tion.ro Web analytics

Tion

Tion

  • Ştiri
    • Ştiri Timiș
    • Lugoj
    • Știri naționale
    • Stiri internaţionale
    • Eveniment
    • Sănătate
    • Dialoguri Sănătoase
    • Sport
    • Târg imobiliar
  • Timp liber
    • Cultură
    • Cinema
    • Horoscop
  • ANGAJĂRI
  • MICA PUBLICITATE
    • IMOBILIARE
      • Imobiliare Vanzari – Garsoniere
      • Imobiliare Vanzari – o camera
      • Imobiliare Vanzari – 2 camere
      • Imobiliare Vanzari – 3 camere
      • Imobiliare Vanzari – 4 camere
      • Imobiliare Vanzari – Case
      • Imobiliare Vanzari – Terenuri
      • Imobiliare Vanzari – Spatii comerciale
      • Imobiliare Inchirieri – Garsoniere
      • Imobiliare Inchirieri – o camera
      • Imobiliare Inchirieri – 2 camere
      • Imobiliare Inchirieri – 3 camere
      • Imobiliare Inchirieri – Case
      • Imobiliare Inchirieri – Spatii comerciale
    • PRESTĂRI SERVICII
    • CONSTRUCȚII
    • AUTO
    • DIVERSE
  • UTILE
  • VIDEO
  • Azi în Timișoara
  • Cariere de Poveste
  • Agenda
  • Lugoj
Select Page


Tion
Eveniment
Trenuri electrice de la Timișoara la Cluj, Arad sau București. Ministerul Transporturilor cumpără 37 de garnituri

Trenuri electrice de la Timișoara la Cluj, Arad sau București. Ministerul Transporturilor cumpără 37 de garnituri

De Vlad Popa
la 5 November 2021 11:23 Reactualizat la: 5 November 2021 11:25
14 Comentarii

Trenuri electrice de la Timișoara la Cluj, Arad sau București. Ministerul Transporturilor cumpără 37 de garnituri

foto: arhivă
5 November 2021 11:23 Reactualizat la: 5 November 2021 11:25
Ministerul Transporturilor a încheiat licitația pentru 37 de trenuri electrice noi. Sunt primele de genul acesta pe care le va avea România, pe lângă cele trei produse la Craiova și operate de compania Softrans. Acestea vor circula și pe rutele București Nord – Brașov – Arad – Timișoara, București Nord – Craiova – Timișoara – Arad sau Cluj – Timișoara. 
Scris de Vlad Popa - Ministerul Transporturilor a încheiat licitația pentru 37 de trenuri electrice noi. Sunt primele de genul acesta pe care le va avea România, pe lângă cele trei produse la Craiova și operate de compania Softrans. Acestea vor circula și pe rutele București Nord – Brașov – Arad – Timișoara, București Nord – Craiova – Timișoara – Arad sau Cluj – Timișoara. 

Trimite articolul

X

Licitația a fost câștigată de compania Alstom Ferroviaria SpA, parte din grupul european Alstom. A fost desemnată câștigătoarea licitației pentru achiziția a 37 de trenuri electrice noi pentru transportul de călători. Compania a câștigat licitația cu o ofertă de 1.3 miliarde lei fără TVA, transmite hotnews.ro.

Trenurile vor fi puse în circulație pe liniile electrificate din țară:

  • București Nord – Constanța
  • București Nord – Brașov – Arad – Timișoara
  • București Nord – Brașov – Cluj
  • Brașov – Deda – Cluj
  • București Nord – Brașov
  • București Nord – Iași
  • București Nord – Suceava
  • București Nord – Galați
  • București Nord – Craiova – Târgu Jiu – Petroșani- Simeria
  • București Nord – Craiova – Timișoara – Arad
  • Cluj – Timișoara
  • Cluj – Suceava – Iași

Acestea vor fi primele trenuri electrice cumpărate de România și se vor alătura celor trei trenuri electrice Hyperion produse în țară, la Craiova, și achiziționate de operatorul privat Softrans.

Trenurile electrice (RE-IR) au o capacitate de transport de peste 300 de persoane/tren, la o viteză maximă de circulație de 160 km/h. Pentru asigurarea calității vehiculelor, trenurile sunt cumpărate cu servicii de reparații incluse pe minimum 15 ani.

Prin finalizarea procedurii de achiziție publică, CFR se apropie de momentul introducerii în circulație a primului lot consistent de trenuri de la achiziția faimoaselor Săgeți Albastre de la începutul anilor 2000.

Trimite articolul

X
Taguri:
achizitie trenuri electrice ,
ministerul transporturilor
14 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. fotbal1 says:
    November 5, 2021 at 12:02 pm

    Prima data se face infrastructura apoi se cumpara trenuri noi. Dar la noi e invers, luam trenuri de mare viteza care vor circula cu o medie de 30km/h. Probabil al viteza cu care vor circula vor face economie la curent (consum redus, deci cu un plin vor circula dus intors) :).
    Deci nu scapam de statul aiurea in tren. Doar s-ar putea ca daca au intarzierile de la noi sa ramana si fara curent sa fie nevoie sa fie tractat…

    Reply
    • Mircea Alimos says:
      November 5, 2021 at 1:43 pm

      Logica dvs. e corecta pana la un punct. Tocmai ca avem nevoie de trenuri in care gradul de comfort este mai mare daca tot petrecem atat de mult timp in ele (datorita vitezei mici de deplasare etc.)
      In plus, trenurile de 160km/h nu sunt chiar trenuri de mare viteza.
      Nu putem decat sa speram ca lucrurile se vor imbunatati in urmatoarea decada.

      Reply
    • z says:
      November 5, 2021 at 2:06 pm

      ce plin visezi? astea nu sunt pe baterii

      Reply
    • werner says:
      November 5, 2021 at 3:12 pm

      In romania starea de imbecilitate si ticalosie reprezinta normalitatea.

      Reply
  2. ALex says:
    November 5, 2021 at 1:45 pm

    Prostia Romaneasca nu are limite sa moara Bibi, cumperi trenuri de generatie noua, sa le pui pe o infrastructura din al-2-lea Razboi mondial !!! Bah cretinilor!!!

    Reply
    • Gogi catu trage matu says:
      November 6, 2021 at 8:09 am

      Infrastructura e demult in colaps. Nici aia nu e intretinuta.

      Reply
  3. Si curcile rad says:
    November 5, 2021 at 1:47 pm

    Cluj – Timișoara si de unde se vor alimenta cu energie electrica.Prim teleportare,wireless sau cum.Ca de la Arad,Oradea nu exista retea electrificata.Si de la Oradea spre Cluj sant plantati stalpi de sustinere mostenite din epoca Ceasca.Sau vor fi trenuri gen BOZANCAIA dar pe bateri de vreo 200 km

    Reply
    • Nicky says:
      November 5, 2021 at 5:14 pm

      Vor circula prin Deva – Alba Iulia.

      Reply
    • p*ulica frînaru says:
      November 5, 2021 at 5:25 pm

      Cluj Napoca-Timisoara Nord se circula pe linie electrificata prin Arad-Deva-Teius.tren 1765/1766
      Stîlpii de electrificare sînt montati de la Baciu Triaj(electrificare exstenta) pînă la Mera. Stîlpii nu sînt de pe vremea lu Ceașcă ci sînt recuperati de la lucrprile de pe Valea Prahovei. 160km/h nu e mare viteză, avem si in prezent vagoane apte de 200 km/h. Trenul din poza e un TGV Duplex, pe cînd la noi vor sa aducă rame Coradia, concepute exact pentru trafic de naveta, dar care probabil vor fi puse pe aceste rute de lung parcurs.

      Reply
  4. timisoreanu says:
    November 5, 2021 at 3:50 pm

    Se mai misca si cate ceva in bine, printre atatea politici PNRR toxice si inapoiate si anti-ecologice de la PNL-USR, vesnic despre mai multe gaze, sosele, parcari si avioane.

    Reply
  5. Calatorul_Civilizat says:
    November 5, 2021 at 4:00 pm

    Bine, bine – apreciem faptul ca se misca ceva in tara, mai greu – dar ne miscam, insa:
    1. Ramele electrice de genul nu sunt de lung parcurs (eu nu am vazut in Germania, rame electrice pe distante asa de lungi, dar na, noi suntem romani si ne pricepem la improvizat).
    2. Poate ca asta ar fi trebuit sa fie primul 1: NU LE MERITAM, NU MERITAM TRENURI NOI!!! Cand vom incepe sa devenim mai civilizati in societate, cand nu vom mai face mizerie – abia atunci sa mai avem pretentii la chestii noi. Sau filtre la intrare in tren, nu toti obositii, tiganii, aurolacii sa circule cu astfel de trenuri, PUNCT.
    3. Romania inca dispune de multe vagoane care ar putea fi modernizate si puse la trenuri de lung parcurs, poate ca ar deveni mai rentabil decat investitia in astfel de trenuri…
    4. INFRASTRUCTURA E VARZA, limitari de viteza la greu…

    Reply
    • UNDE AM AJUNS says:
      November 5, 2021 at 6:10 pm

      Romania inca dispune de multe vagoane care ar putea fi modernizate si puse la trenuri de lung parcurs,Asa spui tu dar au fost reconditionate vagoanele restaurant si bar pentru trenuri de lungi distante.A venit un ministru CUC care a spus ca sant nerentabile ca personalul de bord fura si deodata toate vagoanele reconditionate au disparut nimeni nu stie unde

      Reply
  6. Ovidiu says:
    November 6, 2021 at 8:31 pm

    N-avem infrastructura de 160km/ora, mai bine 80km dar in siguranta.

    Reply
  7. roth-neda says:
    November 6, 2021 at 9:53 pm

    O mica poveste despre trenurile de mare viteza!!

    TGV Duplex 320km/h
    ICE 300km/h
    AVE 300km/h
    TGV-V150 574,2km/h
    Si acum un exemplu:-Distanta între Paris-Stuttgart 619 km în 3ore si 23minute

    Si acum o propunere!!!!- Hai sa mergem la culcare si sa visam alte vremuri.
    Cu respect felixroth-neda

    Reply
  8. Cele mai citite știri

    1
    FOTO. Primarul Dobra a semnat contractul pentru înființarea parcului din cartierul Herendești-Bocșei. Va avea amfiteatru
    2
    Tânăr prins la aproape două săptămâni după ce a spart geamul unei mașini în Lugoj
    3
    Accident pe Calea Dorobanților din Timișoara. O femeie a ajuns la spital
    4
    Ilie Vlaicu, directorul Aquatim: „Timișoara este ferită de o criză a apei precum cea din Prahova, datorită investițiilor și prevenirii"
    5
    Între structură și haos: 20 de ani din arta lui Cristian Sida, în Palatul Baroc
    6
    FOTO. Timișorenii pot vedea „Mantas”, un spectacol despre ultimele zile din viața unui regizor ucis la Mariupol
    7
    Timișoara, gazdă a Competiției Naționale de Înot Special Olympics
    8
    Sănătatea sânilor la orice vârstă. Dr. Simona Cerbu explică prevenția, autoexaminarea și rolul controalelor imagistice
    9
    Ministerul Educației schimbă regulile olimpiadelor școlare după 13 ani
    10
    Timișorenii, invitați la turul tematic „Evreii din Cetate”. O incursiune în istoria unei comunități definitorii pentru oraș

    Cele mai noi știri

    Ştiri din Timiș

    Ruben Lațcău: „Timișoara atrage fonduri europene record, peste 663 de milioane de lei contractați într-un singur an"

    Ştiri din Timiș

    Ilie Vlaicu, directorul Aquatim: „Timișoara este ferită de o criză a apei precum cea din Prahova, datorită investițiilor și prevenirii"

    Ştiri din Timiș

    Transparență decizională la Consiliul Județean Timiș. Cetățenii pot trimite propuneri pentru reorganizarea DGASPC

    Ştiri din Timiș

    Digitalizarea Municipiul Timișoara cu ajutorul tehnologie 5G de la Orange

    Ştiri din Timiș

    FOTO. Crăciunul, un timp al comunității: bucurie dăruită copiilor din Pesac și Berliște

    Ştiri din Timiș

    Proiectul insulelor ecologice digitalizate, finalizat la Timișoara după mai multe provocări. Autoritățile se declară mulțumite

    Ştiri din Timiș

    De Sărbători, MedLife acordă 20% reducere la toate analizele medicale

    Ştiri din Timiș

    UPDATE. Dominic Fritz depune jurământul de credință pentru cetățenia română: „Trăiască România, trăiască Europa!”

    Ştiri din Timiș

    Investiții de aproape 11 milioane de lei în Giroc și Chișoda. Mai multe străzi vor fi modernizate

    Ştiri din Timiș

    FOTO. Brazi de Crăciun la prețuri pentru toate buzunarele, în Piața 700
    • Servicii
      • Redactia
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Timiș Online

    ISSN 3008-2323

    ISSN-L 3008-2323

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici