Potrivit polițiștilor, accidentul s-a petrecut în momentul în care un bărbat, în vârstă de 43 de ani, care conducea un autoturism pe Calea Circumvalațiunii din Timișoara dinspre Calea Bogdăneștilor înspre Bulevardul Republicii, a surprins și accidentat o tânără de 23 de ani care traversa strada pe bicicletă, pe trecerea pentru pietoni.
În urma impactului, tânăra a fost rănită și transportată la spital pentru a i se acorda îngrijiri medicale.
Conform procedurii, polițiștii au întocmit acum un dosar penal sub aspectul săvârșirii infracțiunii de vătămare corporală din culpă.
Trimite articolul
XDaca traversezi pe trecerea de pietoni, ca biciclist, trebuie sa te dai jos de pe bicicleta. Dar surpriza! Tanara era pe bicicleta pe buna dreptate, pentru ca nu era pe trecerea de pietoni. Era pe pista de biciclete trasata paralel cu trecerea de pietoni. Pista marcata corespunzator, inclusiv cu semn de circulatie. Sub semnul de trecere de pietoni este si semnul de pista de biciclete. Deci soferul este vinovat in mod clar si cert.
-
Ca a traversat pe bicicleta, ca avea pista speciala langa zebra, asta nu o absolva de vina daca nu s-a asigurat inainte de a traversa!
-
“Reprezentantii Politiei Rutiere Timis sustin ca, de multe ori, pentru ca sunt trasate prea aproape de zebre, biciclistii cred ca au aceleasi drepturi cu pietonii. Nu este deloc asa, atrag atentia oamenii legii. Au prioritate acolo unde sunt semafoare si soferii au rosu si acolo unde soferii trebuie sa vireze, insa nu si unde e drum drept.”
Daca citesti codul rutier, o sa gasesti exact ce e scris mai sus.
-
nici vorba de asa ceva. apare fiecare imbecil si spune ca trebuie sa te dai jos, de parca pistele de langa zebra exista degeaba. n-ai cu cine, sunt doar redusi psihic la volan si in comentarii
-
Și apar tembeli că tine și biciclista care nu știu reguli de circulație și legea! Trecere de biciclete nu este in codul rutier și nici marcajele alea!
-
-
-
Pista pentru biciclete nu e acelasi lucru cu traversarea pentru biclete. Pistele nu se fac transversal pe axul drumului, iar acele marcaje din Timisoara nu respecta nici macar standardul de marcaje rutiere SR-1848 pentru a fi macar traversari.
De asemenea, indicatorul de atentionare “Biciclisti” nu e acelasi cu semnul de obligare “Pista pentru biciclete si ciclomotoare” Biciclistii pe bicicleta au prioritate doar cand conducatorul auto vireaza peste o pista. Pe traversari, biciclistii NU au prioritate(desi nu sunt obligati sa coboare din sa), iar in Timisoara nici nu exista travesari, ci niste “desene pe asfalt”. Repetand pe internet ca biciclistul pe bicicleta are prioritate cand traverseaza pe langa trecerea de pietoni pe niste marcaje aiurea, nu faceti decat sa sporiti numarul de accidente de acest fel.-
👍👍👍
-
-
Din pacate mizeria care e pe asfalt la Jiul si in alte parti in oras NU E PISTA DE BICICLETE! E “marcaj transversal de traversare a drumului de catre biciclisti” si soferii nu sint obligati sa-ti acorde prioritate!
Asta e unul din motivele pentru care pistele trasate pe trotuar sint o mare timpenie, de fiecare data cind te intersectezi cu o straduta secundara, legal esti obligat sa descaleci, caci nu ai prioritate fata de soferi, chiar daca circuli pe directia cu prioritate! Daca pista ar fi trasata pe carosabil s-ar schimba situatia, dar nu e, caci cei care au proiectat-o sint tot soferi si tot pe “mars pe trotuar” il au in cap!
Traversarile marcate paralel cu trecerile de pieton sunt perfect legale si exista si in occident ,sunt specificate clar in normele de aplicare ale codului rutier altfel nu ar fii desenate si marcate si in multe cazuri semaforizate(apare pe semafor semnul cu bicicleta).Biciclistii au obligatia inaintea trecerii pe aceste benzi paralele cu trecerea de pietoni sa incetineasca ,sa se asigure ca soferii i-au vazut si sa treaca calare pe bicicleta bineinteles…Alfel de ce s-ar fii trasat aceste benzi si puse semafoare cu semnul biciclist?Daca te dai jos esti pieton si treci frumos pe zebra ca un pieton …nu ai nevoie de benzi desenate.Problema exista si la soferi si la biciclisti,la prima categorie sunt multi bezmetici care trec fara sa se asigure la a doua soferi agresivi care nu conduc preventiv si nu cunosc legislatia..Cand sofeaza in occident merg cu ochii i -n patru pt ca stiu ca acolo daca lovesti un pieton,biciclist e de rau chiar daca ala nu a respectat legea,aici e haiducie
.Acum cativa ani am cerut un punct de vedere oficial politiei rutiere referitor la acest aspect,Mi-au raspuns ca aceste benzi de trecere sunt legale si facute cnf normelor de aplicare ale codului rutier cu precizarea ca bicilistul are obligatia sa opreasca si sa se asigure inainte de trecerea pe ele.
-
Când susții ceva vino și cu dovada! În codul rutier și actul normativ cu realizarea marcajelor! Că se trezește un dobitoc să tragă linii aiurea pe sosea nu înseamnă că sunt corecte și legale!
Exemplu pe strada perpendiculara pe pestalozzi unde sunt taxiurile la colț au refăcut asfaltul și au făcut marcaje de parcare sub semnele de oprire interzisă! Ghici ce: în codul rutier zice că indicatoarele au prioritate față de marcaje – deci dacă parchezi acolo iei amendă! Și atunci cat de corecte și legale sunt marcajele alea?
vor fi zeci de asemenea accidente zilnice, biciclistii din pacate deja se cred zeii trotuarelor si a soselelor.
NU VOR sa respecte nimic un semn de circulatie. Pana situatie se redreseaza ar trebui interzisi impreuna cu bizonii pe 4 roti!
-
Ai ramas cu sechele de la lockdown?
Pai drumurile sunt ca sa circule lumea pe ele. Altfel aveam doar poteci, ca si incasii (ca nu cunosteau roata).
Fiecare circula cu ce vrea si poate. Ca unii sunt tembeli … asta este. Fiecare suporta urmarile faptelor sale.
Anulați sau mutați trecerea de pietoni de la Jiu.Trefere în vârf de rampa numai la Timișoara vezi, normal că vor fi accidente acolo.
-
Daca stii sa te asiguri, nu patesti nimic! Dar cand traversezi aiurea, fara sa te asiguri, cand ai rosu ca pieton, respectiv biciclist, e normal sa te accidenteze cineva! Art 72 din oug 195/2002 se refera, culmea, la pietoni si biciclisti!
Suntem o țară de parereologi. Toți îs dau cu părerea cum ar trebui sa fie, cum e logic, cum e pe dincolo, cum cred ei că e mai bine. Dar avem niște legi și când legile ne lovesc toți ne mirăm.
Cel mai concret exemplu e Colectivul. A avut aviz de funcționare și ce să vezi că a fost ilegal.
Înțelegeți că avem un cod rutier și alte legi conexe. Dacă e trasată o linie pe jos nu înseamnă că bicicliștii pot face ce vor sau ce cred ei că e logic sau simplu. Legea zice clar că semnul de atenție bicicliști este doar pentru când mașina schimba direcția de mers și intersectează pista de biciclete. În același timp nici luatul trebuie sa se oprească, să se asigure înainte să traverseze.
Toate accidentele cu bicicliști au ieșit la fel: că biciclistul e vinovat. Asta e legea!
Oricum ar fi instinctul de supravietuire zice sa ai grija si sa te feresti. E clar ca bicicleta e victima la probabilitatea unui impact.
Tineretu sia cam pierdut instincrul de supravituire.