta. Pune mana pe carte, esti analfabet functional. Indicatorul de care iti spun eu obliga la cedarea prioritatii pentru biciclisti. Pietonii au prioritate din momentul in care au pasit pe carosabil, nu cand sunt pe trotuar. Biciclistul tau, RIP, era pe trotuar pe bicicleta, cand betoniera era deja pe zebra. Nu avea prioritate si nu avea voie sa fie pe bicicleta acolo! El a intrat in betoniera si nu invers.
-
Este raspunsul politiei rutiere ce copy paste?tu daca ai probleme de intelegere raspunzi penal…
-
Biciclistul se afla pe pista care se continua paralel cu trecerea de pietoni..ala cu betoniera trebuia sa acorede prioritate la pietoni si biciclist..ai un caracter..
-
-
E foarte posibil sa fii prieten sau soferul betonierei..esti prea incarcat cu venin,citeste legisltia,normele de aplicare a codului rutier cu privire la benziile paralele cu tecerea de pietoni pt biciclisti si dupa vorbim…iti dau un sfat fii atent ca la judecator primeaza legea nu ce crezi tu despre ea,,
-
Nu-l cunosc pe soferul betonierei. Dar tu la-i cunoscut pe biciclist?
Intre timp studiaza cum sunt marcate si semnalizate pistele pentru biciclisti, pentru ca este evident cu nu iti dai seama unde se termina si poate faci buba….
-
-
-
-
Ti-as da dreptate daca nu as fi trait pe pielea mea cateva experiente din perspectiva de biciclist.. gen in zona Lipovei, strazi adiacente, putin circultate fara piste de piciclete, traversez o intersectie, eu fiind pe drumul cu prioritate, boul cu masina ma vede ca vin, dar considera in ultimul moment ca eu trebuie sa cedez prioritatea in fata lui si patrunde in intersectie si apoi infraneaza brusc, mai ca m-a luat pe capota, ca si cum eu am gresit si ce plm caut eu pe bicicleta acolo .. astfel de chestii se intampla la ordinea zilei in Timisoara… Mai mult, chiar daca un sofer vede ca ai gresit, prefera sa te calce ca el e deasupra legii decat sa conduca preventiv si sa evite orice accident, ex: masina intra in depasire in timp ce pe contrasens vine altul, depasire fortata, cel de pe contrasens prefera sa deie blituri sau faza lunga in loc sa infraneze si sa tine dreapta cat poate de mult ca se evite un posibil accident… da, sunt si sofer si nu de putine ori patesc sa vad alte nereguli din partea tuturor participantilor la trafic… suntem un popor de inculti si “smecheri”, asa ca decat sa mor cu legea in mana, mai bine sunt precaut… trist, dar adevarat
-
Nu este trist sa fii precaut, este normal. Asta cu “sa deie” in ce limba e?
-
Ai auzit expresia: “sa deie frasu’n tine”?
Daca da, in ce limba este?-
E în romgleză! În română corect este “să dea”. La fel cum corect este “vise” nu visuri, Sandwich nu sandviș… Incultura se promovează la tembelizor, ce pretenții ai de la unul cu mai puține clase decât trenul care l-a adus din oltenia?
-
Este corect și vise și visuri. Se referă la chestii diferite. Ca și la corn care poate avea pluralul coarne, corni, cornuri, în funcție de sens. Vise sunt cele din timpul somnului, visuri cele din starea de trezie.
-
-
-
Deci nu s-a schimbat nimic.
Langa zebra daca este semnalizata corespunzator se poate si pe bicicleta (ce inseamna, 2 din 3?! 1. atentionare biciclete pentru masini, 2. semafor destinat biciclistilor si 3. trecere de pietoni marcata corespunzator (vopsita) ?!).
Asta-i valabila dc nu este semnalizata coresp.: “o) să traverseze drumurile publice, pe trecerile destinate pietonilor, în timp ce se deplasează pe bicicletă;”
-
Tu crezi ca ăștia au mai mers în ultimii ani pe jos? Fac pariu ca nimeni nu a văzut ca la semaforul pentru pietoni acuma apare și bicicleta… Da na asa e când îs multi prosti. Ei merg cu 100 prin oraș, trec pe rosu și trag de volan către tine, da pe astea nu le vede nimeni ca șoferii îs niște sfinți știi.
huuuooo noi bececlistii nu vream a respecta NIMIC, nu ne INTERESEAZA regulamentili voastre, noi o sa cerculam tot pan acum, adica CUM VREM!!!!
Tu ori nu ai carnet, ori l-ai luat pe branza. Care este semnificatia indicatorului cu cerc albastru cu bicicleta???
“Marcajul transversal ce constă în linii discontinue paralele, aplicate perpendicular sau oblic faţă de axul drumului, indică locul destinat traversarii părţii carosabile de către bicicliști.”
Asta inseamna ca e pista de bicieta de langa trecerea de pietoni
-
Da, dar nu zice că au și prioritate! Se asigura ai traversează…
Ori sunt eu prost…..ori legea e proasta……..articolul C se bate cap in cap cu I….sau mi se pare ??????????????
Ii intreb si eu pe haterii de biciclistii
– biciclistul cand se da jos de pe bicicleta este pieton nu intra in categoria vehiculelor
-daca e pieton pentru ce se traseaza pista paralela cu trecerea de pietoni ,se pune semn de avesrtizare atentie biciclisti si se fac semafoare speciale cu semnul biciclist?
Politia rutiera se comporta pervers pe de-o parte spun ca nu ai voie sa treci pe trecerea de pietoni si daca dai coltul ca biciclist tu esti de vina ,pe alta parte spun ca benzile de biciclsti paralele cu trecerile si in multe cazuri au chiar semafoare cu biciclist pe ele sunt legale cnf normelor de aplicare ale codului rutier?
exista doua solutii :desfintarea acelor benzi.semne de avertizare si si semafoare pt biciclisti sau informarea corecta a ambilor participanti la trafic biciclisti si soferi..
Romanii umbla mult prin occident si sunt sigiur ca au vazut acolo ce inseamna condusul preventiv…..pietoni,biciclisti daca ii lovesti e buba,la noi treci peste ei ca e jungla legislativa…
-
Eu am o intrebare pentru hateriii de soferi, ce regului de circulatie respecta biciclistii? In afara de drepturi, ce obligatii au? Poti te rog sa enumeri cateva obligatii ale biciclistilor?
Dap, am citit articolul si comentariile de pana acum, si tot nu am aflat nimic. Atat biciclistii cat si soferii interpreteaza legea, indicatoarele si marcajele de circulatie dupa bunul plac, adica in favoarea lor, aducand argumente goale sau comparand Romania cu tarile din vest, de parca ar fi aceeasi lege peste tot. Iar politia a trantit un copy-paste din lege, evitand sa dea explicatii legate fix de situatia care ne arde pe toti: ce se intampla cand in paralel cu trecerea de pietoni este trasata si o pista de biciclete.
Sa fie clar, accidentul de saptamana trecuta cat si multe altele ce s-au petrecut in situatii asemanatoare se datoreaza si administratiei locale care a creeat aceste piste fara sa respecte normele si standardele in vigoare, dar si politiei care nu intervine pentru a se asigura ca respectivele norme au fost respectate la crearea infrastructurii pentru biciclete. Ah si se datoreaza si biciclistilor analfabeti care nu stiu elementele de baza ale circulatiei rutiere dar ii incurajeaza pe alti biciclisti ca au prioritate peste tot.
Sunt biciclist si ii indemn si pe alti biciclisti sa constientizeze ca bicicleta nu are prioritate peste tot, mai ales in Romania sau Timisoara unde noi inca traim in “era autoturismului” adica cu vreo 20-30 de ani in urma fata de tarile din vest. Niciodata nu va grabiti sa prindeti verdele la semafor pentru ca daca voi va grabiti probabil e si unul cu masina care se grabeste, si asa se intampla nenorocirile. Daca chiar vreti sa treceti calare, incetiniti si treceti deodata cu un pieton sau opriti-va si asigurati-va ca nu vine nici o masina. Altfel va dati si voi jos de pe bicicleta pentru ca daca noi vrem respect de la soferi trebuie si noi sa acordam respect soferilor.
REGULAMENT de aplicare a OUG 195/2002 aprobat prin HG 1391 / 2006
CAPITOLUL IV: Semnalizarea rutieră
Art. 76 Marcajele aplicate pe drumurile publice sunt:
c) transversale, care pot fi:
4. de traversare pentru biciclisti;
Art.81 (4) Marcajul transversal constand din linii discontinue paralele, aplicate perpendicular sau oblic fata de axul drumului, indica locul destinat traversarii partii carosabile de catre biciclisti.
Dacă tânărul a traversat pe bicicletă, partea carosabilă pe marcajul pentru bicicliști (pe care este obligat să-l folosească) avea prioritate de trecere.
-
Hai sa o luam mai simpu. Sunt pieton si daca as fi venit alergand din partea opusa (in directia in care se ducea betoniera). De dragul exercitiului sa presupunem ca era verde la trecerea de pietoni pe directia inainte a pietonului. Pietonul alerga la culoarea verde a semaforului, eu nu il vedeam pe biciclist, el nu ma vedea si dadea peste mine si imi rupea piciorul. Cine era de vina? Eu ca m-am deplasat cu viteza si nu m-am asigurat, sau biciclistul ca avea prioritate. Toti vor zice ca eu, ca nu m-am asigurat. Deci sa fim responabili, aia este o betoniera de cateva tone, cu unghi mort. Daca unu cu bicicleta imi zice iti cati metri se poate opri o betoniera incarcata si sau descarcata la o viteza de 30 de km. Revenind, o sa ajungem sa ii protejam pe biciclisti ca si semnele de animale salbatice, nu stii de unde apar cand apar. Cel putin o data pe luna dau prioritate biciclistilor pe trecerea de pietoni care trec pe culoarea rosie, cu casti in urechi si care se uita la mine nonsalati de parca as fi obligat sa le dau prioritate. Fac astea pentru ca ma gandesc ca sunt tineri si ca la un momendat o sa isi ia masina si o sa intaleaga ce inseamna sa iti treaca o caprioara in fata masinii…
-
Unde zice mai exact in lege sau regulamentul invocat că au prioritate?
Îi obligă să traverseze într-un anume loc ca să nu meargă toți ca oile pe unde îi taie capul!
Nu le dă nici unde prioritate! E doar o obligație a lor… -
Dacă ai avea carnet ai ști că prioritate are indicația polițistului, apoi semaforul, apoi semnele și la final marcajul…în caz că nu e nici marcaj (sau amândoi au la fel semafor sau semne/marcaje) se aplică regula priorității din dreapta! Concluzia e că biciclistul nu avea prioritate deoarece semaforul e doar pentru pietoni (și el nu era pieton)!
Propun ca toata comunitatea de biciclisti sa nu mai ocoleasca toate “tigaile” parcate aiurea pe trotuare sau piste de biciclete si pur si simplu sa treaca peste ele.
-
Esti mai frustrat decat o lesbiana afro-americana….
UPDATE: La solicitarea opiniatimisoarei.ro, reprezentantii IPJ Timis au venit cu precizari suplimentare legate de conduita biciclistilor la traversarea trecerilor de pietoni pe pista special trasata la marginea zebrei.
„Biciclistii nu sunt obligati sa traverseze strada pe langa biciclete, acolo unde, langa zebra, exista marcata corespunzator pista pentru biciclisti, insa se recomanda ca acestia sa-si ia masuri de prevedere, sa opreasca, sa se asigure si sa mearga pe langa vehicul, pentru a elimina orice pericol„, au precizat reprezentantii Politiei Timis.”
Hai sa nu ne prostim! Biciclistul care a murit avea voie sa treaca pe bicicleta pentru ca nu era pe trecerea de pietoni ci pe zona demarcata cu linie punctata pentru biciclete, asa ca betoniera trebuia sa-i dea prioritate. La fel de adevarat e ca nimeni nu avea cum sa-l vada pe biciclistul care mergea pe pista mai repede decat betoniera, a ajuns-o din urma si a intrat direct in ea, in timp ce aceasta facea virajul la dreapta. O sa vedeti pe filmare ca biciclistul nu se vede tocmai pt ca e acoperit de betoniera. Ma intreb cat de neatent poti fi sa nu vezi ca in fata ta e ditamai betoniera. In acel colt de intersectie statea la semafor un om care sigur a vazut totul si poate lamuri. Biciclistul a trecut in super-viteza pe langa el si dupa 3 m a intrat sub rotile camionului.
-
Nu ai dreptate, biciclistul a ajuns al doilea si s-a lovit de betoniera. Se vede in filmare ca betoniera nu l-a lovit cu fata. Pe de alta parte pista de biciclete se temrmia la STOP-ul scris pe trotuar.
In Suedia exista doua tipuri de treceri pentru biciclisti paralel cu trecrile de pietoni
1) Cyckelöverfart – pista de biciclete e semnalizata cu un semn asemanator trecerii de pietoni, prezinta o elevatie de la nivelul soselei. Aici biciclistul are prioritate fata de masina.
2)Cyckelpassage: un tip de trecere unde biciclistul si soferul au urmatoarele obligatii: biciclistul sa se asigure ca poate trece in siguranta, isr conducatorul auto sa cedeze trecerea unui biciclist care deja e pe trecere. Pe nici una din cele 2 treceri biciclistul nu e nevoit sa se dea jos de pe bicicleta.
Nu sunt biciclist, nu am mers vreodata cu bicicleta prin oras. Dar ii respect in trafic si ei de multe ori imi fac cu mana cand ma opresc. Nicaieri unde nu exista o astfel de trecere, ci trecere de pietoni, biciclistii nu traverseaza calare. Simplu? Hai ca se poate.
Se interzice
Dacă e musai să mă dau jos de pe bicicletă când traversez (unde e cazul), șoferii care vor aștepta să traversez….vor avea de așteptat. Am să mă târăsc de fiecare dată la pas, cu bicicleta pe trecerea de pietoni, ca o babă șchioapă și cu vedere slabă. Și atunci Schumaher-ii de la volan își vor dori să fi fost pe bicicletă și să traversez în 1-2 secunde….Dar na, ce să faci , vreți să trecem pe jos? O să trecem! DAR ÎNCET….
-
i love you
-
Pistele de biciclete care traverseaza carosabilul au, de regula, ses unic si semnul STOP. Biciclistii, ori il ignora, ori nu il vad, deoarece nu respecta sensul de mers.
Ochiul soferului este format sa vada un pieton care se apropie de trecere, la viteza piciorului. Un biciclist care vine din unghiul mort, cu viteza, nu va fi observat. Biciclistii trebuie sa inteleaga un lucru simplu: un accident cu o masina il poate costa viata in tmp ce soferul doar isi loveste masina… E vorba de picioare vs aripa dreapta fata…
-
-
Și să vezi ce amendă iei – că legea spune clar că ” art. 167 pct. c) să prelungească timpul de traversare a drumului public, să se oprească ori să se întoarcă pe trecerile pentru pietoni care nu sunt prevăzute cu semafoare”…
-
Din cate stiu eu, ca sa fii amendat trebuie sa te opreasca la fata locului un organ abilitat. Putine sanse, zic eu. Sau poate conteaza dovada video. Dar atunci va intreb pe voi cunoasteti pe cineva santionat pentru trecere pe rosu( https://www.tion.ro/stirile-judetului-timis/radarele-si-sistemele-de-detectie-a-trecerii-pe-rosu-din-timisoara-sunt-nefolosite-de-doi-ani-26981/ ) sau pentru depasirea vitezei masurate de radarele montat?
-
Vad, ca unii, nu renunta si nu inteleg, asa ca am pentru ei un sfat si o rugaminte: fratilor mergeti cu bicicleta pe unde vreti, cum vreti, dupa regulile presupuse de voi, cu ce viteza vreti voi, ascultati ce muzica vreti si cat de tare se poate, dar inscrieti-va si pe lista donatorilor de organe!
-
Vad, ca unii, nu renunta si nu inteleg, asa ca am pentru ei un sfat si o rugaminte: fratilor mergeti cu cotetul pe 4 roti pe unde vreti, cum vreti, dupa regulile presupuse de voi, cu ce viteza vreti voi, ascultati ce muzica vreti si cat de tare se poate, dar inscrieti-va si pe lista donatorilor de organe!
Se poate aplica si reciproc.
1. Trebuie schimbata legislatia: biciclistul(inclusiv cei cu trotinete) trebuie sa dea sala pentru permis.
2. Daca vrem sa sustinem ciclismul in Timisoara nu exista alta solutie decat constructia de piste de biciclete cu continuitate separat de carosabil.
3. Si aici imi vor sari toti ‘soferii’ in cap: de cand s-a introdus curba la dreapta pe rosu simultan cu verde la pietoni s-au inmultit numarul de accidente mortale la pietoni si biciclisti. Trebuie renuntat la dreapta verde daca dorim sa sustinem ciclismul, trotinetele electrice si alte mijoace nepoluante.
4. Nu exista nicio justificare pentru viteza de 70kmh in orase, daca e zona rezidentiala.
Stiu e greu si eu sunt sofer/biciclist/pieton dar chiar am analizat din toate punctele de vedere si nu vad alta solutie. Au murit chiar si copii de sub 10 ani din cauza dreptei pe rosu.
Stimati ziaristi de la TION, ati dat informatii incomplete, practic dezinformati participantii la trafic. Iata ce raspuns au obtiunut cei de la Opinia Timisoarei pe aceasi tema:
“UPDATE: La solicitarea opiniatimisoarei.ro, reprezentantii IPJ Timis au venit cu precizari suplimentare legate de conduita biciclistilor la traversarea trecerilor de pietoni pe pista special trasata la marginea zebrei.
„Biciclistii nu sunt obligati sa traverseze strada pe langa biciclete, acolo unde, langa zebra, exista marcata corespunzator pista pentru biciclisti, insa se recomanda ca acestia sa-si ia masuri de prevedere, sa opreasca, sa se asigure si sa mearga pe langa vehicul, pentru a elimina orice pericol„, au precizat reprezentantii Politiei Timis.
Potrivit art. 135 lit. g din Regulamentul de aplicare a OUG nr. 195/2002 aprobat prin H.G. 1391/2006, „conducatorul de vehicul este obligat sa acorde prioritate de trecere… cand efectueaza un viraj spre stanga sau spre dreapta si se intersecteaza cu un biciclist care circula pe o pista pentru biciclete, semnalizata ca atare”, ne-au mai explicat oficialii Politiei Rutiere Timis.”
Deci, pe pista de bicicleta trasata paralel cu marcajul “zebra” ptr pietoni SE TRAVERSEAZA PE BICICLETA. Regulamenul aplicabil este cel ptr vehicole (inclusiv semaforizarea ptr masini le este aplicabil! ), bicicleta fiind considerata vehicol nu pieton. De acea DOAR UNDE NU ESTE pista speciala trasata bicicleta se impinge, ptr ca zebra este ptr pietoni!
Da, politia recomanda bicilistilor sa nu uzeze de dreptul lor, ptr ca statistica accidentelor (sa luam numai intre masini) arata ca soferul romanesc nu cunoaste Codul Rutier. Are mult mai multe ifose in cap decat cunostiinte!!! Cati soferi au citit prevederile legale publicate in M.O. pe care le-am postat?!
-
draga Nick, biciclistii au prioritate conf 135/g daca sunt pe pista pt biciclisti. Pista pt biciclisti nu e transversala fata de drum, ce poate fi aia e traversare pt biciclisti(dar numa daca e marcata conf standardului de marcaje, nu e cazul la Timisoara…aici e un marcaj inventia nu stiu cui, care te roaga sa nu te amesteci cu bicla printre pietoni…dar na, aici si zebra devine claviatura de pian)Pe TRAVERSAREA pt biciclisti, acestia NU au prioritate, insa pot sa circule pe bicicleta -spre deosebire de zebra unde tre sa se dea jos. inainte sa recomandam altora sa citeasca, sa ne asiguram ca am citit noi, si am si inteles. TLDR: traversarea pt biciclisti nu e pista pt biciclisti, deci biciclistii Nu au prioritate. in practica, pietonul are prioritate si daca e un pic(apreciaza unii judecatori.?) pe langa zebra. Biciclistul pe bicicleta nu!
Mi se pare ciudat de ce pe o zebră semaforizată la culoarea verde ptr. pietoni nu pot traversa pe bicicletă? Acolo eu nu surprind nici un șofer că îi apar brusc în față. ei fiind obligați să oprească oricum la roșu.
-
Care rosu… Nu vezi ca ei au regulile lor? Nici pe pietoni nu îi lasa, fac mutre si figuri. Cine îi obliga sa isi ia masini nu știu,dar au aceeasi scuza: “cum car cumparaturile?”. CU MAINILE! “Cum ma duc la servici?”. CU AUTOBUZ SAU PE JOS, ca de aia is autobuze si de aia avem picioare. Am ajuns o natie de putori, aia e.