Prin înfiinţarea centrelor financiare se urmăreste autonomia financiară a unităţilor de învăţământ.„Vă anunţ că începând cu data de 1 octombrie 2011, vor fi desfiinţate cele şase centre financiare existente, urmând să fie înfiinţate 15 centre financiare noi, respectiv la: Colegiul Naţional „Coriolan Brediceanu”, Şc. cu cls. I-VIII Nr. 6, Colegiul Naţional „Iulia Hasdeu”, Şcoala cu cls. I-VIII Nr. 12 Măguri, Şcoala cu cls. I-VIII Nr. 3, Şcoala cu cls. I-VIII Nr. 4, Grupul Şcolar „Aurel Vlaicu”, Şcoala cu cls. I-VIII „Eftimie Murgu”, Grupul Şcolar „Valeriu Branişte”, Şcoala de Arte frumoase „Filaret Barbu”, Grupul Şcolar „Ştefan Odobleja”; Şcoala cu cls. I-VIII Nr. 2, Grădiniţa PP Nr. 2, Grădiniţa PP Nr. 4, Grădiniţa PP Nr. 5. În fiecare consiliu de administraţie va fi numit un reprezentant al Primarului Municipiului, respectiv reprezentanţi ai Consiliului Local Municipal”, a precizat edilul şef.De asemenea, în urma discuţiei purtate cu inspectorul şcolar judeţean adjunct Francisc Halasz, autorităţile au fost informate cu privire la posturile de contabil pentru centrele bugetare din oraş. „Din păcate, inspectoratul Şcolar Judeţean nu poate pune la dispoziţie decât 9,25 posturi. Astfel, vor fi centre financiare al căror personal va fi angajat cu un sfert de normă, altele cu o jumătate de normă, şi doar câteva cu normă întreagă, respectiv „Coriolan Brediceanu”, Şc. cu cls. I-VIII Nr. 6, Colegiul Naţional „Iulia Hasdeu”, Grupul Şcolar „Valeriu Branişte” şi Grupul Şcolar „Aurel Vlaicu”. Totodată, am avut discuţii cu directorii unităţilor de învăţământ, prin care le-am solicitat să asigure condiţiile necesare funcţionării centrelor financiare, şi anume o sală adecvată, mobilier, casă de bani etc. Rămâne însă necunoscut cine va efectua controlul financiar preventiv. În acest sens, am solicitat Inspectoratului să ia în considerare acest aspect şi să mărească numărul posturilor la 12”, a declarat edilul şef.
Citiți principiile noastre de moderare aici!