Pilotat de unul dintre constructori, André Borschberg, aparatul a decolat miercuri, la ora locală 6.51 (7,51 ora României), de la baza militară Payerne, din Elveţia.
Principalul obiectiv era testarea capacităţii aparatului de a zbura atât ziua, cât şi noaptea, celulele sale fotovoltaice încărcând cu energie solară bateriile necesare pentru zborul nocturn.
Primul zbor de lungă durată (75 de minute) al Solar Impulse a avut loc în 7 aprilie 2010.
Avionul are o anvergură a aripilor de 63,4 metri şi are numai 1,6 tone. Aripile sale sunt acoperite cu 12.000 de celule fotovoltaice, care alimentează patru motoare electrice.
Conceput de Bertrand Piccard şi de inginerul André Borschberg, avionul a fost prezentat pentru prima dată publicului la sfârşitul lunii iunie 2009.
Mai multe zboruri fără escală, inclusiv intercontinentale, urmează să aibă loc în 2011. Un tur al lumii va fi organizat ulterior.
Constructorii speră să poată să scadă greutaea bateriilor solare, ceea ce ar permite prezenţa a doi piloţi la bordul avionului Solar Impulse.
Sursa: Newsin
Citiți principiile noastre de moderare aici!