Polițiștii timișoreni și lugojeni au organizat acțiunea pentru reducerea riscului de accidente în cazul trecerii pe roșu.
În timpul acțiunii oamenii legii au dat 75 de amenzi în valoare totală de 17.545 lei. De asemenea, au constatat și două infracțiuni la regimul circulației.
„Totodată, au fost reținute 20 de permise de conducere, dintre care 11 pentru traversarea intersecției pe culoarea roșie a semaforului electric. Celor 11 conducători auto li s-a aplicat și sancțiunea complementară a suspendării dreptului de a conduce autovehicule pe drumurile publice pentru o perioada de 30 de zile”, transmit cei de la IPJ Timiș.
Acțiunile de acest fel vor continua și în perioada următoare.
editor Dan Oancia
Trimite articolul
XCam putine permise retinute. Au stat numa jumatate de ora?Bine ar fi ca la astfel de actiuni sa fie sanctionate si alte categorii de participanti la trafic daca e cazul, poate au si fost, nu vad in articol. Si niste atentionari catre pietoni, sa nu stea pe bordura si imediat cum se face verde sa se arunce inainte fara sa se asigure…. Aditional, faceti ceva cu timpul de “galben”, sa fie mai lung daca pe artera e limita de viteza mai mare de 50.
-
Daca dupa ce se face verde nu incep sa trec ca pieton ca vin masini, nu mai trec niciodata. La Catedrala pe linia de tramvai nu pot sa trec pana la capat pe verde desi am facut atletism. la pietoni tine prea putin verdele. Mostenire de la Robu. Dar de ce vin masini dupa ce am verde? Inteleg ca mai scapa una pe galben-si eu am inca rosu, dar este imposibil legal sa mai treaca daca eu am verde. A putut sa treaca in timpul galbenului lui.
-
Vin masini cand se face verde la pietoni pentru ca:
a)mai trece cate un inconstient pe rosu,
b)mai trece cate unul pe rosu pentru ca galben tine prea putin pentru limita de viteza de acolo,
c)pentru ca e verde intermitent la dreapta! care e o prostie daca incepe inainte de verde pietoni(sagului dreapta pe rebreanu) oricata prioritate ai avea tu, si chiar daca ia curba cu 10kmph, nu poate opri instant in caz ca te “arunci” pe zebra fara sa te asiguri. Dar daca e un copil doamne feri; tre invatati sa nu stea pe bordura. Dar, Ai obligatia sa te asiguri chiar daca ai verde. Daca soferul e obligat sa-ti dea prioritate daca te surpinde rosu cand traversezi(catedrala…), fa si “tu” un “efort” si intoarce capul inainte sa traversezi. Iar daca stai chiar pe bordura… multe se pot intampla naspa in functie de gabarit tir,autobuz, sofer… pietoni care se mai dezechilibreaza, elevi cu chef de harjoneala..Verdele la catedrala la pietoni e o mizerie, acolo l as pune toata ziua pe primar sa traverseze. Robu, Fritz, oricare. Treci din 2 bucatzi, sau… sprint 🙂 Nu mi s a intamplat acolo sa traversez in pas alert si sa ma claxoneze vreunul. Daca “te” doare’n cot si o lalai cu ochii in celular, normal ca se enerveaza si soferii, claxoane, turatii, semne… un pic de respect reciproc face mult.
-
Respect reciproc? Ține prea puțin galbenul? Nu pot frana la 10 km/h? Daca nu întoarce capul sa se uite (că normal că dacă nu se uita la tine CHIAR CAND ARE VERDE, îl calci că așa ai învățat tu la școala de șoferi)? Bai incompetenților, dar nu se găsește un polițist de la rutieră sa intre aici să îți zică vreo două? Tu chiar atât de inapt poți să fi? Mai dai încă o dată examenul și sala și orașul și fă la fel cum ai zis aici sa vezi cum nu mai conduci tu toată viața. Nesimțit ești, jur. Fiecare vă inventați voi legile voastre, șoferii păcii. Tot voi dați peste pietoni, bicicliști, parcați pe tot trotuarul și faceți accidente la fiecare 5 minute și după tot voi găsiți scuze… Vai de zilele tale și altora care gândesc ca tine.
-
Esti de o tinerete infioratoare. Atat poti intelege, atat intelegi.
-
Cred ca nu ai citit cu atentie ce a scris, sau ai selectat ce ti-a convenit din ce a scris. Sunt biciclist. Ion are dreptate, tu gresesti. Imi e rusine cu bicicleta din cauza unora ca tine. Limbajul tau nu e al unui biciclist ci al unui birjar. Daca la fel te dai cu bicicleta cum scrii, stai acasa.
-
-
-
-
S-au cheltuit atatia bani pe semafoare si ce era mai important TEMPORIZATOARE montate sub semafor care sa arate cat mai dureaza culoarea respectiva nu s-au montat pe nicaieri.Conteaza enorm aceste temporizatoare pt ca fara ele toti merg tare nestiind cat timp mai au de culoare verde si da intradevar galbenul dureaza extrem de putin la multe semafoare in special pe Rebreanu unde e si limita de 70.La capitolul semaforizare Timisoara ar trebui sa ia exemplul Lugojului.Apropo mai stie cineva ceva de semaforizarea inteligenta de acum aprox 5 ani cand s-au spart in tot orasul in jurul semafoarelor pentru a se introduce acele banale bobine care trebuiau “imperecheate”cu semafoarele pt semaforizarea inteligenta ca in Germania?
Dar pe aia care văd că nu au loc și tot se bagă și blochează intersecțiile și sensurile giratorii sau opresc pe trecere de pietoni nu îi trag de mânecă?
Că localii văd că nu se mai iau de aia parcați neregulamentar…or fi plătit taxă de șmecher!
Bun, si acum 2 luni gata, nu mai vedem nici o actiune. La orice semafor, la orice ora, se trece pe rosu curat. Daca la un semafor se face rosu si apoi nu mai trece nimeni, este o exceptie. Exceptie este si cand pietonii pot trece pe zebra fara sa se arunce in fata masinilor. Daca stai pe margine si astepti ca sa opreasca, poti sa stai mult si bine. Te arunci si atunci abia opreste. La fel poti sta mult si bine pe margine, pe bicicleta, sa astepti sa opreasca vreo masina ca sa treci pe pista de biciclete paralela cu zebra- marcata si semnalizata. Trebuie sa descalec (desi nu sunt obligat), sa pun bicicleta pe partea din care vin masinile, si sa trec pe jos. Franeaza nervosi cu scrasnet de frane si ma lasa ca nu au incotro. Sanctiunile date sunt hilare. Daca mai erau 2 de zero dupa cifra data, mai ziceam ca au facut ceva. Am fost in Ungaria acum cateva zile. Toata lumea in oras maxim 50, pietonii sunt invitati sa treaca de parca sunt regina Angliei, masini de politie in patrulare, la colturi de strada-te simti in siguranta, nu ca aici-parca esti in joc video.
-
Exact așa pățesc și eu. Ei sunt prea importanți ca sa ne lase pe noi “săracii” cu biciclete sau pe jos sa trecem… După ce te lovește pentru că nu era atent tot el comentează cu “pai daaa că a sărit pietonul in fața mea vaaai”. Ei sunt OBLIGATI să reducă viteza când se apropie de o trecere de pietoni (ceea ce aici nu exista), și sunt OBLIGATI să îți acorde prioritate ( care din nou, nu exista).
-
Nu se traverseaza pe bicicleta decat pe traversarile pentru biciclisti(cum ii aia in Ungaria cand mergi spre Mako) dar NU ai prioritate(in Ro, in Hu nu stiu) Ce vezi tu in Timisoara in paralel cu zebra e o inventzie robuliana. NU e pista(vezi definitzia pistei in codul rutier. pista nu e perpendic. pe axul drumului!) si NU e traversare(oblica, perpendic.), pentru ca nu respecta standardul de marcaje. Atunci la ce e buna daca tot tre sa te dai jos? pai eu o folosesc sa nu ma amestec cu bitza printre pietoni daca e aglomerat, ca se traverseaza cam la gramada, si cand se intersecteaza gramezile din sensuri opuse, numa eu cu bitza lipsesc dintre ei. MA DAU JOS daca nu e semafor, si uneori chiar daca e.
Ce bine!!!!
Chiar am văzut azi 2 polițiști în intersecția Rebreanu cu Martirilor. Așezați vizibil, iar traficul mergea șnur.
-
Iaca si explicatia de ce s au luat asa putine permise… erau vizibili… acu, nu stiu ce sa zic, e mai bine asa, sau mai “ne vizibili”, adica permise mai multe saltate, sau preventzie? parca preventzie e mai bine:)
In sfârșit, mulțumesc poliției că în sfârșit acționează. Sper sa se mai cumințească șoferii, deși nu prea cred.
-
@Beske Realizezi ca cineva cu permisul suspendat conduce in continuare nu?
-
Adică tu?
-
eu zic sa realizam ca sunt “cetateni” care conduc masini fara a avea permis, fara o ora de scoala auto. Iar aia sunt biciclisti sau pietoni, numa’ ca toate prostiile/infractiunile/accidentele pe care le fac sunt considerate a fi facute de “soferi”. Pai cum pana mea soferi daca ei nu au permis? Biciclisti si pietoni!
-
Poate daca acesti angajati de la politie ar fi prezenti in intersectiile cu trafic intens din oras si la orele de virf dupa un grafic optimizat,constant,adica zilnic,poate atunci numarul celor care trec pe rosu ar fi mult mai redus atit din partea conducatorillr auto cit si din partea pietonilor.
Activitatea acestei structuri se desfasoara pe strada,nu prin birouri sau masini.
Cel putin asa ar trebui.
Cu tot efectivul pe strada zilnic si constant si evenimentele rutiere ar scadea mult ca numar.