Platforma chinezească Temu, care în Uniunea Europeană ar avea peste 75 de milioane de utilizatori lunar, este „plină de interfețe înșelătoare”, prin care oamenii sunt păcăliți să cheltuiască mai mult, susține Monique Goyens, director general al Oficiului European al Consumatorului (BEUC).
BEUC, care cuprinde 45 de asociații independente pentru protecția consumatorului, a depus o plângere împotriva Temu la Comisia Europeană, iar 17 instituții membre au alertat și autoritățile naționale competente. România nu se află printre acestea.
Pe Temu, „consumatorilor li se oferă versiuni diferite, mai scumpe, atunci când au dat click pe un anumit produs și se confruntă cu multe obstacole atunci când doresc să-și închidă contul”, precizează Goyens.
Pachetul legislativ privind serviciile digitale (DSA) a impus, din februarie, noi obligații pe care toate platformele online trebuie să le respecte pentru a proteja mai bine utilizatorii împotriva conținutului ilegal.
Acest regulament interzice interfețele înșelătoare și impune o transparență sporită a algoritmilor utilizați, însă Temu nu „reușește să ofere consumatorilor informații esențiale despre vânzătorii produselor”, ceea ce înseamnă că nu poate indica dacă produsul îndeplinește cerințele Uniunii Europene pentru siguranța produselor.
Trimite articolul
Xce face diferit temu asta fata de oricare platforma oiropeana sau site al companiilor? de exemplu fatza de cele care vand bilete de avion?