Pentru un motor de 2000 cm³, pentru o maşină nouă, taxa va putea fi de 680 euro, iar dacă are vechimea de 2 ani taxa poate fi de 618 Euro. De asemenea, pentru un motor de 3000 cm³, un autovehicul nou va putea plăti 2160 euro iar dacă are 2 ani poate ajunge până la 1706 euro.
“Taxa auto pentru anul 2011 va respecta acelaşi principiu binecunoscut la nivel mondial – poluatorul plăteşte.” a anunţat ministrul Mediului şi Pădurilor. Pentru maşinile Euro 4, László Borbély, a subliniat că „a fost discutată o propunere mai drastică, venită din partea producătorilor, însă considerăm că această taxa nu poate fi crescută foarte mult şi am găsit o măsură de compromis. Astfel pentru un autovehicul de 1400 cm³, se plăteşte acum, pentru o maşină veche de 1 an 380 E, iar din 2011 propunerea de taxă este de 483 euro. Pentru o maşină cu o vechime de 3 ani acum se plăteşte 315 euro iar propunerea este ca din 2011 să fie de 399 euro. De asemenea, pentru un autoturism de 2000 cm³, cu vechimea de 2 ani acum se plăteşte 1060 euro iar de la anul propunerea este de 1424 euro”. În ceea ce priveşte taxa pentru maşinile Euro 3, ministrul Mediului şi Pădurilor a exemplificat că “pentru un autoturism cu un motor de 1400 cm³ şi o vechime de 7 ani, propunerea pentru taxa nouă este de 998 euro, în loc de 673euro cât se plăteşte acum. În cazul unui autoturism, cu o vechime de 8 ani, propunerea este de 880 euro, în loc de 594 euro cât este acum”. „Pentru maşinile Euro 2, cu un motor de 1400 cm³ şi o vechime de 10 ani propunerea va fi ca de la anul să plătească 2428 euro în loc de 1616 cât este acum. În cazul în care maşina are o vechime de 12 ani, propunerea M.M.P pentru noua taxă este de 1499 euro, faţă de 1000 euro cât se plăteşte acum”, a conchis László Borbély.
De asemenea, pentru a încuraja achiziţia de autoturisme electrice, cele echipate cu tehnologie de propulsie hibridă şi cele dotate cu tehnologii avansate de reducere a emisiilor poluante, Ministerul Mediului şi Pădurilor propune să nu fie percepută nicio taxă pentru aceste tipuri de maşini.
Per total, veştile nu sunt îmbucurătoare nici pentru cei care vor o masina nouă, dar nici pentru cei care vor dori să achiziţioneze o maşină la mâna a doua.
Statisticile arată că în primele nouă luni ale anului 2010, în judeţul Timiş au fost înmatriculate peste 70.000 de autovehicule, cu 10.000 mai puţine decât în aceeaşi perioadă a anului trecut. Şi asta s-a datorat atât lipsei de bani cât şi taxelor auto marite de executiv.
Citiți principiile noastre de moderare aici!