Unul dintre cei mai cunoscuţi medici din Marea Britanie, John Britton, a scris Departamentului de sănătate să ceară urgent guvernului să deschidă o anchetă pentru a decide dacă Ferrari încalcă legea privind sponsorizarea din partea companiilor de tutun.
John Britton, membru al Colegiului Regal de medici şi director al centrului britanic de studii pentru controlul tutunului, a scris şi reprezentanţilor postului de televiziune BBC, cerându-le să se gândească dacă este potrivit să difuzeze cursele de Formula 1 în cadrul cărora standurile echipelor sunt acuzate de publicitate subliminală de către Comisia Europeană.
Scandalul a pornit de la faptul că Ferrari afişează pe maşinile roşii şi pe echipamentele şoferilor un cod de bare, cu alb şi negru. Atât Comisia Europeană, cât şi experţi în publicitate, sunt de părere că acel cod de bare este creat pentru a aminti spectatorilor de un pachet de ţigări Marlboro.
Potrivit legii europene, companiile producătoare de tutun care sponsorizează evenimente sportive comit o infracţiune. În urmă cu o săptămână purtătorul de cuvânt al Comisarului european pentru sănătate a declarat că, în opinia sa, prin codul de bare afişat pe maşinile Ferrari se face publicitate subliminală puternică.
Philip Morris, a doua companie producătoare de tutun din lume, şi-a extins contractul cu Ferrari până în 2011. Contractul între Philip Morris şi Ferrari valoarează aproximativ un miliard de dolari.
Echipa Ferrari nu este singura acuzată că face publicitate subliminală la cursele de Formula 1, specialiştii din domeniu spunând că mai multe companii folosesc mesaje şi jocuri de cuvinte pentru a sugera o anume marcă de ţigări.
Sursa: Newsin
Citiți principiile noastre de moderare aici!