Cu administraţie independentă, Ghiroda limitează cumva expansiunea marelui oraş. În acelaşi timp însă beneficiază de avantajele metropolitane, la trasnport, la facilităţile oferite locuitorilor, dar, mai ales, este un loc predilect pentru investitorii mai mari sau mai mici, care au găsit aici un loc deosebit de propice pentru dezvoltarea afacerilor.
Apă curentă curentă există în ambele localităţi componente. Urmează însă modernizări şi extinderi de reţea, în aşa fel încât peste 90% din populaţie să beneficieze de aceste facilităţi ale lumii civilizate, ne-a precizat primarul Dorel Vasile Cădariu. La canalizare se stă ceva mai rău. E destul de straniu că la margine de mare oraş mai sunt gospodării unde oamenii mai merg la toaleta din fundul curţii. Situaţia va fi îmbunătăţită radical un următoarea perioadă. Reţeaua din centrul de comună va fi extinsă şi modernizată din fonduri proprii. La Giarmata Vii există un proiect aprobat la Ministerul Mediului şi Pădurilor. Sunt zece milioane de lei, din care Consiliul Local va trebui să contribuie cu 24%. Ambiţiile sunt mari, căci dacă nu vin banii europeni, încurcate fiind căile birocraţiei, lucrarea va porni cu finanţare de la bugetul local. Va fi mai greu, se va merge în etape, însă edilii sunt decişi să rezolve această problemă.
Se stă mai bine la drumuri. Înainte de 1989, doar două străzi erau asfaltate. Acum sunt mult mai multe şi arată bine. Atât de bine încât cel principal este atât de circulat încât pare unul dintr-o urbe mare. Celelalte vor intra şi ele în lucru, căci mai sunt unele cu piatră. Lucrări au fost făcute şi la multe poduri şi podeţe, Ghiroda având mereu probleme cu inundaţiile în trecut. După 40 de ani, Agenţia Naţională de Îmbunătăţiri Funciare a reuşit să cureţe un canal colector, astfel că apele pluviale nu mai rămân în localitate, ci ajung în Bega. Cum zona este una de protecţie strictă, deoarece de aici se produce apa pentru reţeaua Timişoarei, toate scurgerile sunt direcţionate în aval de de Uzina de apă.
Un fenomen interesant, care se întâmplă la Ghiroda, este dat de interesul constant al timişorenilor pentru zonă. Desigur, aici au fost găsite terenuri şi case la preţuri mai bune decât în oraş. Locul era mai liniştit, mai verde, mai primitor. O anumită saturaţie se simte în localitate, însă locul rămâne căutat. O a doua Ghirodă se dezvoltă peste pod, spre Ciarda Roşie şi Moşniţa. Cu podul peste Bega e o altă poveste. A pornit ca investiţie guvernamentală. Criteriile politice, ca să nu spunem reaua voinţă, au oprit finanţarea. A fost finalizat tot din fonduri de la bugetul local, ne-a precizat Dorel Vasile Cădariu. Noroc că în localitate îşi au sediul instituţii importante. Printre ele se numără şi Aeroportul Internaţional Timişoara. A fost în dispută cu Giarmata Mare, însă justiţia a decis că rămâne la Ghiroda. Unde plăteşte şi impozite. Din fondurile colectate, sume importante ajung şi la şcoli sau biserici, căci acestea sunt obiective importante în viaţa comunităţii.
Citiți principiile noastre de moderare aici!