“Prima examinare arată că pilotul din cabină a folosit pilotul automat pentru a coborî avionul la o altitudine de 100 de picioare (30 de metri). Ulterior, de câteva ori în timpul coborârii, pilotul a schimbat setările pilotului automat pentru a mări viteza avionului”, a precizat Biroul francez pentru anchete şi analize, prin intermediul unui comunicat de presă.
Cea de-a doua cutie neagră, care conține paramentrii tehnici ai zborului, a fost găsită joi, după o căutare de nouă zile în zona în care s-a prăbușit avionul. Informațiile par să confirme teoria conform căreia copilotul Andreas Lubitz a prăbuşit intenţionat avionul într-o zonă muntoasă din sud-estul Franţei.
Datele obținute de la prima cutie neagră, care îngregistrează conversațiile din cabina de pilotaj, sugerau că Lubitz a încuiat pilotul în afara cabinei și a îndreptat avionul pe o traiectorie descendentă, în mod intenționat.
Avionul Airbus A320 al companiei Germanwings, care se deplasa pe ruta Barcelona-Dusseldorf, cu 144 de pasageri și șase membri ai echipajului la bord, s-a prăbușit în Alpii francezi în 24 martie. Avionul s-a lovit de munţi cu o viteză de 700 de kilometri pe oră.
Anchetatorii au declarat că Andreas Lubitz a fost tratat pentru depresie și tendințe sinucigașe și înainte de a deveni pilot.
Sursa: Mediafax
Alte articole pe aceeași temă:
Ultimele cuvinte ale pilotului Germanwings: Deschide nenorocita aia de usa!
Citiți principiile noastre de moderare aici!