Firma turcească Bozankaya a livrat în Istanbul primul metrou fără conductor din Turcia. La ceremonia de inaugurare a participat și ministrul turc al Transporturilor și Infrastructurii, Abdulkadir Uraloğlu.
Prima livrare s-a făcut pe 25 septembrie, vehiculul fiind adus în depozitul Gebze OSB Şekerpınar. Până la sfârșitul anului 2023 este planificată livrarea a unui număr de patru metrouri fără conductor, fiecare având câte șapte vagoane. Vagoanele au zone dedicate scuterelor, bicicletelor și spații pentru persoanele cu dizabilități.
Metroul dispune de prize pentru alimentarea dispozitivelor electrice ale călătorilor și este produs local în procent de 63%. Cu o viteză de deplasare de 80 km/h și o lungime de 88 de metri, metroul utilizează un „sistem de frânare regenerativă” pentru a recupera energia generată în timpul frânării, contribuind astfel la reducerea consumului total de energie.
„Metroul Gebze-Darıca a fost special conceput pentru provincia Kocaeli și reprezintă o inovație pentru transportul feroviar din Turcia. Funcționând autonom la nivelul de automatizare GoA4, acesta este dotat cu tehnologie de ultimă generație”, a precizat Aytunç Günay, Președintele Consiliului de Administrație al Bozankaya.
La Timișoara au ajuns 21 de tramvaie făcute de compania Bozankaya. Contractul cu turcii a fost semnat în 26 iulie 2019. Era pentru cel puțin 16 tramvaie noi, dar primăria a obținut în cele din urmă fonduri europene pentru 21 de tramvaie, unul costând 11,58 de milioane de lei.
Tramvaiul Bozankaya are o lungime de 30 de metri, o capacitate maximă de 200 de călători și o autonomie de aproape 65 km. Primul tramvai Bozankaya din Timișoara a ieșit oficial pe traseu în iunie 2022, la un an după ce a ajuns aici.
Trimite articolul
Xsa prezinti franarea regenerativa drept ceva nou e un nou nivel de prostie
-
Nu cred ca la asta se referea, ci la conducerea autonoma.
-
Ambele sunt noi pt firma turceasca. Metrouri fara sofer exista de multi ani.
-
Adevarat. Dar, chiar daca sunt noi pentru ei, turcii le fabrica si vand – noi nu. Am circulat cu metrouri autonome, in Londra si Dubai. Dar alea sunt din alta liga. Felicitari turcilor – ca de la inginer la inginer.
-
-
Metroul ca si trenul sunt conduse de “conductor” nu de sofer.
-
sigur nu de un mecanic de locomotiva / rama electrica metrou? sigur-sigur? si la “naș” cum ii zice in clasificarea ocupatiilor din romania?