Tirul s-a răsturnat, a rupt parapetul și a ajuns în șanțul de pe marginea autostrăzii. Din fericire accidentul nu s-a soldat cu victime, însă traficul a fost afectat.
„Trafic desfășurat doar pe banda a 2-a pe autostrada A1, sensul de mers Deva – Timișoara, la km 438 (Dumbrava, TM), în urma unui accident în care a fost implicat un autotren”, au anunțat cei de la DRDP Timișoara.
editor Amalia Kui
Trimite articolul
XPur si simplu…..eu unul nu mai merg pe autostrada fiindca nu vreau sa mor……spor la stiri cu accidente mortale de autostrada….dragi soferi nu ma dezamagiti.
-
Recent am facut un tur al tarii, adunat vreo 2200 km (Fagarasi => Sinaia => Moldova => Muntii Rodnei => Timisoara inapoi). Niciodata nu pe autostrada a trebuit sa feresc dobitoci care taie calea sau intra in depasire fortat si alte asemenea. Si apropo, cei mai discplinati soferi sunt in Moldova de nord. Nu se hazardeaza, nu forteaza curba. Au vazut ca am numere de TM, au lasat sa schimb banda, chiar daca aiurea (GPS nu e tot timpul perfect).
Am mai scris odata ceva aici despre cum sunt construite autostazile astea la noi.
Specfic ca traiesc de zeci de ani afara si am umblat pe autostrazi zeci de mii de kilometri.
Autostrazile prin alte tari, care au mers pe autostrazi de prin anii ’50 incoace sunt majoritatea la nivelul solului. Lanul de porumb este la altii la acelasi nivel cu autostrada. In caz ca iasa unul cu camionul in “peisaj”, isi beleste bara de proterctie si ceva parapet si asta a fost. Nu se rastoarna, decat in cazuri f.f.f. rare. In Romania majoritatea autostrazilor sunt inaltate 3-4-5 metrideasupra solului. Treaba facuta ca sa aibe Dorel cu buldozerul si umplutura de lucru. Daca iesi in “peisaj” te dui de-a rostogolul.
Si latimea benzilor este in Romania mai mica decat la altii. Banda de avarie din dreapta este mai ingusta si parapetul este imediat dupa linia continua. La fel si in partea stanga . Parapet imediat dupa linia continua. In alte tari este lasat mai mulrt loc intre parapet si linia continua. Mai ales la banda din stanga , prin Austria, Germania ai loc berechet, Parapetul este circa 1 metru dupa linia continua. Retzultatul este ca banda din stanga nu o foloseste nimeni in totalitate, Nimeni nu merge la 10 cm de parapet. Daca mergi cu masina mica, hai ca ai loc destul. Dar daca merge un camion pe banda d depasire abia are loc. Ca urmare au loc fregvent tusari ale parapetelor. sau daca depaseste un camion pe alt camion este problematic. De aceea in Romania se vad foarte multe urme unde parapetele sunt “sterse” de masini, de aceea sunt asa de multe accidente pe autostrazi. Daca iasa un camion cu 20 cm “in peisaj” in Austria, nu se intampla nimica. Dar daca iasa 20 de centimetri “in peisaj” in Romania, mai ales la o depasirre camion-camion, imedat sunt urmari mai grave.
Oameni buni, faceti normele romanesti ca si normele din alte tari, Construiti-va autostrazile ca la alti. Faceti-va autostrazile in conformitate cu actualele norme europene si nu dupa STAS-urile din timpul cand camioanele erau proiectate la est de Prut.
-
Dar nici nu se rup parapetele in alte tari cand dai cu masina in ele, ele au rol de deflectare inn tarile civilizate, sa nu iesi de pe carosabil, nu gard de lemn ca si in Romania
-
Dar nici nu se rup parapetele in alte tari cand dai cu masina in ele, ele au rol de deflectare in tarile civilizate, sa nu iesi de pe carosabil, nu gard de lemn ca si in Romania