Bob Iger, președintele și directorul executiv al companiei Walt Disney, un cunoscut filantrop, a criticat dur rolul rețelelor de socializare în răspândirea urii în rândurile oamenilor.
”Lui Hitler i-ar fi plăcut enorm rețelele de socializare. Sunt cel mai puternic instrument de marketing la care ar putea să viseze vreodată un extremist deoarece, prin design-ul lor, acestea prezintă o vedere îngustată a lumii, filtrând tot ceea ce se împotrivește credințelor noastre, în timp ce ne validează convingerile și ne amplifică fricile”, a spus acesta, citat de Yahoo News.
Bob Iger a explicat cum rețelele de socializare creează falsa impresie că toate persoanele împărtășesc aceeași opinie, utilizând algoritmi prin care tot ceea ce este contrar convingerilor utilizatorilor nici nu le mai este prezentat.
Acesta a mai spus că rețelele de socializare conțin mult mai multe informații fictive decât reale, propagând mesaje de ură, care nu ar trebui să existe într-o societate civilă care prețuiește viața.
Declarațiile sale vin tocmai în perioada în care rețelele de socializare precum Facebook și Twitter își modifică regulamentul de funcționare pentru a nu mai permite postarea mesajelor naționaliste extremiste.
Citiți principiile noastre de moderare aici!