Propunerile privind reţeaua şcolară înaintate de municipalitate către Inspectoratul Şcolar Judeţean Timiş au primit avizul conform, iar Consiliul Local al Municipiului Lugoj, în şedinţa din 23 februarie, a aprobat noua reţea şcolară. La propunerea privind reţeaua şcolară făcută de executiv, s-a ţinut cont de realităţile din învăţământul lugojean.
„În şedinţa din luna decembrie am atras atenţia tuturor directorilor de unităţi şcolare de pe teritoriul oraşului, care au fost puşi în funcţie pe criterii politice de către PDL, să fundamenteze bugetele pe 2012 ale instituţiilor pe care le conduc în mod realist, în funcţie de standardul per elev stabilit de către minister prin Legea nr. 1 pe 2011. Cu regret constat că Ministerul Educaţiei, Trezoreriile, Direcţiile de Finanţe nu au ţinut cont că bugetul este aprobat pe trimestre şi nu pe luni calendaristice. Din acest motiv s-au întâmpinat probleme cu salariile cadrelor didactice în luna ianuarie, probleme care se vor ivi şi cu salariile pe luna februarie. La alocarea fondurilor pentru învăţământ se asigură în mod eronat doar salariile, nu şi viramentele către stat aferente acestor salarii. Prin urmare am solicitat în scris Ministerul Finanţelor ca în cursul aceleiaşi luni să se asigure mai întai salariile profesorilor apoi şi plata viramentelor către stat. De două luni am atras atenţia tuturor conducătorilor celor 15 centre financiare că în acest mod au un deficit în buget care generează probleme la plata salariilor cadrelor didactice. Am atras de asemenea atenţia că aceleaşi probleme le vor avea şi privind cheltuielile materiale, deşi municipalitatea a dublat alocarea bugetară pentru cheltuielile materiale (de la 2.000.000 lei cât aveau iniţial pe baza standardelor per elev, la suma de 3.800.000 lei). Am solicitat ca Trezoreria şi Directiile Finanţelor Publice să înţeleagă acest lucru, pentru ca profesorii să-şi poată primi banii la timp, iar şcolile să-şi poată achita cheltuielile materiale necesare”, a precizat primarul Francisc Boldea.
Corina Eva
Citiți principiile noastre de moderare aici!