Cea de-a 59-a opțiune de gen lansată de Facebook este “fill in the blank” (completează spaţiul). Aceasta este adresată utilizatorilor care nu sunt mulțumiți de opțiunile deja existente.
“Acum, dacă nu te identifici cu niciuna dintre genurile predefinite, poţi să îţi adaugi propria identitate”, se spune într-un anunţ al Facebook.
Din echipa care a dezvoltat această opțiune face parte și Ari Chivukula, programator la Facebook, care se autodefinește ca fiind transgender. El spară că modificarea va conduce la creşterea gradului de toleranţă faţă de persoanele care nu se identifică drept bărbat sau femeie.
“Sperăm că această opţiune va deschide dialogul”, a declarat acesta.
Noile opțiuni de gen pentru utilizatori au fost introduse de Facebook în februarie 2014. Astfel aceștia au posibilitatea să aleagă între zeci de categorii, printre care se regăsesc: transsexual, androgin şi bisexual, nefiind limitați la clasicele opțiuni “bărbaţi”/ “femei”.
Facebook este cea mai mare reţea de socializare din lume, cu 1,35 de miliarde de utilizatori activi în fiecare lună.
Sursa: Mediafax
Citiți principiile noastre de moderare aici!