Analiştii susţin că modelul
Dacia, care devine şi mai ieftin
prin programele de prime de casare, a fixat foarte jos
aşteptările legate de
preţuri şi a redus vânzările
unor modele mai scumpe produse de
Renault.
Vânzările Dacia au crescut
în primele şapte luni cu 18% faţă
de aceeaşi perioadă a anului trecut,
un avans mult mai mare decât al altor
mărci. Vânzările Dacia
Sandero şi Logan au
crescut în iulie cu 58% în Franţa, o
piaţă care a înregistrat, în
ansamblu, o creştere de 3,1%.
Dacia a ocupat în Franţa
locul opt în topul mărcilor cu cele mai mari
vânzări, depăşind companii precum
Fiat SpA şi Nissan Motor Co, aliat al
Renault.
În Germania, unde compania nu are
concurenţă reală pe segmentul low-cost,
vânzările Dacia au crescut
cu 346% în primele şase luni ale anului,
susţinute de programul de prime de casare,
în cadrul căruia subvenţiile au fost
mai mari decât în Franţa.
“Renault vinde o mulţime de
maşini ieftine din care nu obţine foarte
mulţi bani“, comentează Paul
Newton, analist auto în cadrul IHS Global
Insight.
Renault a preluat
Dacia în urmă cu zece ani,
în încercarea de a profita de cererea
în creştere din Europa de Est şi din
America Latină.
Iniţial, producătorul auto francez
nu plănuia să vândă autoturisme
Dacia pe pieţele cheie din
Europa de Vest, pentru a nu afecta brandul
Renault, însă a fost nevoit
să îşi reevalueze strategia în
momentul în care cercetările de
piaţă au indicat o cerere puternică din
partea familiilor cu venituri mici.
În doar un an de la lansare, modelul
Sandero reprezintă două
treimi din vânzările Dacia.
“Înregistrăm o cerere enormă. Nu
există un produs echivalent în
pieţe“, a declarat Guillaume Josselin,
director de marketing pentru Franţa în
cadrul Renault.
Dacia Logan a înregistrat o
scădere a vânzărilor cu 50% în
primele şapte luni ale anului, în parte din
cauza efectului de bază, dat de
vânzările foarte mari de la
sfârşitul lui 2007 şi începutul
lui 2008.
Modelele Renault au avut rezultate
mixte. Vânzările modelului
Renault Twingo, mai mic decât
modelele Dacia, au crescut cu peste
60%, susţinute, de asemenea, de primele de casare.
Însă vânzările
Renault Clio au scăzut cu 18%
în perioada ianuarie-iulie. Oficialii
Renault susţin că
scăderea a fost determinată de unele
modificări ale modelului, ce au necesitat oprirea
producţiei timp de câteva
săptămâni, însă
analiştii sunt de părere că
vânzările Dacia au afectat
şi vânzările Clio.
Dacia a fost marele
câştigător al
programelor guverrnamentale de stimulare a
vânzărilor auto din Franţa, Germania
sau alte state din UE, iar cererea imensă a ajuns
să creeze liste de aşteptare pentru
clienţi, ceea ce i-a făcut pe directorii de
la Dacia să se
gândească la creşterea
capacităţii fabricii din Mioveni, potrivit
lui Josselin.
Atracţia modelului Dacia vine din
preţurile foarte mici. Consumatorii pot
cumpăra un autoturism Sandero sau
Logan, cu trei ani garanţie, la
un preţ mai mic decât al multor motociclete.
Acest lucru a atras atenţia şoferilor
afectaţi de recesiune şi celor care nu
şi-au permis până acum să cumpere
un autoturism nou.
sursa: NewsIn
Citiți principiile noastre de moderare aici!