„Este gata şi ordinul preşedintelui ANPC de stopare a fenomenului prin care comercianţii scad gramajul produselor, dar lasă preţurile la fel. Această formă de înşelăciune împotriva consumatorului se încheie astăzi”, a afirmat Ciolacu, la începutul şedinţei Executivului.
El a spus că va fi finalizată procedura de consultare la nivel european şi cel târziu luni actul va putea fi publicat în Monitorul Oficial.
„Producătorii trebuie să semnaleze vizibil pe ambalaj că au redus gramajul, iar preţul produsului este neschimbat şi aplicăm sancţiuni dure pentru nerespectarea acestei obligaţii”, a mai spus Ciolacu.
Această practică a unor producători despre care vorbește premierul, cunoscută în engleză sub denumirea de „shrinkflation”, implică reducerea cantității unor produse fără a ajusta prețul în mod corespunzător.
Aceasta este o strategie subtilă de a face față creșterii costurilor de producție sau a materiilor prime, menținând totodată profitabilitatea, fără a atrage atenția consumatorilor prin creșterea prețului direct.
Deși produsul poate părea același, consumatorii primesc mai puțin pentru banii lor, ceea ce poate afecta încrederea și satisfacția acestora pe termen lung.
Practica poate fi dificil de observat pentru consumatori, deoarece modificările de gramaj sunt adesea minore și trec neobservate, însă la final de lună, aceste schimbări pot avea un impact semnificativ asupra bugetului unei familii.
Citiți principiile noastre de moderare aici!