În urma Ordonanței de Urgență impusă în luna august de către Guvern, prin care operatorii de telefonie mobilă trebuie să colecteze datele personale ale celor care cumpără cartele prepay – pentru a ușura identificarea apelanților nu numai în situații de urgență, ci și în cazul unor alarme false – HotNews.ro a investigat câte apeluri false au fost făcute la 112, câte amenzi s-au dat și câte dintre acestea au fost inițiate de aceeași autori.
Astfel, în primele opt luni ale anului 2019, la 112 au fost date aproape un milion de apeluri false (peste 921.000). Dintre acestea, 658.920 de apeluri au fost inițiate de persoane care au mai apelat Serviciul de Urgență în perioada respectivă. În plus, peste 50% dintre apeluri au fost efectuate de pe cartele prepay. La aceste apeluri false se mai adaugă peste 2,5 milioane de apeluri care nu au fost abuzive, dar nici nu au reprezentat urgențe.
Serviciul de urgență 112 tratează fiecare apel la fel, conform protocolului: analizează, direcționează și transmite apelurile către dispeceratele de urgență și la autoritățile competente, în funcție de eveniment, neintrând în competența STS să determine dacă apelul este unul fals sau nu.
Puteți citi mai multe AICI.
Articole pe aceeași temă:
http://www.tion.ro/cartelele-prepay-nu-vor-mai-putea-fi-cumparate-fara-buletin-ce-se-intampla-cu-cei-care-le-detin-deja/2310498
Trimite articolul
Xamenzi dure ,asta trebuie ,oricum si ei si-au cautat-o ,neseriozitatea ia dus acolo ….trist
Asta intr-un judet cu aprox. 600.000 de locuitori. E clara treaba.
Probabil jumatate din milionul ala erau urgente reale dar nu i-a bagat in seama.
Oricum in Romania statisticile n-au nicio treaba cu realitatea.
Astia suntem…prosti,nesimtiti,inculti,necivilizati,ne batem joc de tor ce avem,needucati…