Conform legii, atribuţiile Poliţiei Locale sunt mai ample decât cele ale Poliţiei Comunitare, fiind prevăzute şi alte domenii de competenţă, în special în domeniul siguranţei rutiere şi ordinii publice. Acest organism se va constitui distinct de Poliţia naţională şi va avea atribuţii privind apărarea drepturilor şi libertăţilor persoanei, a proprietăţii private şi publice, prevenirea şi descoperirea infracţiunilor. Poliţia Locală va integra compartimentele din aparatul de specialitate al primarului responsabile cu inspecţia şi controlul în construcţii, urbanism, protecţia mediului şi comerţ, consolidând capacitatea de acţiune în aceste domenii. Va sprijini de asemenea şi serviciile publice comunitare de evidenţă a persoanelor în activitatea de teren a acestora.
Conform celor declarate de şeful executivului local, la Lugoj poliţia locală va avea 51 de angajaţi şi va funcţiona sub forma unui serviciu în subordinea primarului, care va avea în componenţă compartimentele de Ordine Publică, Dispecerat, Siguranţă Rutieră, Disciplină în Construcţii, Protecţia Mediului şi Publicitate şi Comerţ Stradal.
În următoarele săptamâni personalul noii înfiinţate poliţii va fi dotat cu uniforme şi echipamente noi şi va trebui să ia parte la cursuri de instruire în vederea aplicării corecte a prevederilor acestei legi.
Primarul s-a arătat nemulţumit de activitatea din 2010 a Poliţiei Comunitare în special de faptul că nu s-a dat nici o amendă celor care nu au curăţat zăpada şi gheaţa de pe trotuare. În acest sens, pentru a eficientiza activitatea poliţiei locale, primarul a hotărât împărţirea pe sectoare a oraşului şi repartizarea cu dispoziţii şi responsabilităţi clare a poliţistilor pe fiecare sector. În încheiere primarul a informat ca Poliţia Locală va fi înfiinţată printr-o hotarâre a consiliului local ce va fi adoptată la sfârsitul lunii ianuarie.
Citiți principiile noastre de moderare aici!