Licitația a fost câștigată de compania Alstom Ferroviaria SpA, parte din grupul european Alstom. A fost desemnată câștigătoarea licitației pentru achiziția a 37 de trenuri electrice noi pentru transportul de călători. Compania a câștigat licitația cu o ofertă de 1.3 miliarde lei fără TVA, transmite hotnews.ro.
Trenurile vor fi puse în circulație pe liniile electrificate din țară:
- București Nord – Constanța
- București Nord – Brașov – Arad – Timișoara
- București Nord – Brașov – Cluj
- Brașov – Deda – Cluj
- București Nord – Brașov
- București Nord – Iași
- București Nord – Suceava
- București Nord – Galați
- București Nord – Craiova – Târgu Jiu – Petroșani- Simeria
- București Nord – Craiova – Timișoara – Arad
- Cluj – Timișoara
- Cluj – Suceava – Iași
Acestea vor fi primele trenuri electrice cumpărate de România și se vor alătura celor trei trenuri electrice Hyperion produse în țară, la Craiova, și achiziționate de operatorul privat Softrans.
Trenurile electrice (RE-IR) au o capacitate de transport de peste 300 de persoane/tren, la o viteză maximă de circulație de 160 km/h. Pentru asigurarea calității vehiculelor, trenurile sunt cumpărate cu servicii de reparații incluse pe minimum 15 ani.
Prin finalizarea procedurii de achiziție publică, CFR se apropie de momentul introducerii în circulație a primului lot consistent de trenuri de la achiziția faimoaselor Săgeți Albastre de la începutul anilor 2000.
Trimite articolul
XPrima data se face infrastructura apoi se cumpara trenuri noi. Dar la noi e invers, luam trenuri de mare viteza care vor circula cu o medie de 30km/h. Probabil al viteza cu care vor circula vor face economie la curent (consum redus, deci cu un plin vor circula dus intors) :).
Deci nu scapam de statul aiurea in tren. Doar s-ar putea ca daca au intarzierile de la noi sa ramana si fara curent sa fie nevoie sa fie tractat…
-
Logica dvs. e corecta pana la un punct. Tocmai ca avem nevoie de trenuri in care gradul de comfort este mai mare daca tot petrecem atat de mult timp in ele (datorita vitezei mici de deplasare etc.)
In plus, trenurile de 160km/h nu sunt chiar trenuri de mare viteza.
Nu putem decat sa speram ca lucrurile se vor imbunatati in urmatoarea decada. -
ce plin visezi? astea nu sunt pe baterii
-
In romania starea de imbecilitate si ticalosie reprezinta normalitatea.
Prostia Romaneasca nu are limite sa moara Bibi, cumperi trenuri de generatie noua, sa le pui pe o infrastructura din al-2-lea Razboi mondial !!! Bah cretinilor!!!
-
Infrastructura e demult in colaps. Nici aia nu e intretinuta.
Cluj – Timișoara si de unde se vor alimenta cu energie electrica.Prim teleportare,wireless sau cum.Ca de la Arad,Oradea nu exista retea electrificata.Si de la Oradea spre Cluj sant plantati stalpi de sustinere mostenite din epoca Ceasca.Sau vor fi trenuri gen BOZANCAIA dar pe bateri de vreo 200 km
-
Vor circula prin Deva – Alba Iulia.
-
Cluj Napoca-Timisoara Nord se circula pe linie electrificata prin Arad-Deva-Teius.tren 1765/1766
Stîlpii de electrificare sînt montati de la Baciu Triaj(electrificare exstenta) pînă la Mera. Stîlpii nu sînt de pe vremea lu Ceașcă ci sînt recuperati de la lucrprile de pe Valea Prahovei. 160km/h nu e mare viteză, avem si in prezent vagoane apte de 200 km/h. Trenul din poza e un TGV Duplex, pe cînd la noi vor sa aducă rame Coradia, concepute exact pentru trafic de naveta, dar care probabil vor fi puse pe aceste rute de lung parcurs.
Se mai misca si cate ceva in bine, printre atatea politici PNRR toxice si inapoiate si anti-ecologice de la PNL-USR, vesnic despre mai multe gaze, sosele, parcari si avioane.
Bine, bine – apreciem faptul ca se misca ceva in tara, mai greu – dar ne miscam, insa:
1. Ramele electrice de genul nu sunt de lung parcurs (eu nu am vazut in Germania, rame electrice pe distante asa de lungi, dar na, noi suntem romani si ne pricepem la improvizat).
2. Poate ca asta ar fi trebuit sa fie primul 1: NU LE MERITAM, NU MERITAM TRENURI NOI!!! Cand vom incepe sa devenim mai civilizati in societate, cand nu vom mai face mizerie – abia atunci sa mai avem pretentii la chestii noi. Sau filtre la intrare in tren, nu toti obositii, tiganii, aurolacii sa circule cu astfel de trenuri, PUNCT.
3. Romania inca dispune de multe vagoane care ar putea fi modernizate si puse la trenuri de lung parcurs, poate ca ar deveni mai rentabil decat investitia in astfel de trenuri…
4. INFRASTRUCTURA E VARZA, limitari de viteza la greu…
-
Romania inca dispune de multe vagoane care ar putea fi modernizate si puse la trenuri de lung parcurs,Asa spui tu dar au fost reconditionate vagoanele restaurant si bar pentru trenuri de lungi distante.A venit un ministru CUC care a spus ca sant nerentabile ca personalul de bord fura si deodata toate vagoanele reconditionate au disparut nimeni nu stie unde
N-avem infrastructura de 160km/ora, mai bine 80km dar in siguranta.
O mica poveste despre trenurile de mare viteza!!
TGV Duplex 320km/h
ICE 300km/h
AVE 300km/h
TGV-V150 574,2km/h
Si acum un exemplu:-Distanta între Paris-Stuttgart 619 km în 3ore si 23minute
Si acum o propunere!!!!- Hai sa mergem la culcare si sa visam alte vremuri.
Cu respect felixroth-neda