Noul bolid reprezintă în mod evident interpretarea regulamentului în vigoare de anul acesta. În ceea ce priveşte aerodinamica, modificările sunt opera Owg (Overtaking Working Group), creat de FIA în colaborare cu echipele pentru a defini un regulament care să faciliteze depăşirile pe pistă: eleronul spate are un profil central neutru, la fel pentru toţi. Maşina este dezvoltată mai ales în părţile laterale şi este mai lungă decât în trecut. Caroseria trebuie să fie lipsită de deschizături iar dispozitivele aerodinamice sunt reduse. Eleronul din faţă este mai înalt şi mai strâmt, iar difuzorul a fost plasat mai în spate. S-au realizat modificări şi la suspensii, reducând posibilitatea de a le adăuga diverse elemente. Design-ul maşinii a fost reproiectat pentru a se ajunge la distribuire corectă a greutăţii în funcţie de alte două noutăţi: sistemul de recuperare cinetică (Kers) şi reintroducerea pneurilor slick. Kers a fost proiectat de Ferrari alături de MAgneti Marelli şi este amplasat pe motor. Transmisia a fost redesenată pentru o optimiza eficienţa aerodinamică. Cutia de viteze este în continuare din carbon şi rămâne longitudinală. S-a realizat şi un nou sistem de frână. Alte modificări importante au fost implementate la cererea FIA şi FOTA (Formula One Teams Association) pentru reducerea costurilor. Motorul rămâne longitudinal şi îşi menţine funcţia portantă. Regimul de rotaţie maximă este de 18.000 rotaţii pe minut şi obiectivul kilometrajului este în jur de 2.500km. “Sunt emoţionat dar şi fericit pentru că eu sunt cel care încearcă monopostul pe pistă pentru prima oară. Cu toate aceste reguli noi, mă aşteptam la o maşină diferită, ca acum zece ani, cu eleroane mari… dar am fost surprins. F60 mi se pare o maşină mică, compactă şi foarte drăguţă”, a fost prima declaraţie a pilotului brazilian Felipe Massa. Vice-campionul mondial se declară pregătit pentru următorul sezon. “În fiecare an te simţi mai puternic, mai pregătit fizic şi psihic. Eu mă simt mai puternic din punctul de vedere al experienţei. Sunt gata pentru un campionat foarte disputat. Adversarul? Nu este uşor de stabilit, dar în mod sigur McLaren Mercedes ne va face viaţa mai dificilă, dar sunt apoi şi BMW, Renault şi poate vom avea şi ceva surprize. Nu ştim cum va fi Ferrari, am lucrat foarte mult şi mai avem încă multe de făcut până la prima cursă”, a precizat Felipe Massa. “Este diferită faţă de cea din trecut. Este altfel, dar este frumoasă”, a declarat Kimi Raikkonen. “Anul trecut nu a mers aşa cum am vrut, dar acum 2008 face parte din trecut. Avem multă încredere în maşina noastră, acum începem testele şi plecăm cu obiectivul de a cuceri ambele titluri mondiale. Este frumos şi distractiv să testezi un nou monopost, dar este şi mai frumos şi mai distractiv să participi la curse. De abia aştept să înceapă campionatul”, a adăugat finlandezul. Tot astăzi va avea loc primul test pe pistă, pe circuitul de la Mugello.
Sursa: Realitatea.net
Citiți principiile noastre de moderare aici!