În întreaga lume, companiile aeriene au anulat peste 25.000 de curse care ar fi trebuit să aibă loc în luna august. Aproximativ 60% dintre acestea sunt din Europa.
Acest număr atât de mare de anulări vine în urma lipsei de personal – ținând cont că pe perioada pandemiei s-au făcut restructurări – dar și pe fondul altor probleme cu care se confruntă aeroporturile, relatează SchengenVisaInfo.com.
Cele mai recente date transmise de Cirium, o companie care furnizează date statistice din domeniul aviației, arată că în momentul de față Europa este zona cea mai afectată: peste 15.500 de zboruri care erau programate în august au fost anulate până acum. Important este de menționat faptul că deși cifra pare mare, nu reprezintă decât 2% din totalul curselor din luna august, în Europa.
Potrivit Cirium, cele mai multe zboruri pentru luna august au fost anulat de Turkish Airlines, urmată de British Airways, EasyJet, Lufthansa și Wizz Air.
Reprezentanții companiei Lufthansa au transmis că la baza deciziei de anulare a curselor au stat factori precum lipsa de personal din aeroporturi și pandemia Covid-19 care ridică din nou îngrijorări.
În plus, atât Lufthansa, cât și Air-France KLM au decis să limiteze vânzările biletelor ieftine, pentru a nu contribui și mai mult la haosul de pe aeroporturile europene.
Drepturile pasagerilor
Ținând cont de situația actuală, Comisia Uniunii Europene le reamintește tuturor pasagerilor drepturile lor. Astfel, toți pasagerii care călătoresc în UE au drepturi care trebuie respectate.
Pasagerii au dreptul de a alege între redirecționare sau rambursare în cazul în care zborul lor este anulat. În plus, pasagerii ale căror zboruri sunt anulate au dreptul să primească asistență pe aeroport.
În plus, călătorii informați despre anulare cu mai puțin de două săptămâni înainte de plecarea programată au dreptul la despăgubiri.
- Dacă zborul dumneavoastră are loc pe teritoriul UE și este operat fie de o companie aeriană din UE, fie de o companie aeriană din afara UE
- Dacă zborul dumneavoastră sosește în UE din afara UE și este operat de o companie aeriană din UE
- Dacă zborul dumneavoastră pleacă din UE către o țară din afara UE operată de o companie aeriană din UE sau din afara UE
- Dacă nu ați primit deja beneficii (compensare, redirecționare, asistență din partea companiei aeriene) pentru probleme legate de zbor pentru călătoria în cauză
Top 10 aeroporturi din Europa cu cel mai mare număr de zboruri întârziate sau anulate în iulie
Trimite articolul
XSuperPromotie de vara la Wizz Air: la doua zboruri intarziate primiti unul anulat, gratuit!
-
La Ryanair in schimb ai Ultra Mega Promotie, stii sigur ca angajatii fac greva in cele mai potrivite momente ale verii in Belgia, Olanda, Portugalia Italia Germania Spania Franta … Si stii sigur ca nici nu-ti returneaza banii, nu degeaba a luat amenda anul trecut 4.2 mil.
Pe de alta parte, cand iti zice chiar CEO ul companiei mr. Michael O’ Leary “We don’t want to hear your sob stories. What part of ‘no refund’ don’t you understand?” treaba e si mai oabla.
Citatul meu preferat e insa “If drink sales are falling off, we get the pilots to engineer a bit of turbulence. That usually spikes sales”
sa pomenesc si de easyJet?
dar de eurowings? blue air, sa nu zica cineva ca tinem cu ai nostri? Sa pomenesc si de aia care nu-s low cost? gen Turkish? British?dar tot irlandezii de la Ryan au ultra extra mega promotie, la orice zbor, o escala gratuita la Gataia, cred ca de aia ii preferi si tu 🤣
-
Nu de aia, iar acolo stai tu.
-