Aproximativ 83% din finanţare va sprijini proiecte care îndeplinesc obiectivele climatice ale UE, îmbunătăţind şi modernizând reţeaua UE de căi ferate, căi navigabile interioare şi rute maritime de-a lungul reţelei transeuropene de transport (TEN-T). Proiectele feroviare vor primi 80% din cele şapte miliarde de euro.
Vor fi finanţate proiecte majore de îmbunătăţire a conexiunilor feroviare transfrontaliere de-a lungul reţelei centrale TEN-T – în statele membre baltice, între Franţa şi Italia şi între Danemarca şi Germania.
Aproximativ 20 de porturi maritime din Irlanda, Spania, Finlanda, Ţările de Jos, Germania, Malta, Lituania, Cipru, Croaţia, Grecia şi Polonia vor primi sprijin pentru modernizarea infrastructurii, dintre care unele le vor permite să furnizeze energie electrică de la mal navelor sau să transporte energie din surse regenerabile.
Lucrările privind infrastructura căilor navigabile interioare vor îmbunătăţi conexiunile transfrontaliere dintre Franţa şi Belgia şi dintre România şi Bulgaria pe Dunăre.
În ceea ce priveşte transportul rutier, se plănuiește lansarea unor sisteme şi servicii de transport inteligente (STI) cooperative şi crearea de noi zone de parcare sigure şi securizate.
În plus, mai multe proiecte vor permite o capacitate mai mare de-a lungul culoarelor de solidaritate UE-Ucraina, instituite pentru a facilita importurile şi exporturile între Ucraina şi UE. Aceste proiecte acoperă: îmbunătăţirea infrastructurii de transport rutier la punctele de trecere a frontierei dintre Ucraina, Moldova şi România; activităţi de creştere a capacităţii la punctul de trecere a frontierei feroviare Ungaria-Ucraina; un nou tronson de drum din Polonia, care îl extinde până la frontiera cu Ucraina; precum şi studii şi lucrări de integrare a sistemului feroviar ucrainean în UE.
Citiți principiile noastre de moderare aici!