„Ieri, ora 22.47, un bărbat din Reșița a apelat numărul unic de urgență 112 pentru a sesiza că este nemulțumit de faptul că nu funcționează o aplicație de pe o rețea de socializare și nu poate vorbi cu soția sa”, transmite IPJ Caraș-Severin.
Bărbatul a fost consiliat de către polițiștii Centrului Operațional și a fost avertizat cu privire la utilizarea serviciului pentru apeluri de urgență 112. Luni seară, timp de mai multe ore, nu au funcționat Facebook, Whatsapp și Instagram.
De-a lungul timpului, dispecerii s-au lovit și de alte nemulțumiri ciudate ale cetățenilor care au sunat la 112. Oamenii au apelat pentru a reclama probleme precum întreruperea energiei electrice, nemulțumiri legate de modul de servire în restaurante sau de zgomotul produs de aparatele de aer condiționat din magazine, de fiecare dată apelanții fiind consiliați și îndrumați să se adreseze instituțiilor competente, astfel de apeluri nereprezentând urgențe care să necesite acţiunea agenţiilor specializate de intervenţie.
Polițiștii vin și cu o serie de sfaturi pentru cetățenii care vor să sune la 112:
- apelarea prin sistemul naţional Apeluri de urgenţă 112 trebuie făcută numai în cazuri de urgenţă, care necesită intervenţia promptă a structurilor de poliţie pentru soluţionarea evenimentului;
- este important ca indiferent de situaţia în care vă aflaţi, să vă păstraţi controlul şi să răspundeţi la întrebările pe care vi le adresează operatorul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale sau al dispeceratului de poliţie, pentru a scurta timpul de culegere a datelor necesare efectuării intervenţiei de către structura competentă;
- este important să comunicaţi cu exactitate timpul şi locul producerii evenimentului, numărul şi semnalmentele persoanelor implicate, numărul camerei/apartamentului, intersecţii, cartiere, străzi apropiate, obiective din zonă etc;
- nu abuzaţi de acest număr de telefon fără motiv real, nu apelați numărul de urgență pentru a face glume, farse, pentru a adresa injurii operatorilor, pentru a solicita diverse informații care nu fac obiectul unei intervenții de urgență (starea vremii, mersul trenurilor, ora exactă, date de contact ale autorităților sau probleme tehnice la diferite rețele de socializare, precum în cazul prezentat anterior).
- Nu sunați la 112 pentru probleme non-urgente! Apelurile non-urgente reprezintă acele situații în care nu este nevoie de intervenția imediată a echipajelor Ambulanței, Poliției, Pompierilor sau ale Jandarmeriei. Apelarea nejustificată a numărului 112 poate costa viața unei persoane aflate în pericol. În timp ce operatorul se ocupă de un apel non-urgent, pe linie poate aștepta o persoană care are într-adevăr nevoie de ajutor!
editor Dan Oancia
Trimite articolul
Xin 31 dec. acum.3 ani am folosit 112 sa reclam o cearta domestica dar care putea degenera in altceva..si stupoare, ni s a amintit ca s in concediu stimabilii in uniforme de protectie si ca sa venim in 3 ian. sa facem o plangere scrisa…
halucinant raspuns . in tr un oras ca TM asa cv e inadmisibil, indif ca e 31 dec..sau eu stiu ce alte sarbatori.
Am constatat ulterior ca multi alti cetateni au primit raspunsuri similare.
-
Aberatii!
Oare tu crezi ce spui? Apelurile de lam112 sunt integistrate si nici un operator nu si-ar permite sa va iti dea un asemenea raspuns. Acolo nu sunt oameni culesi de pe strada. Deci, domnule timisorean, aberezii in ceea ce susti. Bag mana-n foc ca aberezi! Pentru asemenea afirmatii, ar trebui sa incasezi si o amenda.
Asta e din ciclul – individ cu wc in curte și care consuma 1 pasta de dinti pe an. As vrea sa cred ca a fost și amendat, suma maxima.
Nu mai este mult până la sexul online