În prima fază, rolul Punctului de Acces Public la Informaţie Recaş a fost acela de a parcurge şi de testa împreună cu persoane în căutarea unui loc de muncă instrumente IT utile în diverse etape ale acestui proces. Cele mai importante puncte au fost: stabilirea aptitudinilor necesare pentru anumit job, căutarea jobului pe internet realizarea unui cv, scrisoarea de intenţie, aplicarea. Activităţile desfăşurate s-au bazat pe facilitatori (instructori) din centre locale cu acces la tehnologie din cele 5 ţări participante care au fost instruiţi cum să lucreze pe portalul proiectului cu utilizatorii finali (cursanţi).
Principalele obiective ale testării pilot au fost: testarea instrumentelor de angajare într-un mediu real de training; identificarea punctelor slabe ale materialului de training şi platformei web; evaluarea beneficiilor utilizatorilor finali din training-ul furnizat; furnizarea recomandărilor pentru îmbunătăţiri şi dezvoltarea viitoare a instrumentelor de angajare.
Utilizatorii finali care au luat parte la testele pilot din cele cinci ţări au fost selectaţi din grupuri ţintă precum: şomeri, angajaţi sau angajaţi pe durată determinată care caută un nou/mai bun loc de muncă şi au nevoie de ajutor în actualizarea competenţelor digitale pentru a concura pe piaţa muncii.
Implicarea PAPI Recaş nu s-a oprit aici. În luna mai a avut loc la Timişoara conferinţa de final, în care toate ţările participante s-au reunit şi au discutat aspectele pozitive dar şi acele aspecte ale proiectului care necesită îmbunătăţire. În ziua următoare întâlnirii, toţi participanţii s-au deplasat la centru Punctul de Acces Public la Informaţie Recaş într-un schimb de experienţă. Managerul RECL şi administratorul IT au prezentat proiectul Economia Bazată pe Cunoaştere prin care a luat fiinţă centrul nostru şi paleta largă de servicii oferite membrilor comunităţii. Oaspeţii au pus întrebări şi au lăudat existenţa acestor genuri de centre care sunt foarte utile cetăţenilor.
Citiți principiile noastre de moderare aici!